Jump to content

pb2112

Nowi Forumowicze
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Profile Information

  • Gender
    Male
  1. Witam, szybkie pytanie do Was o robots.txt. Mianowicie PrestaShop generuje plik z zapisem: ... Disallow: /*pl/moje-konto Disallow: /*pl/zamowienie Disallow: /*pl/potwierdzenie-zamowienia ... wyczytałem, że boty mogą nie czytać gwiazdki (*) w blokowanych adresach, więc sprawdzam teraz w search console czy plik blokuje dostęp do linku: domena.pl/zamowienie i test wyświetla "DOZWOLONY". Zaglądam do SERPA i faktycznie, link jest zaindeksowany. Co ciekawe nigdzie, nikt nie pisze nic na ten temat, a tak wygenerowany plik robots.txt jest przecież na setkach stron. Czy ja zwariowałem, c
  2. Witam, czy ktoś wie co oznacza fakt, że Google cache pokazuje czarną stronę po wpisaniu cache:domena.pl? Strona jest zaindeksowana, wyświetla się poprawnie, a w wersji tekstowej cache wyświetla ją poprawnie. Pozdrawiam i dziękuję z góry za odpowiedzi!
  3. Żarty sobie robisz. Jestem od dawna uczestnikiem rynku ecommerce i jeszcze z takim twierdzeniem nie spotkałem się. Możesz podać wiarygodne źródło? Parę postów wyżej jest cytat Google. Oczywiście, nikt za to nie kara... jeszcze. Zgadza się. Moje opinia dotyczy argumentu 'dwa sklepy zakładam, bo się boję Google'. Nie podważam idei segmentacji sprzedaży i duplikowania jej na różne sklepy, a samego argumentu, że warto to robić, bo Google. Pytanie czy ci specjaliście zagraniczni SEO są również specjalistami od sprzedaży? Robienie sklepów "klonów" pod Google to błąd, robienie sklepów celem
  4. Ale się uśmiałem... Całe szczęście nie jest to moje wyssane z palca zdanie, tylko wniosek, który płynie z 3-godzinnego przeglądania opinii specjalistów SEO za granicą. To smutne, jak bardzo jesteśmy mentalnie (sposób myślenia) zacofani w stosunku do bardziej rozwiniętych rynków. Niestety 'Komuna mentalna' Kazika trzyma się mocno w narodzie, ale to temat do dyskusji na innym forum. Każdy ma swoją strategię, z której zostanie rozliczony.
  5. Problemy logistyczne to jedno i gdyby nie one to pewnie zachowalibyśmy obydwa sklepy, ale tu, absurdalnie, chodzi o kwestię bezpieczeństwa, która padła w dyskusji jako najważniejszy argument za zachowaniem dwóch sklepów. Google, jak wyżej pisałem, już uznaje tę samą ofertę na różnych domenach za duplicate content i nie ważne są różne opisy. Może tego nie kara jeszcze, ale wygląda jakby do tego zmierzał. W dniu, w którym zacznie filtrować właścicieli e-commerce za zapychanie wyników różnymi domenami, nastąpi katastrofa dla takich przedsiębiorców, którzy poświęcili lata na budowę wielu e-sklepów
  6. No więc tak, poczytałem więcej, głównie na Seomozie w dziale q&a i publikuję wyniki (na poczet przyszłych poszukujących). Wnioski: a) Przekierowanie 301 z parowaniem stron 1 do 1 powinno zadziałać bez problemu. W końcu, według wskazówek Google, zostało też do tego zaprojektowane (do łączenia domen). bardziej przyszłościowe (i tu szok) jest rozwiązanie jednego mocnego sklepu (zamiast dwóch) i po długiej lekturze się z tym zgadzam. Dlaczego? cyt: "However, in some cases, content is deliberately duplicated across domains in an attempt to manipulate search engine rankings or win more tra
  7. Dzięki, pora zrewidować strategię.
  8. No właśnie, komputeronik. 2 sklepy i oba rozsypane, kompletnie nie przemyślanie i pełne błędów. Na komputronik.pl ni ma menu, w ogóle. Na karen.pl menu jest, ale wyświetla po 1 produkcie. Wyszukiwarka wywala błędy i ile bym nie klikał nie mogę dotrzeć do listy produktów, ani na jednym, ani na drugim sklepie, jakby w ofercie mieli łącznie 3 produkty. Nie wspomnę już, że od strony SEO jest katastrofa (najwidoczniej dla Karen.pl najważniejsza fraza to 'sklep internetowy'). Gdyby to przemyśleć, to może miałoby sens. Nasze problem polega głównie jednak na tym, że jeden z tych sklepów jest archaicz
  9. jak sprawdzam wszystkie linki są już nofollow. Źródło: http://www.reddit.com/r/SEO/comments/2ldzx7/google_has_quietly_nofollowed_all_g_links/ Już w maju większość była wycięta, ale w opisach jeszcze można było wywalczyć. Teraz nigdzie nie ma. Tak czytam, tak widzę. A jeśli ktoś jeszcze widzi, to pewnie nie długo znikną
  10. Wczoraj Google pozamieniał wszystkie linki w G+ na nofollow. Ha Będą straty w pozycjach czy mały problem?
  11. Na rynku jest sporo marek o takiej samej lub podobnej nazwie i jako liderzy nie możemy mnożyć nieporozumień w tej kwestii. Poza tym, utrzymywanie dwóch kompletnie różnych sklepów, to spory wysiłek. Nie mówiąc już o działaniach marketingowych, które nie tak łatwo podzielić na dwa serwisy. W skrócie, z równania argumentów za i przeciw wyszło, że lepiej jest skupić się na 1 sklepie. Stratę części mocy starego sklepu jesteśmy w stanie przeboleć, o ile Google nie pokarze nas za tak masowe przekierowanie ponad 500 podstron całego serwisu. Niestety nigdzie nie widziałem podobnego case study i teraz
  12. Dzięki za rady! Ogólnie to mówimy o mocnej marce i silnych, bardzo czystych linkowo sklepach, gdzie ich podział zaczyna 'psuć' wizerunek firmy. Z racji istniejących już przekierowań linkowych na nowym sklepie nie ma mowy o podmianie domen, czy innych roszadach. Albo stary sklep przekazuje całą moc nowemu, albo zostaje. Pytanie czy faktycznie Google może przyczepić się do samych 301 masowo pociągniętych ze starego sklepu do nowego? Czy przy takiej operacji nie stracimy więcej niż te ~20% mocy backlinków starego sklepu? Ktoś ma jakieś doświadczenie?
  13. Witam, mamy grubszy dylemat dotyczący SEO, o którym nie wiele jest napisane w sieci. Mianowicie, mamy 2 samodzielne sklepy on-line z tą samą ofertą, ale zupełnie inne (wygląd, system, serwer, nawet opisy, wszystko). Oba sprzedają i funkcjonują bez problemów, ale: Pierwszy (stary) jest dużo starszy, z dużo lepszymi pozycjami i ruchem, sporą historią linków, ale mniej atrakcyjną domeną i zbudowanym na starym systemie ecommercowym (nie do odratowania). Drugi (nowy) jest dużo nowszy, ze słabą historią linków i pozycjami, ale lepszą nazwą domeny i nowiutkim, responsywnym layoutem, a także zopty
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use Privacy Policy