Jump to content
intruder2600

dzial kontak jest bardzo wazny ?

Recommended Posts

Witam, na jednej ze stron pwenej firmy w dziale "kontakt" zachwycila mnie bardzo mila atmosfera, ktora jakby dziala na podswiadomosc - chodzi o teksty zamieszczone w tym dziale:

1."Szanowni Państwo - szanujcie własne adresy e-mail. Nie podawajcie ich, gdy nie jest to niezbędne, a odbiorca nie budzi zaufania. W walce ze spamem przydatny jest program MailWasher. Umożliwia on kasowanie niechcianych przesyłek bez konieczności ściągania ich na własny komputer."

2. "Z wyrazami szacunku dla naszych Gości, Pan xxxx"

a na innej stronie tez znalazlem przyjazne slowa "zawsze dostepni" i w nich numery komorek oraz gg.

czesto ludzie kontaktuja sie z dana firma zeby o cos zapytac a nie dokonca sa pewni, czy skorzystaja z ich uslugi. Z regoly "mila atmosfera" panuje na stronie glownej a potem juz tak "na odwal sie" w dziale kontakt wstawiony jest formularz i narazie, co powoduje jakby spadek pozytywnych emocji odwiedzajacego... Moim zdaniem dzial kontakt powinien byc tak jak wczesniej pokazalem rownie przyjemny dla odbiorcy jak i strona glowna - w ten sposob laczy sie poczatek i koniec w jedna przyjemna calosc i odbiorca zapamietuje pierwsze wrazenia z wejscia na stronie oraz te "pozegnalne" co podswiadomie zacheca go do ponownych odwiedzin...

Czy nie uwazacie, ze takie podejscie do osoby odwiedzajacej strone jest swietna metoda, ktora zacheca do skorzystania z ich uslug?


Dla tych co lubią na biało i dla tych co na czarno:
logo_ap.jpg godmodelogo.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czy nie uwazacie, ze takie podejscie do osoby odwiedzajacej strone jest swietna metoda, ktora zacheca do skorzystania z ich uslug?

Zdecydowanie tak. Jezeli nawet 10 klientow tylko zapyta albo pomarudzi i jeden z nich zostawi swoje pieniadze to reszta zachowa dobre wspomienia i w przyszlosci beda pamietac, ze tam ich dobrze obsluzono lub poinformowano.

Poza tym dzial kontakt ma jeszcze jedno szalenie wazne zadanie. Dobrze przygotowanie dane kontaktowe powoduja, ze strona wyglada znacznie bardziej wiarygodnie i gosc ma poczucie, ze za strona stoi jakas firma/osoba.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Poza tym dzial kontakt ma jeszcze jedno szalenie wazne zadanie. Dobrze przygotowanie dane kontaktowe powoduja, ze strona wyglada znacznie bardziej wiarygodnie i gosc ma poczucie, ze za strona stoi jakas firma/osoba.

zgadza sie, ja na przyklad jak widze strone, w ktorej w dziale kontakt jest tylko adres mail to od razu widac, ze pod taka strona nic dobrego sie nie kryje...

najlepszy jest pelen adres a przypadku jakiejs firmy do tego jakies mile fotki ludzi, ktorzy w niej pracuja i krotki opis ich stanowiska...


Dla tych co lubią na biało i dla tych co na czarno:
logo_ap.jpg godmodelogo.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
jak widze strone, w ktorej w dziale kontakt jest tylko adres mail to od razu widac, ze pod taka strona nic dobrego sie nie kryje...

Tylko tutaj musisz rozgraniczyc pewne rzeczy. Pelne dane sa wrecz konieczne na stronach firmowych. Natomiast autor strony domowej moze sobie podarowac podawanie swojego adresu i w tym przypadku calkowicie wystarczy np e-mail albo jakis komunikatorek.

najlepszy jest pelen adres a przypadku jakiejs firmy do tego jakies mile fotki ludzi, ktorzy w niej pracuja i krotki opis ich stanowiska...

