KNS Opublikowano 13 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 Witam. Znam już zdanie kilku osób na ten temat, ale dla pewności chciałbym zapytać jeszcze tutaj. Otóż jako uczciwy obywatel... Z tego co wiem cześć zysków trzeba "oddawać państwu". Jestem całkiem zielony w tych sprawach. Nigdy do tej pory mnie to nie interesowało. Nie jestem pełnoletni, także założenie firmy odpada. Praca jest taka "dorywcza" nieregularna. Co powinienem zrobić, jak często płacić, z czego płacić? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grim Opublikowano 13 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 Jeżeli posiadasz NIP (Numer Identyfikacji Podatkowej) jesteś wedle przepisów prawa zobowiązany składać coroczne zeznanie podatkowe Z każdego przychodu (tego co zarobisz) powinieneś odliczać 18% od kwoty netto i co miesiąc przelewać na rachunek Urzędu Skarbowego w Twoim mieści Jeżeli nie masz NIP'u to praktycznie dla Skarbówki nie istniejesz Tyle teorii, ale jak wiadomo w praktyce to często wygląda zupełnie inaczej Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KNS Opublikowano 13 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 Ale NIP dostaje jak mam firmę chyba tak? Czyli jeśli nie mam firmy, nie mam NIPU i nie mogą się przyczepić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawelC Opublikowano 13 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 Nie nie np jak zaczynasz pierwszą pracę to dostajesz swój NIP. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...