Jump to content

Recommended Posts

Cześć, mam pytanko do Was,

mam adres z UTM-ami https://adresmojejwww.pl/?utm_source=fb&utm_medium=grupa   

po kliknięciu przenosi na adresmojejwww.pl , tam aby wyśietlić zawartość trzeba się zarejestrować,

finalnie, osoba która się zarejestruje ląduje jednorazowo na https://adresmojejwww.pl/rozdzialy?registered

 

Link z UTM-em jest wrzucony na grupie FB która zwiększa swoją społeczność

Chcę w Analytics mieć obraz ile rejestracji jest właśnie z grupy, z tego linka z doklejonym UTM

 

Jak to dodać w Analytics żeby działało ? Będę bardzo wdzięczny za pomoc

 

Dodałem cel dla adresu UTM, osobno dla Registered... tylko jak je połączyć bym miał obraz jasny: z UTM-a jest Rejestracja

Czy ścieżka w celach za to odpowiada??

 

Będę wdzięczny za pomoc :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, 

 

Czy mógłbyś składniej napisać co chcesz osiągnąć? Możliwe, że mogę coś zasugerować, ale nie za bardzo wiem, czy chcesz założyć poprostu cel na rejestrację czy chodzi Ci o mierzenie ruchu tzn. np. ile osób przeklikało się z grupy FB. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli użytkownik po kliknięciu w Twój link ląduje na domenie i potem z tej domeny nie wychodzi to ruch (przekliki) z tego źródła będą przypisane go fb / grupa. Gdy użytkownik zrealizuje Cel (a ten cel masz poprawnie ustawiony - Registered) to taka realizacja celu będzie właściwie przypisana  do fb / grupa.
Powinieneś mieć dużo więcej sesji z fb / grupa niż realizacji celów z tego źródła. Dokładnie tak jak w przypadku innych, standardowych źródeł ruchu.

Nic więcej poza Celem nie musisz ustawiać.

Możesz opisać problem dokładniej ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest jeszcze kwestia tego, że jeśli użytkownik najpierw kliknie twój link fb / grupa a potem wejdzie z innego (niebezpośredniego) źródła ruchu, to realizacja celu zostanie przypisana do tego innego źródła. 

To, jaką faktycznie ścieżkę przeszedł użytkownik zobaczysz w raportach Ścieżek wielokanałowych: 

Konwersje -> Ścieżki wielokanałowe -> Najważniejsze ścieżki konwersji 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie, dziękuję za odpowiedź. Już tłumaczę o co mi dokładnie chodzi.

 

Na grupie facebookowej mam linka do którego dodałem UTM-a,

Chcę aby w analytics zliczana była ilość rejestracji która pochodzi z tego linku, droga jest nastepująca:

LINK z UTM ----> Użytkownik ląduje na stronie z rejestracją (domena ta sama, link juz bez UTM-a) ------ > Użytkownik dokonuje rejestracji i automatycznie trafia na THANK YOU REGISTRATIO PAGE realizując cel = 1 KONWERSJA

 

Cele mam zrobione dobrze, ponieważ zgodnie z tym co mam w bazie danych, zlicza się również w Analytics.

 

Na przykład wczoraj miałem 3 konwersje, trzy rejestracje

https://ibb.co/GWYPX2J 

 

I co ja chcę móc z tymi danymi robić, teraz będę pisał o tym, dlaczego napisałem na forum.

 

Chcę wiedzieć - skąd mam te rejestracje

  1. Czy z UTM-a z grupy na Facebooku?
  2. Czy z grupy na facebooku ale nie z UTM-a tylko z np. komentarza od jednego z użytkowników?
  3. Czy z fanpage-a na facebooku?
  4. Czy z ruchu organicznego tj. wyszukiwarki google?
  5. Czy z kampanii płatnej na facebooku?
  6. Czy z kampanii w Google ADS?

Chcę stworzyć sobie obraz kanału, który najlepiej konwertuje. Wszystko mam ogarnięte, ale w Analytics zdecydowanie kuleję. Jeżeli będę wiedział jak mierzyć rejestracje z UTM-ów,  będę wiedział jak mierzyć z kampanii FB i GOOGLE ADS gdzie również są UTMy.

 

Jeżeli rejestracja pochodzi z poradnika, który odpowiadając na potrzeby klientów zaprasza ich również do strony z rejestracją, to także... chciałbym wiedzieć że TA rejestracja pochodzi z TEGO artykułu, właśnie w ANALYTICS.

 

Dodaję kilka screenów, może coś pomogą :)

 

https://ibb.co/JsRHPny

 

https://ibb.co/JrhCF5s

 

https://ibb.co/TKyBvXR

 

 

Dlaczego wejścia z UTM w ogóle się nie zliczają?

https://ibb.co/Q62Ytqr

Wyrażenie regularne, zaczyna się od, równa się... przy każdej z możliwości nie działa, nie zlicza, testowane wielokrotnie.

 

 

Mój utm w linku na grupie FB

adresstrony.pl/?utm_source=fb&utm_medium=grupa

 

Będę wdzięczny za dalszą pomoc :)

 

 

 

Jeszcze jedno, istotne.

spacer.png

 

Dwie konwersje wczoraj w postaci rejestracji mam z m.facebook.com / referral a jedną z facebook.com / refferal 

.. no i super. Tylko że ja dalej nie wiem skąd one są. Z czapki nikt się nie zarejestrował nagle na stronie. Czy da się sprawdzić dokładniej, gdzie te 3 osoby, i jak otrzymały informację o produkcie a następnie się zarejestrowały? Nie wiem do których działań marketingowych mam przypisać te konwersje, a to dla mnie teraz kluczowe.

