Trochę miałem z tym tematem wspólnego więc nie chodzi wyłącznie o ilość opinii, ale również ich intensywność, czyli lekarze, którzy regularnie dostają opinie (niekoniecznie bardzo dużo, ale w ostatnich miesiącach), mają szansę na wyższe pozycje.
Sam profil a w tym zdjęcie, szczegóły kontaktu, zakres usług, godziny pracy, linki do strony internetowej. Profil Twojej kuzynki ma zdjęcie, ale jeśli w innych aspektach jest mniej kompletny (np. brak dokładnego opisu usług, brak rejestracji online), to może wpływać na ranking.
Kwestia lokalizacji, Google bierze pod uwagę bliskość i lokalne SEO. Nawet w tym samym mieście, lekarze często wybierają różne frazy (np. „laryngolog Opole” vs. „specjalista laryngolog Opole”), co może wpływać na ranking.
Pamiętaj też o wewnętrznych wymogach z tego co pamiętam to..
Ważna jest aktywność samego lekarza na profilu, odpowiadanie na opinie, aktualizowanie grafiku, dodawanie zdjęć i opisów. Warto uwzględnić również, że lekarze, którzy mają najwięcej rezerwacji lub aktywnie korzystają z systemu, są faworyzowani. Co do opinii, to nie tylko ilość, ale też szczegółowość i długość opinii mogą być brane pod uwagę.
Co bym zrobił? Sprawdziłbym profil, był na nim aktywny i coś podziałał z seo lokalnie dla Google: np. wpisanie dokładnego adresu gabinetu w Google Moja Firma (Google Business Profile)
Podobnie to wygląda na portalach z innych branż