To wlasnie powoduje, ze strona nie jest tylko plikiem ale ma osobowisci i uswiadamia klientowi, ze po drugiej stronie jest inny czlowiek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zdecydowanie tak, ja na przyklad jak widze strone, w ktorej w dziale kontakt jest tylko adres mail to od razu widac, ze pod taka strona nic dobrego sie nie kryje...

najlepszy jest pelen adres a przypadku jakiejs firmy do tego jakies mile fotki ludzi, ktorzy w niej pracuja i krotki opis ich stanowiska...

firmy krzaki to ogólnie niepewna sprawa zwłaszcza przy kontaktach poprzez sieć. Każda firma ma adres i musi go podawać.

Natomiast, wykłady o "szanowaniu własnych adresów email" wydają mi się przegięciem z reklamowego punktu widzenia- chocby podświadomie, ale nikt nie lubi jak go się poucza ;)

Fotki i stanowiska IMO sprawdzają się tylko jeśli podany jest kontakt na konkretną osobę. i jeśli tych osób jest wystarczająco dużo ;)) Albo jedna która zajmuje się tylko kntaktami z klientami, bo troche mało profi jest jeśli się poda namiar na człowieka który po odebraniu telefonu powie "a wie pan, ja sie na tym nie znam akurat, to ja dam kolege" :)

Ogólnie uważam że nie należy przesadzać z podawaniem ręki klientowi- np. działy takie jak "po godzinach" czy "co robimy w czasie wolnym", jakie widziałem na kilku firmowych stronach, to IMO kalka z amerykańskich sajtów, która na polskim, przesiąkniętym instytucjonalizmem gruncie się nie przyjmuje, raczej daje efekt odwrotny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

W moim przypadku nie mogę stworzyć miłej atmosfery w dziale kontakt. Nie mam ochoty gadać z ludźmi po 13 lat. Skąd klikasz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zastanawiam sie jakie jest optimum podawania ludzi pracujacych w jakiejs firmie, np wezmy agencje reklamowa:

1. kontakt: 3 przedstawicieli, 3 dyrektorow artystycznych, 1 dyrektor, 1 wice dyrektor, 3 prezesow, 4 grfikow, 2 informatykow, 3 sprzataczki, 2 kierowcow ....

wniosek klienta - "eee, ich tam jest tak duzo, ze zlece im zrobienie strony a oni mi do ceny jeszcze dolicza date urodzin prezesa"

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2. kontakt: 1 grafik, 1 programista

wniosek klienta - "eee, pewnie 2 chloptasiow zdalo mature, nie wiedzieli co ze soba zrobic to sobie komputery kupili i udaja profesjonalistow. Potem bede chcial poprawic zrobiona strone, zadzwonie do nich a tu sie okaze ze firma od dawna juz nie istnieje..."

oczywiscie podalem tutaj totalne skrajnosci w zachowaniu potencjalnych klientow ale mysle, ze ani jedno ani drugie rozwiazanie nie jest zbyt dobre... Zreszta sa 2 typy klientow takich agencji - niezalezni finansowo (np. prezes Sony itd), ktoremu nie zalezy na wydatkach tylko na tym, zeby uslugi byly skuteczne i ograniczeni finansowo (np. wlasciciel sklepu AGD) ktoremu bedzie zalezalo tylko na niskiej cenie. Wiadomo, ze kazdy wolalby prezesa Sony ale trzeba tez byc realista i wiadomo ze najwiecej bedzie wlascicieli sklepow AGD. Dlatego zastanawia mnie taki uniwersalny srodek - taki zeby i prezesowi i facetowi z AGD sie podobalo i zadnego nie odstraszalo...

a jak wiadomo - nasza najlepiej znana narodowa cecha jest narzekanie :)


Dla tych co lubią na biało i dla tych co na czarno:
logo_ap.jpg godmodelogo.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
podalem tutaj totalne skrajnosci w zachowaniu potencjalnych klientow ale mysle, ze ani jedno ani drugie rozwiazanie nie jest zbyt dobre...

