• jimmi
    jimmi

    2017 Content & SEO Predictions: A Discussion with Joe Pulizzi and Seth Besmertnik

    W środę 25 stycznia odbył się webinar pod tytułem „2017 Content & SEO Predictions: A Discussion with Joe Pulizzi and Seth Besmertnik”, prowadzony przez Roberta Rose’a.

    Warto przedstawić jego uczestników, chociaż część z nich pewnie jest wszystkim znana:

    • Joe Pulizzi – guru światowego content marketingu, twórca Content Marketing Institute, 
    • Seth Besmertnik – współzałożyciel Conductor, jednej z większych i szybko rozwijających się agencji  SEO w USA;
    • Robert Rose – pracuje w Content Markieting Institute i jest odpowiedzialny za strategię firmy.


    Przedstawiono cztery prognozy, w którą stronę pójdzie SEO i CM w 2017 roku:

    1. Your Customer is Your Algorithm
    2. Less Social, Less Content 
    3. Content and SEO Teams Come Together
    4. Acquisitions for SEO.

     

     

    Zaznaczenie_050.png

    Your Customer is Your Algorithm
    Twój klient jest Twoim algorytmem

     

    Stwierdzenie wydaje się zupełnie niezrozumiałe, ale przesłanie jest już oczywiste: 
    poznaj swojego klienta, stwórz persony. Segmentacja klientów jest kluczem do tworzenia bardzo dobrych treści czy serwisów. Jednym blogiem nie da się skutecznie dotrzeć do wielu bardzo zróżnicowanych grup odbiorców. 
    Czyli dopiero jak pozna się odbiorców, warto szukać fraz kluczowych i optymalizować pod nie serwisy. A także publikować treści dostosowane do odbiorców w cenionych przez nich mediach.

     

    Zaznaczenie_049.png

    Less Social, Less Content
    Mniej social mediów, mniej treści

     

    Przesłanie kontrowersyjne, ale celne. Chodzi o to, aby być tam, gdzie są klienci, a nie zasypywać internetu produkowanymi na akord treściami. Firmy do paru lat starają się być wszędzie na każdej platformie SM, niezależnie od tego, czy mają tam realnych odbiorców. 
    Warto skupić się na miejscach, gdzie są klienci, i produkować treści potrzebne i wartościowe dla nich. 

     

     

    Zaznaczenie_048.png

    Content and SEO Teams Come Together
    Integracja zespołów contentowych i SEO

     

    To jest oczywiste: pozycjonerzy powinni współuczestniczyć w tworzeniu treści oraz jej publikacji. Dodatkowo wspomniano, że warto słuchać podpowiedzi seowców dotyczące tematyki tworzonych treści. Dzięki integracji powstaje synergia i tworzone treści przeważnie mają większy KPI. 

     

    Zaznaczenie_047.png

    Acquisitions for SEO
    Przejęcia na potrzeby SEO


    Coraz trudniej i dłużej zajmuje wbicie się na pozycje, a tym bardziej  zbudowanie społeczności  i renomy wokoło nowego serwisu.
     Nie ma co się ścigać w serpach, lepiej kupić serwisy z pierwszych miejsc.

    Prelegenci wyszli z założenia, że prościej i taniej jest kupić np. blog, który ma już ugruntowaną pozycję, niż się z nim ścigać. Kupuje się nie tylko sam blog, ale i  ludzi stojących za nim, dzięki czemu pozyskuje się cały zespół.  Do tej pory fora i blogi mają pewnie kłopoty z monetaryzacją ruchu, jak i  pozycji w serpach, więc przeważnie ich właściciele przychylnie podchodzą do oferty wykupu czy stałej współpracy. 

    Webinar skończył się sesją pytań i odpowiedzi, a także zaproszeniem na konferencję  C3 w Nowym Jorku.

    Edited by jimmi



       (1 review)


    User Feedback

    Create an account or sign in to leave a review

    You need to be a member in order to leave a review

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    Thesis

      

    Przepowiednie wydają się słuszne. Wszystkie zmierzają w kierunku podjęcia działań do lepszego zrozumienia biznesu klienta, którym ma się zająć agencja SEO i wypozycjonować jego stronę. Jak dla mnie najciekawszym pomysłem jest przepowiednia numer 4. Zamiast pojedynkować się z poczytnym i świetnie redagowanym blogiem lepiej pomyśleć o jego zakupie. W ten sposób usuwamy z serp przeciwnika. Staje się on "naszym człowiekiem". Dodatkowo zyskujemy dobry, niezależnie napisany content. A ponadto mamy jeszcze szansę przejąć zasoby osobowe, czyli ludzi, którzy pracowali nad redakcją tego bloga. Pytanie tylko - czy posiadamy wystarczające środki finansowe, aby z powodzeniem prowadzić tego typu politykę.

    Share this review


    Link to review