Lis

Forumowicze
  • Zawartość

    3074
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

74 Excellent

Contact Methods

  • Website URL
    http://zarabianie-na-blogu.pl

Profile Information

  • Gender
    Male

Ostatnio na profilu byli

6257 wyświetleń profilu
  1. Od kiedy nie ma limitu 3 jednostek na stronie, to sytuacja się dość mocno pozmieniała. Kiedyś choćby z tego względu dobrze było mieć tekst podzielony na większą liczbę podstron, a na każdej maksymalną liczbę jednostek. W tej chwili możesz mieć na 1 podstronie 9 jednostek, zamiast 3 podstron z 3 jednostkami. Ale i tak kolejne jednostki mogą mieć coraz gorsze reklamy (najlepsze są najwyżej w kodzie strony). Raczej też bym się skłaniał ku podzieleniu artykułu na 3 podstrony.
  2. U mnie AdSense twierdzi, że 50% emisji reklamy dawać mi będzie te same 100% przychodów, więc tak ustawiłem i tak sobie to chodzi.
  3. CTR nie ma znaczenia. Szkoda czasu na patrzenie w CTR.
  4. Lis

    Adsense a RODO

    Przecież jest dokładnie odwrotnie. To właśnie dopasowanie do zainteresowań ("personalizacja") powoduje, że na stronach o kapciach pojawiają się reklamy pożyczek, wycieczek, albo garnków. Gdy nie będzie tej personalizacji, pozostaną reklamy dopasowane kontekstowo do treści strony. Będzie gorzej, bo zazwyczaj te personalizowane mają wyższy CPM, ale to inna historia.
  5. Firmy przenoszą budżety z kupowania kontekstowego 100% ruchu na tematycnzych witrynach, na kupowanie pojedynczych, cennych userów w oceanie różnych serwisów.
  6. Pytasz o AdSense, czy o wyszukiwarkę? Z punktu widzenia pozycjonowania to chyba lepszy jest dłuższy tekst w jednym kawałku, niż podzielony na podstrony.
  7. Z punktu widzenia RPMów w AdSense, lepiej mieć 3 jednostki na 4 podstronach, niż 12 na jednej podstronie.
  8. Ad 2) da się to zrobić, tylko raczej nie ma to sensu. Zaznaczyłem miejsce, gdzie się to wyłącza na obrazku. Jest to bez sensu, bo po pierwsze, nie załatwia problemu w całości -- jak widzisz, reklamy remarketingowe (np. reklamy sklepu, w którym Twój odwiedzający wcześniej robił zakupy i porzucił koszyk) w dalszym ciągu będą się wyświetlać. A po drugie dlatego, że gdyby Google uważał reklamy dopasowane stricte do Twojej treści strony, to by je wyświetlał. Skoro wyświetla inne, to znaczy, że te inne reklamy dają Ci lepszy RPM. Cały duży internet odchodzi od targetowania kontekstowego...
  9. Lis

    "Stary" boks tekstowy - jak zrobić?

    Nie byłem w stanie złapać takiej reklamy na stronie, też trafiają mi się cały czas takie z obrazkiem. Ale tego typu reklamy tekstowe z wytłuszczonym fragmentem znam jako customowe AdSense dla wyszukiwania. Takie reklamy powinny być stosowane na stronach z wynikami wyszukiwania, podaje się tam parametrem wyszukiwaną frazę, która jest później wytłuszczona, jeśli się pojawia gdzieś w reklamie. Więcej informacji o tym tutaj: https://developers.google.com/custom-search-ads/docs/implementation-guide .
  10. Lis

    "Stary" boks tekstowy - jak zrobić?

    Gdzie to złapałeś? Na wynikach wyszukiwania? To w ogóle mi nie wygląda na reklamy AdSense dla treści, tylko AdSense dla wyszukiwania.
  11. Lis

    AdSense vs ADX

    Trudno mi powiedzieć, co dokładnie robią te firmy, bo to nasi bezpośredni konkurenci.
  12. Lis

    AdSense vs ADX

    AdX daje dużo większe możliwości optymalizacji niż AdSense, jak choćby pod postacią reguł cenowych dla konkretnych jednostek, reklamodawców, czy geolokalizacji. Co więcej, daje też możliwość nawiązywania bezpośrednich relacji z reklamodawcami, które także przenoszą się na zwiększenie przychodów i CPMów. Ale jeśli ktoś nie jest w stanie samodzielnie tego obsłużyć, pewnie korzyści z istnienia tych funkcji nie zaobserwuje w stosunku do AdSense. Pracując w firmie, która zajmuje się właśnie m.in. optymalizacją przychodów z reklam sprzedawanych w modelu programatycznych (yieldbird.com) widzę, że właśnie często przychodzą do nas wydawcy z AdSense i my osiągamy lepsze wyniki od niego. Zdarzają się też i czasem sytuacje, w których jednostka AdSense ma lepsze wyniki od AdX, co widzimy na przykład dla jednostek o wysokich CTRach. W AdSense masz płacone za kliknięcia, zaś w AdX w CPMie.
  13. Ja bym obstawiał przypadek. Jak zmienił się RPM?
  14. Lis

    Problem z plikiem ads.txt

    Odpowiem Ci jako pracownik konkurencyjnej firmy, która włożyła mnóstwo wysiłku w to, by przygotowane przez nas pliki ads.txt były możliwie jak najbardziej zrozumiałe dla naszych wydawców. Ogólna zasada jest taka, że SSP i systemy reklamowe, w których konta masz Ty bezpośrednio, mają być oznaczone jako "DIRECT", zaś wszystkie pozostałe (tj. te, które są obsługiwane przez jakiś zewnętrzny podmiot, a nie bezpośrednio przez Ciebie) jako "RESELLER". Powinieneś więc wziąć plik przesłany przez agencję, dodać do niego linię odpowiadającą swojemu kontu AdSense, oznaczając ją jako "DIRECT". Według mojej wiedzy, w tej chwili jeszcze nie ma większego znaczenia, czy wpiszesz "DIRECT" czy "RESELLER", ale trzymaj się specyfikacji wydanej przez IAB.
  15. Lis

    W jakim banku zrealizować czek?

    Ale czy to jest powód, żeby trzymać jako przyklejony wątek, w którym ktoś się wypowiada raz na 5 lat?