W pierwszym przypadku masz racje. Nie ma sensu podawac pelnej listy pracownikow bo kogo ineresuje np ilu kierowcow mam firma. Natomiast nie obawialbym sie malego dzialu kontakt. Nalezy go jednak odpowiedni zbudowac.

Dzial kontakt zalezy od profilu strony. W przypadku firmy zajmujacej sie stronami mozna podac na stronie jeden ogolny namiat kontaktowy albo wpisac osoby ze stanowiskiem konsultanta - to wg mnie neutralna osoba. Nie powinno to powodowac emocji a wyglada powaznie.

W przypadku rozbudowanej firmy nalezy zastanowci sie jakie dzialy sa kluczowe i wymagaja kontaktu z klientem. Przeciez klient nie ma raczej interesow bezposrednio z ksiegowoscia czy dzialem prawnym. Za to zalezy mu na kontakcie z dzialem handlowym, marketingiem itd. Oczywiscie bywaja sprawy gdy potrzebna jest ingerencja dzialow ksiegowosci czy prawnego ale przed tym mozna sie zabezpieczyc podajac dodatkowy ogolny namiar np na sekretariat, ktory rozesle problemy do wlasciwych dzialow.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. kontakt: 3 przedstawicieli, 3 dyrektorow artystycznych, 1 dyrektor, 1 wice dyrektor, 3 prezesow, 4 grfikow, 2 informatykow,  3 sprzataczki, 2 kierowcow ....

2. kontakt: 1 grafik, 1 programista

hmmm ale dział "kontakt" nie ma na celu prezentowania firmy pod kątem personalnym- od tego może być ew. dział "o nas". Poza tym, IMO o firmie lepiej będzie świadczyć portfolio niż kontakt. Będąc brutalnym, klienta nie interesuje facjata guzikowego który stuka w klawisze. Klient nie musi chcieć gadać z prostym guzikowym.

To co się dla klienta liczy to portfolio i referencje, i IMO na tym można budować wizerunek firmy... a nie na prezentowaniu zatrudnienia. Facjaty sobie będzie można pooglądać na spotkaniu, a wtedy nie ważne czy przyjechał grafik, programista czy obydwaj, dopóki sensownie gadają :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1. kontakt: 3 przedstawicieli, 3 dyrektorow artystycznych, 1 dyrektor, 1 wice dyrektor, 3 prezesow, 4 grfikow, 2 informatykow, 3 sprzataczki, 2 kierowcow ....

2. kontakt: 1 grafik, 1 programista

a najlepsze jest to, ze nie wyssalem tego z palca, tylko kiedys widzialem strone takiej agencji, ktora wlasnie tyle osob podala, lacznie z kierowca :mrgreen: jak ja bym byl klientem to bym sie troszke przerazil bo ani nie dawalo to wrazenia poteznej stabilnej firmy - bo takie zatrudniaja po 500 osob ani malej, ktora bedzie tania - moim zdaniem na wlasnego kierowce moze pozwolic sobie np. prezes Sony a nie wlasciciel malej agencji ;) i bynajmniej nie chodzilo o kierowce, ktory zawozi cos samochodem dostawczym :mrgreen:

sam sie teraz zastanawiam, bo chce zrobic nowa stronke, i umiescic tylko w wyszukiwarkach zagranicznych ale adresu nie podam, bo wiadomo, ze jak sie trafi ktos np. z Anglii zeby mu cos zrobic to jak zobaczy ze to z Polski to od razu da sobie spokoj - nie zaufa komus kto mieszka ilestamset km dalej i jedyna forma kontktu to mal ew. telefon...


Dla tych co lubią na biało i dla tych co na czarno:
logo_ap.jpg godmodelogo.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
nie zaufa komus kto mieszka ilestamset km dalej i jedyna forma kontktu to mal ew. telefon...

