Ciuciubabek

Forumowicze
  • Zawartość

    38
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

4 Neutral

Contact Methods

  • Website URL
    http://wniedoczasie.pl

Profile Information

  • Gender
    Male

Ostatnio na profilu byli

644 wyświetleń profilu
  1. https://www.pulno.com/shared/67ddc335d99fa55a Dzięki bardzo za wszystkie podpowiedzi. Bardzo przydatna sprawa.
  2. Dzięki. Poprawiłem. Przeoczyłem wcześniej. Właśnie mam z tym problem, bo chciałbym utrzymać kolor tych drobnych grafik w jednej tonacji. Ale coś pokombinuję. Spróbuję czegoś tłustszego, ewentualnie nieco rozjaśnię grafę.
  3. http://ksiegowaceglowska.pl Powyżej strona do oceny. Generalnie projekt miał być ładną i szybko działającą wizytówką. Założeniem było wycisnąć jak najwięcej z Illdy od Colorlib.
  4. Ciuciubabek

    Joomla czy Wordpress

    Oba systemy pozycjonują się dość dobrze. Teraz większość ludzi wybiera WordPressa, ale Joomla nie złożyła broni. Ostatnio zestawiałem ze sobą te dwa CMS-y pod innym kontem: który do czego lepiej wykorzystać, bo to są dwie różne filozofie tworzenia CMS-a. WordPress chce być intuicyjny i prosty, Joomla prostotę chce łączyć z dużą ilością różnych opcji. I tak większość użytkowników wykorzystuje jedynie podstawowe funkcje CMS-ów, więc moim zdaniem niezależnie, czy wybiorą WordPress czy Joomlę, to oba CMS-y dobrze się dla nich sprawdzą. WordPress jest bardziej popularny, bo jest bardziej intuicyjny. Joomla jest dla geeków. Jak ktoś chce, to może więcej przeczytać tutaj: Joomla czy WordPress?
  5. Mion, czyżbym Cię jednak przekonał trochę do AMP ostatnio? A w temacie: Jeśli Google inwestuje tak dużo swojej siły w AMP, to w dłuższej perspektywie to będzie format, który będzie wspierać najsilniej. Poza tym AMP jest też już na Facebooku (jest specjalne oznaczenie), wygląda więc na to, że Facebook może nieco odpuścić swoje rozwiązania i też jakoś zaangażować się w AMP (albo przynajmniej mu nie przeszkadzać w rozwoju, jak to jest z YT). A to ważne info nie tylko dla SEO, ale i dla SM.
  6. Ja się absolutnie zgadzam z AQQry. Nie potrzeba nam 18-kołowej ciężarówki, żeby prowadzić spożywczak. Zwykły samochód dostawczy lepiej się spisze, a mniej paliwa spali. To zawsze jest kwestia stosunku zysków do kosztów. Poza tym, jeśli ktoś pracuje na WordPressie, to dużo łatwiej będzie mu ogarnąć panel administracyjny WooCommerce. Znowu dla średnich i większych sklepów świetnie sprawdzi się PrestaShop. A jak komuś dobrze idzie, nabrał doświadczenia i myśli o ogromnym sklepie, wtedy niech się przesiada na dedykowane rozwiązanie. Przygotowałem na blogu takie szybkie zestawienie WooCommerce vs PrestaShop, może się komuś przyda: http://blacrea.pl/biznesmen-w-sieci/woocommerce-prestashop-ktory-sklep-internetowy-wybrac/
  7. @Mion, chodzi mi o to, że możesz albo płacić za CDN, albo oddać Google swoje treści i w zamian mieć świetny, globalny efekt. Z blogerem masz rację, ale to wciąż jednorazowy koszt. Ktoś już wyceniał taką usługę? @kayman, też uważam, że najważniejsza jest w tym wszystkim zmiana filozofii projektowania, ale potrzeba dodatkowych argumentów i jakiejś mapy drogowej. Bo np. wydawało się, że RWD się sprawdzi i rozwiąże kwestię, ale tak naprawdę jej nie rozwiązało. Ja bym powiedział zresztą: content first, then mobile.
  8. Mion, a nie jest tak, że przy wykorzystaniu Google Cache masz lepszy efekt niż przy wykorzystaniu CDN i to przy niższym koszcie? Nawet na stronie AMP stoi wyraźnie, że to technologia dla statycznych treści. Więc dla typowego blogera AMP będzie idealnym i darmowym rozwiązaniem. Nie trzeba od razu stawiać strony NASA na AMP. I jeszcze jedno: jak masz do przeskoczenia 1 pozycję, to każda milisekunda się przyda IMHO.
  9. Nie, to nie jest codzienność ale zwykły brak profesjonalizmu, bo nikt poważmy i szasujący klienta nie idzie na spotkanie biznesowe nieprzygotowany. Poza tym nic konkretnego w tym artykule nie ma. Szybkość ładowania strony jest ważna, ale różnią o kilkaset milisekund lub pare sekund nie zaważy czy user wejdzie czy odbije. User NIE wie czy wolne ładowanie strony spowodowane jest zła budową strony czy może tym, że ma w danym momencie wolne łączę. Szybkości łącza oferowane w reklamach ni jak się maja do faktycznych szybkości w warunkach produkcyjnych lub jak kto woli komunikacyjnych. AMP przyspiesza ładowanie strony nawet przy wolnym łączu. To jest proporcjonalna zależność. Frustrująca codzienność to wolno działające strony mobilne, a nie nieprzygotowanie na spotkania. Choć, jeśli lubisz aktywność w pracy, to masz często naprawdę mało czasu na reakcję. Real-Time Marketing I najważniejsze: jeśli chodzi o prędkość strony, to każda sekunda ma znaczenie. Potwierdzeń takiej tezy jest mnóstwo: https://research.googleblog.com/2009/06/speed-matters.html https://webmasters.googleblog.com/2010/04/using-site-speed-in-web-search-ranking.html https://blog.kissmetrics.com/loading-time/?wide=1 W artykule pokazuję jak praktycznie może się przekładać prędkość ładowania strony (i ciągłe przeładowywanie się stron) na user experience. Według mnie ciekawą sprawą jest jeszcze taka kwestia: I. W tej chwili zastosowanie AMP według Google nie wpływa na pozycję strony. II. Strony w technologii AMP są dużo szybsze. III. Szybkość ładowania strony wpływa na ranking w Google. IV. To chyba oznacza, że AMP pośrednio wpływa jednak na ranking w Google.
  10. @Herkules, Ad 1. Ale czym się różni mój wpis od wpisów Planeta-seo? Ad 2. Ja znałem ten wątek i umieściłem go powyżej przecież. Jeśli uważasz, że tam powinien znaleźć się ten wpis, to przepraszam. Sądziłem, że dział "do poczytania" będzie bardziej akuratny, ale mogę też tam po prostu się przenieść. Uważam, że AMP zasługuje na szersze rozmowy. Ad 3. No Analytics mi pokazuje, że parę osób chciało jednak poczytać. Bez takich, naprawdę... Ad 4. Przecież w każdej chwili można mnie tutaj zraportować. Nie mam poczucia, żebym stosował jakąś zagrywkę typu Black Hat. Ad 5. Dziękuję, że wyjaśniasz mi działanie okrutnych mechanizmów rynku. Naprawdę, bez spiny, może naprawdę lepiej pogadać o AMP?
  11. Pytanie, czy ktoś będzie chciał się buntować? Ruch jest na tyle silny i mocno wspierany przez Google, że ciężko byłoby pójść na wojnę. Może jedynie Facebook Instant Articles byłoby jakąś przeciwwagą. Poza tym idea stron mobilnych ładujących się niemalże natychmiast jest wspaniała od strony usera. Jasne. Do poczytania może być również lista i recenzja nowych produktów w sklepie z telefonami, zlewami, rowerami i setkami innych również promowanych na FB itd do tego linkowanych z anchora. Nie moje forum, ale się dziwie, że taki post przechodzi przez moda Tylko, że: 1. W tym dziale dotychczas były jedynie wpisy z Planeta-seo skonstruowane w identyczny sposób. Ja szukałem po prostu jakiegoś miejsca na PiO z tego typu zawartością, gdzie można umieścić wpis. Jeśli jest niechciany, to proszę go swobodnie usuwać. 2. Tematu AMP prawie nie było dotychczas na PiO, pomyślałem więc, że warto zagaić rozmowę. 3. Co to za różnica, czy piszę na blogu firmowym czy prywatnym? Jeśli ktoś jest pozycjonerem i informuje o czymś na blogu, a potem wrzuca na PiO to też stosuje marketing szeptany? 4. A jak dziennikarz wrzuca swój artykuł na TT i FB i w inne społecznościówki to też jest marketing szeptany? 5. Last but not least: przecież tutaj nie ma klientów dla firmy. Kto promowałby tworzenie stron na forum dla pozycjonerów? Pewnie co druga osoba pisząca na tym forum ma w ofercie tworzenie stron internetowych. Naprawdę, bez spiny. Pozdrawiam
  12. Nie, to nie szeptany. Wpis jest normalnie promowany na FB, a skoro tutaj jest miejsce "Do poczytania", a bardzo szanuję PiO, to chciałem zagaić temat AMP. Choć widziałem, że w tym dziale do tej pory były tylko linki do Planety-seo. Jak mam gdzieś przenieść wpis albo powinien być usunięty, to nie ma sprawy. Tak jak wcześniej pisałem: nikt na razie nie rusza specjalnie tematu AMP, wszyscy na razie obserwują, więc postanowiłem zebrać trochę podstawowych informacji.
  13. kayman, on 02 Nov 2016 - 01:17, said: @up jest kilka bzdur w tym arcie więc o ile to twój art popraw go lub doczytaj do końca o co chodzi @kayman, daj znać, co jest nie tak w artykule, to chętnie poprawię. Artykuł jest pisany raczej od strony usera niż developera, żeby łatwiej było wejść w temat komuś, kto nie siedzi w web designie. Tym bardziej, że blog jest przeznaczony raczej dla właścicieli blogów, portali i stron firmowych niż twórców stron. Zauważyłem po prostu, że jest bardzo mało informacji na temat AMP w polskim necie, więc pomyślałem, że temat jest ciekawy. Na PiO było dotychczas tylko to: http://www.forum.optymalizacja.com/topic/231595-przyśpieszone-strony-mobilne-amp-czy-warto/ Także pomyślałem, że warto poruszyć temat. I właśnie dlatego, tak jak mówię, jeśli coś było nieprecyzyjne, to chętnie poprawię.
  14. Właściwie powinniśmy zapytać: dlaczego AMP jest wspierane przez Google, Twitter, Pinterest, WordPress.com, LinkedIn, a także wiele, wiele innych serwisów? Zmiany są na tyle poważne, że jeśli prowadzisz bloga, portal lub masz stronę firmową powinieneś poznać AMP zanim wdroży je konkurencja. Tym bardziej, że 7 na 10 ostatnich wpisów na blogu Google dla webmasterów dotyczy Accelerated Mobile Pages. W naszym nowym wpisie na blogu staramy się wszystko zwięźle wyjaśnić: http://blacrea.pl/biznesmen-w-sieci/amp-dlaczego-jest-wspierany-przez-google/
  15. I jeszcze jeden wariacki argument: strona google.pl, która nie ma nawet stu znaków, ma PR 7