Jump to content

[prywata] Aparat do 2 000 PLN


Recommended Posts

Cześć! w tym tyg. Chce kupić aparat cyfrowy lub cyfrowa/lustrzanka.

Jestem amatorem (mam aparat w komie.) :> składam się z bratem.

Będziemy używać do robienia zdjęć produktów oraz zwykłych.

Może ma ktoś jakieś doświadczenie i może doradzić?

Wybrałem kilka.

1. http://www.lordfoto.istore.pl/sklep,2280,,...n,343699,0.html

2. http://www.bluesklep-komputer.com/index.ph...rt&Itemid=1

3. http://www.bluesklep-komputer.com/index.ph...rt&Itemid=1

4. http://www.center.aplus.pl/catalog/product...products_id=103

Thx Pozdro.

Link to post
Share on other sites

witam.

mam panasonica fz30, poprzednika fz50. w sumie oba aparaty różnią się tylko wielkością matrycy. zdecydowanie polecam tą maszynkę! (tzn fz30, a co za tym idzie fz50). w sumie to jak chcesz zaoszczędzić troche kasy to dobrze poszukaj, moze uda Ci się kupić jeszcze fz30 (przestali produkowac - chca doic ludzi na fz50, sprzedajac im praktycznie to samo). no chyba ze jestes jednym z tych ktorzy musza isc za moda i zawsze miec najnowszy model z najwyzszymi parametrami (a zaloze sie ze i tak nie wykorzystasz tych 10mpix, nawet do profesjonalnej fotografii). jesli chcesz sie czegos wiecej dowiedzec na temat tego aparatu (fz30/fz50) to zapraszam na PW :spiteful: panasonic dogadal sie z laicą i wykorzystuje ich obiektywy, wiec nie jest to jakaś płotka, mimo że marka kojarzy sie raczej z magnetowidami i telewizorami :P

co do pozostałych... dam Ci kilka rad ogólnych, bo w sumie nie sprecyzowałeś do czego chcesz wykorzystywac ten aparat, gdzie robić zdjęcia i jakiego typu. najlepiej napisz co Cie interesuje.

pierwsze pytanie - kompakt czy lustrzanka? lustrzanka - wiadomo, bardziej pro, można dokupować różne szkła, tuleje - wszystko sie bardzo przydaje gdy interesujesz sie makrofotografią. są dwie bardzo duze wady lustrzanek, one mnie przekonały do kompaktu: trzeba nosic ze sobą te wszystkie obiektywy, raz że zajmują dużo miejsca, dwa ze troche trwa zanim je zmienisz (odpada przy tym co fotografuje). drugi minus to cena, mając obiektyw w okolicach 30-300mm jesteś wstanie zrobić zdjecia w sumie w kazdych warunkach (szeroki kąt u cioci na imieninach / duży zoom na wakacjach, w lesie, fotografując sarenke).

napisałeś że fotografujesz produkty - jeśli takie studyjne, ustawiane zdjęcia przeważają to zastanowiłbym się nad lustrzanką, jeśli nie - szedłbym w kierunku kompaktu.

rozmiary aparatu - czy zabierasz go na imprezy / na rower? wtedy odpada duża lustrzanka z min. 2 obiektywami. szczerze powiem że mój fz30 jest dość spory i czasem mam z nim problemy w pubach... z serii FZ panasonica całkiem przyzwoity wydaje sie zakup fz7, jeśli chodzi o gabaryty - mały, a przy tym obiektyw dobrze rysuje.

jeszcze moja uwaga do nikonów - tu płacisz za marke! czesto tak wysoka cena nie jest uzasadniona parametrami. gdy kupowałem fz30 nikon mial swojego 8080 - po różnych testach (miałem przez kilka dni oba w domu) nikon odpadł, bo możliwości miał prawie takie same, wiec wyzsza cena była nieuzasadniona.

można by jeszcze dużo pisać - najlepiej sprecyzuj swoje wymagania, albo przynajmniej napisz do czego chcesz go wykorzystywać (coś wiecej niż napisałeś :D )

pozdrawiem

ps. i jeszcze taka reklama: moja galeria - te najświeższe zdjecia (pierwsza i pół drugiej strony) są robione własnie fz30 ;)

Link to post
Share on other sites

Ja ostatnio kupowałem aparat i przekopałem się przez różne fora dla fotografów, półfotofrafów, ćwierćfotografów i jeszcze przez pl.rec.foto.cyfrowa na dokładkę :)

Po tym wszystkim kupiłem canona s2 bo w tej klasie cenowej co chciałem był najczęściej polecany i najczęściej chwalony. Natomiast nie wiem czy udałoby Ci się takiego jeszcze kupić bo teraz jest już Canon s3 - różni się tylko matrycą (7 Mpx zamiast 5), większym LCD który szybciej żre baterie i kolorem (jest dostepny czarny). I kosztuje 500 zł więcej :peace:

W okolicy 2kPln chwalili jakieś Panasoniki, modelu nie pomnę, również z racji tej że mają regulację na pierścieniu, nie tylko pod guzikami.

Link to post
Share on other sites

1. Panosonic gdby nie optyka - przyzwoita Leica - wogóle nie nazywałbym tego aparatem - mimo wszytsko nie polecam połaczenia znanych marek ze znaną optyką 9np: sony i Carl zise).

2. Bez zastrzeżeń Nikon robi Doskonałe Aparaty ot dziesiątek lat i to się nie zminiło - D40 to model wręcz kultowy :D

3. jw. tyko nie znam dobrze modelu.

Generalnie kup od firmy która "eobi aparaty" od lat: Canon, Nikon i ew. Minolta - będziesz miał święty spokój.

Co do proponowanych s2, s3 to jednak jedne z najsłabszych Canonów - co prawda znacznie lepsze od większości konkurencji, ale duży optyczny zoom okupiony został nieco gorszą jakością zdęć.

Link to post
Share on other sites
1. Panosonic gdby nie optyka - przyzwoita Leica - wogóle nie nazywałbym tego aparatem - mimo wszytsko nie polecam połaczenia znanych marek ze znaną optyką 9np: sony i Carl zise).

konkrety - argumenty? dlaczego 'nie polecasz'?

dla tych którzy nie mają możliwosci pobawienia się każdym z rozpatrywanych aparatów polecam tę stronę: http://www.dpreview.com

co do optyki zeissa - mam kamere sony w której jest własne obiektyw carl zeiss - nie moge powiedzieć nic złego na jej tamat, no może poza jednym - panel dotykowy (chyba we wszystkich kamerach sony) sony to nie jest dobre rozwiązanie dla kogoś kto biega po lesie z brudnymi palcami :D no ale to juz jest "korzystanie ze sprzętu niezgodnie z jego zastosowaniem"... :D

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use Privacy Policy