Tu akurat się mylisz - ogólnie w naszej branży dąży się do pracy zdalnej. Pozwala to na kontakty i nawiązanie współpracy nawet z Chinami o ile korespondencja toczy się w zrozumiałym dla obu stron języku.

Dla niektórych firm ważne jest pokazanie potęgi, dlatego struktury działu kontakt są tak rozwinięte jednak często przenosi się to to działu "struktura firmy".

Niektóre firmy chcą pokazać jaka rodzinna panuje tam atmosfera i do kontaktu włączają grupowe lub indywidualne fotografie - jednak powinno przenosić się to do części "nasz zespół" czy coś takiego.

Wszystko zależy od profilu działalności firmy - jeśli firma zatrudnia np. przedstawicieli to jak najbardziej powinna być do tego strona "nasi przedstawiciele" albo stosownie rozbudowany dział "kontakt" zdjęcia przedstawicieli i ich numery komórkowe są jak najbardziej wskazane - natomiast facjata administratora czy klikacza zupełnie nikogo nie powinna interesować.

O samym kontakcie zdaje się że już dyskutowaliśmy przy okazji postu Wyróżnienie tytułem "strona dobra i wiarygodna". Dział kontakt powinien zawierać stosowne "zasady kontaktu".

Natomiast "Portfolio" czy "Referencje" albo "Opinie" - są to działy wręcz niezbędne.


- buduj content metodą drag&drop i łatwo zgarnij SEO backlinki z msDrop

- wideoporadniki jak korzystać z msDrop

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nalezy jeszcze pamietac o tym, ze zbyt rozbudowany dzial kontakty rowniez nie jest wskazany. Konkurencja nie spi i moze podkradac pracownikow albo dane uzyc do pewnych manipulacji majacych na celu uzyskanie innych wazniejszych informacji - socjotechnika ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

tu sie zgadza - konkurencja lubi podkradac pracownikow a dobry przedstawiciel jest na wage zlota ;)

ale co do pracy zdalnej to ja mam z tym przykre doswiadczenia - raz zglosilem sie do agencji z usa o prace jako grafik, facet przejrzal moja strone i pisze "super, jestes przyjety! podaj mi numer telefonu albo zadzwon - jutro pokaze Ci nasza zaloge i firme"

Ja mu napisalem ze zaszlo nieporozumienie i ze ja chce pracowac zdalnie i ze jestem z Polski a on "czemu nie zadzwoniles, zaraz pisales ze jestes z Polski czy z Illinois?" ja mu ze z Polski i na tym sie rozmowa skonczyla :cry: Pisalem, ze moge zdalnie pracowac, i ze to wogole super rozwiazanie bo pracuje kiedy oni spia... ale bez skutku - zero odzewu :) I to juz drugi moj taki przypadek - poprzedni pytal czy Polska jest w californi :(

nie wiem jak to jest gdy ktos korzysta z uslugi jako firmy a nie jako pracownika ale w tym przypadku sie strasznie przejechalem ;)


Dla tych co lubią na biało i dla tych co na czarno:
logo_ap.jpg godmodelogo.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Według mojego przekonania dział z kontaktem jest wręcz niezbędny!! Wiem z doświadczenia, że wiele dość dobrych stron, z którymi moja witryna chciała by nawiązać współprace, tej współpracy nie zaznały...


Żeby tak mi się chciało jak mi się nie chce.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Według mojego przekonania dział z kontaktem jest wręcz niezbędny!! Wiem z doświadczenia, że wiele dość dobrych stron, z którymi moja witryna chciała by nawiązać współprace, tej współpracy nie zaznały...

firmy maja obowiazek podawac dokladne info - adres/regon/kapital startowy kontkt email/teleofn tez z tego co pamietam. nawet na stopce w emailu.


seo is dead

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use Privacy Policy