Skocz do zawartości

js - problem z walidacja formularza

ermar
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W JS jestem zielony jak szczypior na wiosnę i potrzebuję pomocy.

Mam dwa inputy określające szerokość i wysokość pola.

Warunkiem jest , że jeden z wymiarów nie może przekroczyć 150 cm

Wymyśliłem taki kod

<script type="text/javascript">

var szerokosc = new LiveValidation('szerokosc', { validMessage: " " });

var wysokosc = new LiveValidation('wysokosc', { validMessage: " " });

if (wysokosc > 150)

{

szerokosc.add( Validate.Numericality, { minimum: 1, maximum: 150, notANumberMessage: "Podaj tylko cyfry w centymetrach!", tooLowMessage: "Minimalna szerokość to 1 cm!", tooHighMessage: "Jeden z wymiarów nie może przekraczać 150cm!"} );

}else

{

szerokosc.add( Validate.Numericality, { minimum: 1, notANumberMessage: "Podaj tylko cyfry w centymetrach!", tooLowMessage: "Minimalna szerokość to 1 cm!"} );

}

if (szerokosc > 150)

{

wysokosc.add( Validate.Numericality, { minimum: 1, maximum: 150, notANumberMessage: "Podaj tylko cyfry w centymetrach!", tooLowMessage: "Minimalna wysokość to 1 cm!", tooHighMessage: "Jeden z wymiarów nie może przekraczać 150cm!"} );

}

else

{

wysokosc.add( Validate.Numericality, { minimum: 1, notANumberMessage: "Podaj tylko cyfry w centymetrach!", tooLowMessage: "Minimalna wysokość to 1 cm!" } );

}

</script>

Ale pętla nie bardzo działa. Działa walidacja, pilnuje czy wartości nie są za małe i czy sa liczbami ale to wszystko.

Wiem tyle, że musiałbym się dobrać jakoś do obiektów i wybrac z nich pola - to co mam teraz nie działa.

Albo może znacie inny sposób rozwiązania mojego problemu.

Mam dwa pola input w które wpisuje wymiary. Jeden z nich nie może przekroczyc 150 cm :)

Dla mnie czary mary - js nie jest moja działką - w php mam walidacje zrobioną ale tu się gubię.

Proszę uprzejmie o pomoc zielonemu.

Pozdrawiam

ermar