Lis

Forumowicze
  • Zawartość

    3067
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

71 Excellent

Contact Methods

  • Website URL
    http://zarabianie-na-blogu.pl

Profile Information

  • Gender
    Male

Ostatnie wizyty

5927 wyświetleń profilu
  1. Pytasz o AdSense, czy o wyszukiwarkę? Z punktu widzenia pozycjonowania to chyba lepszy jest dłuższy tekst w jednym kawałku, niż podzielony na podstrony.
  2. Z punktu widzenia RPMów w AdSense, lepiej mieć 3 jednostki na 4 podstronach, niż 12 na jednej podstronie.
  3. [adsense] ilość bloków reklamowych na stronie

    Ad 2) da się to zrobić, tylko raczej nie ma to sensu. Zaznaczyłem miejsce, gdzie się to wyłącza na obrazku. Jest to bez sensu, bo po pierwsze, nie załatwia problemu w całości -- jak widzisz, reklamy remarketingowe (np. reklamy sklepu, w którym Twój odwiedzający wcześniej robił zakupy i porzucił koszyk) w dalszym ciągu będą się wyświetlać. A po drugie dlatego, że gdyby Google uważał reklamy dopasowane stricte do Twojej treści strony, to by je wyświetlał. Skoro wyświetla inne, to znaczy, że te inne reklamy dają Ci lepszy RPM. Cały duży internet odchodzi od targetowania kontekstowego...
  4. "Stary" boks tekstowy - jak zrobić?

    Nie byłem w stanie złapać takiej reklamy na stronie, też trafiają mi się cały czas takie z obrazkiem. Ale tego typu reklamy tekstowe z wytłuszczonym fragmentem znam jako customowe AdSense dla wyszukiwania. Takie reklamy powinny być stosowane na stronach z wynikami wyszukiwania, podaje się tam parametrem wyszukiwaną frazę, która jest później wytłuszczona, jeśli się pojawia gdzieś w reklamie. Więcej informacji o tym tutaj: https://developers.google.com/custom-search-ads/docs/implementation-guide .
  5. "Stary" boks tekstowy - jak zrobić?

    Gdzie to złapałeś? Na wynikach wyszukiwania? To w ogóle mi nie wygląda na reklamy AdSense dla treści, tylko AdSense dla wyszukiwania.
  6. AdSense vs ADX

    Trudno mi powiedzieć, co dokładnie robią te firmy, bo to nasi bezpośredni konkurenci.
  7. AdSense vs ADX

    AdX daje dużo większe możliwości optymalizacji niż AdSense, jak choćby pod postacią reguł cenowych dla konkretnych jednostek, reklamodawców, czy geolokalizacji. Co więcej, daje też możliwość nawiązywania bezpośrednich relacji z reklamodawcami, które także przenoszą się na zwiększenie przychodów i CPMów. Ale jeśli ktoś nie jest w stanie samodzielnie tego obsłużyć, pewnie korzyści z istnienia tych funkcji nie zaobserwuje w stosunku do AdSense. Pracując w firmie, która zajmuje się właśnie m.in. optymalizacją przychodów z reklam sprzedawanych w modelu programatycznych (yieldbird.com) widzę, że właśnie często przychodzą do nas wydawcy z AdSense i my osiągamy lepsze wyniki od niego. Zdarzają się też i czasem sytuacje, w których jednostka AdSense ma lepsze wyniki od AdX, co widzimy na przykład dla jednostek o wysokich CTRach. W AdSense masz płacone za kliknięcia, zaś w AdX w CPMie.
  8. Ja bym obstawiał przypadek. Jak zmienił się RPM?
  9. Problem z plikiem ads.txt

    Odpowiem Ci jako pracownik konkurencyjnej firmy, która włożyła mnóstwo wysiłku w to, by przygotowane przez nas pliki ads.txt były możliwie jak najbardziej zrozumiałe dla naszych wydawców. Ogólna zasada jest taka, że SSP i systemy reklamowe, w których konta masz Ty bezpośrednio, mają być oznaczone jako "DIRECT", zaś wszystkie pozostałe (tj. te, które są obsługiwane przez jakiś zewnętrzny podmiot, a nie bezpośrednio przez Ciebie) jako "RESELLER". Powinieneś więc wziąć plik przesłany przez agencję, dodać do niego linię odpowiadającą swojemu kontu AdSense, oznaczając ją jako "DIRECT". Według mojej wiedzy, w tej chwili jeszcze nie ma większego znaczenia, czy wpiszesz "DIRECT" czy "RESELLER", ale trzymaj się specyfikacji wydanej przez IAB.
  10. W jakim banku zrealizować czek?

    Ale czy to jest powód, żeby trzymać jako przyklejony wątek, w którym ktoś się wypowiada raz na 5 lat?
  11. Czy to praktycznie koniec AdSense?

    Istotny parametr, który powinien zaprzątać Twoją głowę, to RPM albo eCPM. Przychód z 1 000 odsłon strony. Co z tego, że masz niski CTR, jeśli Ci RPM rośnie? Może być też odwrotnie, spadać przychód pomimo wzrostu liczby kliknięć. Patrzenie TYLKO na CTR albo CPC (koszt/przychód z kliknięcia) wprowadza Cię w błąd.
  12. Czy to praktycznie koniec AdSense?

    Ale wiecie, że CTR to parametr o drugorzędnym znaczeniu, na który nie ma po co patrzeć?
  13. Nowe rodzaje reklam - In-Article, In-Feed

    Wygląda to na uszczegółowienie dostępnych od jakiegoś czasu jednostek natywnych. Na próbę wrzuciłem tę in-feed na stronę główną bloga. Dopóki nie nauczę się robić tego samego z użyciem DFP, musi mi ta wystarczyć.
  14. Bilans reklam ?

    Coś się im chyba popsuło, bo u mnie jest ten sam komunikat, a już miałem to aktywowane.
  15. Pomoc w adsense i rpm

    Tak, zacznij publikować treści, które są wartościowe dla reklamodawców.