Skocz do zawartości

Agencja SEM, czy Specjalista SEO w firmie


Splif
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Zastanawiam się tak nad tematem, jako że obecnie pracuję w Agencji marketingu internetowego, lecz mam ofertę firmy na Specjalistę SEO. Agencja obsługuje dużych klientów i są szanse rozwoju, podobnie jest po stronie oferty Specjalisty SEO - duża firma, duże możliwości. Nie wyrywałem się jednak nigdy z Agencji, stąd obawy i niewiadoma.

Czy ktoś z Was zaznał pracy zarówno w Agencji jak i w firmie jako seo i mógłby się podzielić wrażeniami? Jakie pozytywne i negatywne aspekty mają oba rozwiązania.

Robię ruch w IF.PL - SEO na dużą skalę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony kompleksowo obsługując jedną firmę, można pójść bardziej w strategię SEO, nie będąc rozpraszanym przez nowych klientów. A w Agencji ciężko jest poświęcić się sprawie, kiedy nad głową ma się godziny poświęcone na projekt, następne zlecenia i ograniczenia umowy z klientem.

Robię ruch w IF.PL - SEO na dużą skalę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich doświadczeń (praca zarówno w agencji, jak i in-house):

Agencja

  • większa różnorodność w pracy
  • z reguły większy stres i ilość pracy do wykonania
  • bywa ciężko z optymalizacją on-site - komunikacja z klientami nie jest łatwa
  • warunki finansowe często lepsze, niż in-house
  • dostęp do większej ilości narzędzi
  • większa szansa na służbowe wyjazdy na konferencje branżowe i dostęp do płatnych materiałów
  • ciężko poświęcić się w pełni jednej kampanii
  • trudniej skoordynować działania SEO z innymi działaniami marketingowymi
  • często nie ma czasu na zagłębienie się w tematykę strony jednego klienta, przez co nie wykorzystuje się wielu okazji, jeżeli klient sam ich nie dostrzeże
  • dużo trudniej uświadomić kluczowych pracowników klienta w kwestiach SEO, przez co część Twoich działań ma mniejszą skuteczność

In-house

  • o ile firma nie posiada większej ilości stron, to po pewnym czasie praca może być monotonna
  • z reguły więcej czasu dla siebie, niż w agencji
  • jeżeli trafisz na kiepską firmę, to poza obowiązkami specjalisty SEO możesz zostać obarczony takimi zadaniami jak np. instalacja drukarki w księgowości
  • niektóre firmy nie rozróżniają SEO i SEM, więc możesz też dostać do poprowadzenia kampanie PPC
  • dużo łatwiej przeprowadzać optymalizację on-site - jeżeli w firmie jest też webmaster, to masz dużo większe szanse na wprowadzenie odpowiednich zmian na pozycjonowanych stronach
  • warunki finansowe często gorsze, niż w agencji (wszystko zależy od wielkości firmy)
  • z reguły mniejszy dostęp do płatnych narzędzi - częściej korzysta się z outsourcingu
  • mniejsza szansa na służbowe wyjazdy na konferencje branżowe i dostęp do płatnych materiałów
  • można w pełni poświęcić się jednej kampanii
  • łatwiej skoordynować działania SEO z innymi działaniami marketingowymi
  • można dogłębnie poznać tematykę pozycjonowanych stron, dzięki czemu łatwiej dostrzec niewykorzystane jeszcze okazje
  • można skuteczniej uświadomić kluczowych współpracowników w sprawach SEO, przez co Twoje działania często są skuteczniejsze

I tak wszystko zależy od firmy i jej kultury - może Ci się dobrze pracować zarówno w agencji, jak i w firmie nie związanej z SEO.

Dodatkowo zauważyłem, że niektórzy pozycjonerzy traktują specjalistów in-house jak SEOwców drugiej kategorii, zakładając z góry, że mają oni mniejszą wiedzę i są mniej zaradni. Z drugiej strony część społeczeństwa i tak traktuje wszystkich ludzi z branży SEO z pogardą, więc po prostu trochę powiększyłaby się liczba ludzi, którzy za Tobą nie przepadają.

This is your life and it's ending one post at a time.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Warunki użytkowania Polityka prywatności