Bardzo dziękuję za poświęcenie mi czasu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potrzebujesz 1 cel, który zlicza rejestracje.
Linki z grupy FB powinny być otagowane w jeden sposób, linki z Twoich postów na FB w inny sposób, linki z np linkedina w jeszcze inny sposób.
Wtedy ruch na stronie wyglądałby np tak:
http://prntscr.com/sjk47k

 

Twoje cele z ?utm_source.... nie będą się zliczać, ponieważ Analytics w raportach "ignoruje" to co jest po ?

 

Jak użytkownik kliknie link z utmem, a potem przeklika się na inną podstronę,  to utm z adresu znika, ale Analytics wie, że ten użytkownik jest z tego otagowanego linku

 

Odpowiadając na pytania:

  1. Czy z UTM-a z grupy na Facebooku? - będziesz widział jeśli te linki będą dobrze otagowane
  2. Czy z grupy na facebooku ale nie z UTM-a tylko z np. komentarza od jednego z użytkowników? - będzie to referral z FB o ile link użytkownika nie jest otagowany
  3. Czy z fanpage-a na facebooku? - jeśli te linki są otagowane  to będziesz widział takie tagi w GA, ale jeśli nie są otagowane to będize to referal z FB
  4. Czy z ruchu organicznego tj. wyszukiwarki google? - nic nie taguj, będziesz widział ruch jako google / organic
  5. Czy z kampanii płatnej na facebooku? - jeśli linki w kampanii będą odpowiednio otagowane, to zobaczysz to w GA
  6. Czy z kampanii w Google ADS? - nic nie taguj, GAds ma automatyczne tagowanie, tylko trzeba je włączyć

Dla testu wejdź na swoją stronę z otagowanego linku, zarejestruj się i zobacz (po kilku minutach) co będzie w raporcie
Pozyskanie -> Cały ruch -> Źródło/medium

 

Odnośnie screena - masz ruch z grupy fb, ale nie masz rejestracji. Nic nienaturalnego, bo klików jest zaledwie kilka.

co do
m.facebook.com / referral i facebook.com / refferal 
to były to jakieś kliki z nieotagowanych linków lub ktoś inny mógł gdzieś wrzucić link, lub linki były otagowane niepoprawnie.
W GA nie dojdziesz do tego na jakiej konkretnie podstronie na FB to było. W przypadku innych referrali już tak - wymiar dodatkowy "Pełna strona odsyłająca"

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję bardzo za odpowiedź,

 

Zarejestrowałem się i konwersja wskoczyła, w źródle dla FB/GRUPA

Link do screena: https://i.ibb.co/5Bgz1kC/7.jpg 

 

W związku z powyższym chyba muszę mieć to źle otagowane skoro pokazało mi się w FB/Grupa zamiast FB / UTM. Czy moge prosić o informację jak poprawnie mam to otagować i przetestować? Wówczas będę wiedział jak we wszystkich mediach tagować, i mierzyć gdzie jest największy odzew.

 

- wymiar dodatkowy "Pełna strona odsyłająca" - kliknąłem sobie i działa dla refferali, ale będącymi stronami internetowymi / dla SOCIAL MEDIÓW to nie działa, ale to jest dla mnie zrozumiałe - dziękuję!

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do tagowania najlepiej użyć tego narzędzia:

https://ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder/

 

Link otgowany jest poprawnie:
adresstrony.pl/?utm_source=fb&utm_medium=grupa

 

Załóżmy że ma być otagowny link z grupy i link reklamowy z kampanii fb.
Wyglądałoby to np tak:

adresstrony.pl/?utm_source=fb&utm_medium=grupa
adresstrony.pl/?utm_source=fb&utm_medium=cpc&utm_campaign=kampania-na-fb

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co widzę na screenie to działa:

jako source (to co wpisałeś w utm_source)  jest "fb"
jako medium (to co wpisałeś w utm_medium) jest "grupa" - czyli grupa na FB do której wrzuciłeś link

7.jpg 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach tak! Teraz wszystko rozumiem,

Bardzo, ale to bardzo dziękuję :)

Zapisałem sobie link do Twojej strony, żebym wiedział do kogo się zwrócić, i kogo polecać. Jeszcze raz dziękuję, wydaje mi się że teraz już wszystko będzie po mojej myśli. Gdyby nie, pozwolę sobie jeszcze napisać. Ale raczej bęzie super. Bardzo dziękuję!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie, chciałbym wrócić na momencik do tematu, i prosić o weryfikację.

Mam realne dowody na to że z grup na facebooku są rejestracje - wiem dokładnie z których UTM poprzez rozmowę z zarejestrowanymi. Jednakże... ANALYTICS wrzuca mi to do refferer... i zastanawiam się dlaczego. Czy powodem może być logowanie Facebookiem?

 

https://ibb.co/VVrBKYz

 

Kolejna anomalia... CPC ---- mam rejestracje, w GOOGLE ADS były konwersje bo kod zdarzenia jest dodany poprawnie, śledziłem każdą konwersję - one także analytics zapisał w m.facebook / referrer 

 

https://ibb.co/GJsNb4V

 

Wydaje mi się że problem tkwi w sposobie logowania do gry. Jeżeli się mylę prosze raz jeszcze o pomoc. Wszystkie tagi są w 100% poprawne.

 

i dalej zaburza mi to obraz : /

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druga kwestia jest taka, że użytkownik jak przechodzi prze logowanie na FB to zmienia źródło ruchu.
Proponuję poszukać rozwiązań w Google (login via facebook referral analytics lub coś podobnego). Można wykluczyć facebook z witryn odsyłających (takie rozwiązanie znalazłam), ale to działanie bez sensu bo wykluczasz też zwykłe kliki.

Trzeba znaleźć rozwiązanie jak wykluczyć tylko odesłania z logowania a resztę zostawić. Google it ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use Privacy Policy