Skocz do zawartości

Czy warto stosować wszystkie 3 typy dopasowania?


Kirgo

Rekomendowane odpowiedzi

Czy warto stosować wszystkie 3 typy dopasowania w AdWords? Jakie to ma konsekwencje?

Jeśli jest konkretne wyrażenie to pojawi się fraza w dopasowaniu ścisłym i ten zestaw będzie miał największy ctr. No i tak można analizować. Każde dopasowanie się przydaje, ale czy nie lepiej zastosować tylko jedno - szerokie? Wtedy i tak reklama się pojawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używaj raportu wyszukiwanego hasła, a w nowym interface jest taka funkcja, że pokazuje na jakie słowo kluczowe została wywołana reklama.

Reklama pojawi się na słowa kluczowe najbardziej odpowiednie (słowa nie będą ze sobą konkurować), wiec czasami warto używać obu rozwiązań. A najlepiej wyszukiwać jak najwięcej long taili, wtedy ctr będzie lepszy, cpc tańsze i wynik jakości lepszy. Dopasowanie zbliżone jest zwykle droższe i mniej dokładne, ale wraz z wykorzystaniem wykluczających słów kluczowych też dobrze działa.

Jest też kwestia, tego co reklamujesz i co jest celem reklamy (zalogowanie, sprzedaż, kontakt itd.) Jeżeli zależy ci na jak najwiekszym ruchu to dopasowanie zbliżone jest lepszym rozwiązniem (choć też stosowane z rozwagą), jeśli masz mały budżet i zależy ci na docieraniu do klientów pracyzyjniej wtedy pozostałe dopasownia będą lepsze.

Reasumując, co jest lepsze dla Ciebie zależy od sytuacji, strony, celu. Mam nadzieje, że rozjaśniłem troche sprawę.

Pozdrawiam

Don't be the_bill

Linki sponsorowane profesjonalnie i na temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można w momencie, kiedy optymalizujemy kampanię AdWords dla konwersji. Wówczas można sprawdzić, które dopasowanie najbardziej się sprawdza dla konwersji jak również można ustawić różne stawki dla różnych rodzajów dopasowania słów kluczowych (np. najwyższą stawkę dla dopasowania dokładnego, niższą dla frazy i dopasowania rozszerzonego).

Blog - marketing internetowy, reklama w wyszukiwarkach, SEO, SEM, Usability

Darmowe kursy do pobrania: Google AdWords, zaktualizowany kurs Google Analytics

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przydaje sie tylko przy bardzo specyficznych branzach/slowach. Osobiscie nie uzylem phrase w zadnej kampanii w jakis szczegolnie efektywny sposob. Broad i exact w zupelnosci wystarczaja ale jak ktos chce sie bawic to mozna rozbijac ale osobiscie uwazam, ze wiecej z tym problemow niz pozytku.

No i znowu zmiany ;] Bedzie sie dzialo... hehehe ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności