Skocz do zawartości

[prywata] Aparat do 2 000 PLN

neron
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! w tym tyg. Chce kupić aparat cyfrowy lub cyfrowa/lustrzanka.

Jestem amatorem (mam aparat w komie.) :> składam się z bratem.

Będziemy używać do robienia zdjęć produktów oraz zwykłych.

Może ma ktoś jakieś doświadczenie i może doradzić?

Wybrałem kilka.

1. https://www.lordfoto.istore.pl/sklep,2280,,...n,343699,0.html

2. https://www.bluesklep-komputer.com/index.ph...rt&Itemid=1

3. https://www.bluesklep-komputer.com/index.ph...rt&Itemid=1

4. https://www.center.aplus.pl/catalog/product...products_id=103

Thx Pozdro.

witam.

mam panasonica fz30, poprzednika fz50. w sumie oba aparaty różnią się tylko wielkością matrycy. zdecydowanie polecam tą maszynkę! (tzn fz30, a co za tym idzie fz50). w sumie to jak chcesz zaoszczędzić troche kasy to dobrze poszukaj, moze uda Ci się kupić jeszcze fz30 (przestali produkowac - chca doic ludzi na fz50, sprzedajac im praktycznie to samo). no chyba ze jestes jednym z tych ktorzy musza isc za moda i zawsze miec najnowszy model z najwyzszymi parametrami (a zaloze sie ze i tak nie wykorzystasz tych 10mpix, nawet do profesjonalnej fotografii). jesli chcesz sie czegos wiecej dowiedzec na temat tego aparatu (fz30/fz50) to zapraszam na PW :spiteful: panasonic dogadal sie z laicą i wykorzystuje ich obiektywy, wiec nie jest to jakaś płotka, mimo że marka kojarzy sie raczej z magnetowidami i telewizorami :P

co do pozostałych... dam Ci kilka rad ogólnych, bo w sumie nie sprecyzowałeś do czego chcesz wykorzystywac ten aparat, gdzie robić zdjęcia i jakiego typu. najlepiej napisz co Cie interesuje.

pierwsze pytanie - kompakt czy lustrzanka? lustrzanka - wiadomo, bardziej pro, można dokupować różne szkła, tuleje - wszystko sie bardzo przydaje gdy interesujesz sie makrofotografią. są dwie bardzo duze wady lustrzanek, one mnie przekonały do kompaktu: trzeba nosic ze sobą te wszystkie obiektywy, raz że zajmują dużo miejsca, dwa ze troche trwa zanim je zmienisz (odpada przy tym co fotografuje). drugi minus to cena, mając obiektyw w okolicach 30-300mm jesteś wstanie zrobić zdjecia w sumie w kazdych warunkach (szeroki kąt u cioci na imieninach / duży zoom na wakacjach, w lesie, fotografując sarenke).

napisałeś że fotografujesz produkty - jeśli takie studyjne, ustawiane zdjęcia przeważają to zastanowiłbym się nad lustrzanką, jeśli nie - szedłbym w kierunku kompaktu.

rozmiary aparatu - czy zabierasz go na imprezy / na rower? wtedy odpada duża lustrzanka z min. 2 obiektywami. szczerze powiem że mój fz30 jest dość spory i czasem mam z nim problemy w pubach... z serii FZ panasonica całkiem przyzwoity wydaje sie zakup fz7, jeśli chodzi o gabaryty - mały, a przy tym obiektyw dobrze rysuje.

jeszcze moja uwaga do nikonów - tu płacisz za marke! czesto tak wysoka cena nie jest uzasadniona parametrami. gdy kupowałem fz30 nikon mial swojego 8080 - po różnych testach (miałem przez kilka dni oba w domu) nikon odpadł, bo możliwości miał prawie takie same, wiec wyzsza cena była nieuzasadniona.

można by jeszcze dużo pisać - najlepiej sprecyzuj swoje wymagania, albo przynajmniej napisz do czego chcesz go wykorzystywać (coś wiecej niż napisałeś :D )

pozdrawiem

ps. i jeszcze taka reklama: moja galeria - te najświeższe zdjecia (pierwsza i pół drugiej strony) są robione własnie fz30 ;)

Ja ostatnio kupowałem aparat i przekopałem się przez różne fora dla fotografów, półfotofrafów, ćwierćfotografów i jeszcze przez pl.rec.foto.cyfrowa na dokładkę :)

Po tym wszystkim kupiłem canona s2 bo w tej klasie cenowej co chciałem był najczęściej polecany i najczęściej chwalony. Natomiast nie wiem czy udałoby Ci się takiego jeszcze kupić bo teraz jest już Canon s3 - różni się tylko matrycą (7 Mpx zamiast 5), większym LCD który szybciej żre baterie i kolorem (jest dostepny czarny). I kosztuje 500 zł więcej :peace:

W okolicy 2kPln chwalili jakieś Panasoniki, modelu nie pomnę, również z racji tej że mają regulację na pierścieniu, nie tylko pod guzikami.

1. Panosonic gdby nie optyka - przyzwoita Leica - wogóle nie nazywałbym tego aparatem - mimo wszytsko nie polecam połaczenia znanych marek ze znaną optyką 9np: sony i Carl zise).

2. Bez zastrzeżeń Nikon robi Doskonałe Aparaty ot dziesiątek lat i to się nie zminiło - D40 to model wręcz kultowy :D

3. jw. tyko nie znam dobrze modelu.

Generalnie kup od firmy która "eobi aparaty" od lat: Canon, Nikon i ew. Minolta - będziesz miał święty spokój.

Co do proponowanych s2, s3 to jednak jedne z najsłabszych Canonów - co prawda znacznie lepsze od większości konkurencji, ale duży optyczny zoom okupiony został nieco gorszą jakością zdęć.

1. Panosonic gdby nie optyka - przyzwoita Leica - wogóle nie nazywałbym tego aparatem - mimo wszytsko nie polecam połaczenia znanych marek ze znaną optyką 9np: sony i Carl zise).

konkrety - argumenty? dlaczego 'nie polecasz'?

dla tych którzy nie mają możliwosci pobawienia się każdym z rozpatrywanych aparatów polecam tę stronę: https://www.dpreview.com

co do optyki zeissa - mam kamere sony w której jest własne obiektyw carl zeiss - nie moge powiedzieć nic złego na jej tamat, no może poza jednym - panel dotykowy (chyba we wszystkich kamerach sony) sony to nie jest dobre rozwiązanie dla kogoś kto biega po lesie z brudnymi palcami :D no ale to juz jest "korzystanie ze sprzętu niezgodnie z jego zastosowaniem"... :D