Jump to content

Dorota Kika

Nowi Forumowicze
  • Content Count

    8
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral
  1. Z tego co widzę na screenie to działa: jako source (to co wpisałeś w utm_source) jest "fb" jako medium (to co wpisałeś w utm_medium) jest "grupa" - czyli grupa na FB do której wrzuciłeś link
  2. Do tagowania najlepiej użyć tego narzędzia: https://ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder/ Link otgowany jest poprawnie: adresstrony.pl/?utm_source=fb&utm_medium=grupa Załóżmy że ma być otagowny link z grupy i link reklamowy z kampanii fb. Wyglądałoby to np tak: adresstrony.pl/?utm_source=fb&utm_medium=grupa adresstrony.pl/?utm_source=fb&utm_medium=cpc&utm_campaign=kampania-na-fb
  3. Potrzebujesz 1 cel, który zlicza rejestracje. Linki z grupy FB powinny być otagowane w jeden sposób, linki z Twoich postów na FB w inny sposób, linki z np linkedina w jeszcze inny sposób. Wtedy ruch na stronie wyglądałby np tak: http://prntscr.com/sjk47k Twoje cele z ?utm_source.... nie będą się zliczać, ponieważ Analytics w raportach "ignoruje" to co jest po ? Jak użytkownik kliknie link z utmem, a potem przeklika się na inną podstronę, to utm z adresu znika, ale Analytics wie, że ten użytkownik jest z tego otagowanego linku Odpowiadając na pytania: Czy z UTM-a z grupy na Facebooku? - będziesz widział jeśli te linki będą dobrze otagowane Czy z grupy na facebooku ale nie z UTM-a tylko z np. komentarza od jednego z użytkowników? - będzie to referral z FB o ile link użytkownika nie jest otagowany Czy z fanpage-a na facebooku? - jeśli te linki są otagowane to będziesz widział takie tagi w GA, ale jeśli nie są otagowane to będize to referal z FB Czy z ruchu organicznego tj. wyszukiwarki google? - nic nie taguj, będziesz widział ruch jako google / organic Czy z kampanii płatnej na facebooku? - jeśli linki w kampanii będą odpowiednio otagowane, to zobaczysz to w GA Czy z kampanii w Google ADS? - nic nie taguj, GAds ma automatyczne tagowanie, tylko trzeba je włączyć Dla testu wejdź na swoją stronę z otagowanego linku, zarejestruj się i zobacz (po kilku minutach) co będzie w raporcie Pozyskanie -> Cały ruch -> Źródło/medium Odnośnie screena - masz ruch z grupy fb, ale nie masz rejestracji. Nic nienaturalnego, bo klików jest zaledwie kilka. co do m.facebook.com / referral i facebook.com / refferal to były to jakieś kliki z nieotagowanych linków lub ktoś inny mógł gdzieś wrzucić link, lub linki były otagowane niepoprawnie. W GA nie dojdziesz do tego na jakiej konkretnie podstronie na FB to było. W przypadku innych referrali już tak - wymiar dodatkowy "Pełna strona odsyłająca"
  4. Jest jeszcze kwestia tego, że jeśli użytkownik najpierw kliknie twój link fb / grupa a potem wejdzie z innego (niebezpośredniego) źródła ruchu, to realizacja celu zostanie przypisana do tego innego źródła. To, jaką faktycznie ścieżkę przeszedł użytkownik zobaczysz w raportach Ścieżek wielokanałowych: Konwersje -> Ścieżki wielokanałowe -> Najważniejsze ścieżki konwersji
  5. Jeśli użytkownik po kliknięciu w Twój link ląduje na domenie i potem z tej domeny nie wychodzi to ruch (przekliki) z tego źródła będą przypisane go fb / grupa. Gdy użytkownik zrealizuje Cel (a ten cel masz poprawnie ustawiony - Registered) to taka realizacja celu będzie właściwie przypisana do fb / grupa. Powinieneś mieć dużo więcej sesji z fb / grupa niż realizacji celów z tego źródła. Dokładnie tak jak w przypadku innych, standardowych źródeł ruchu. Nic więcej poza Celem nie musisz ustawiać. Możesz opisać problem dokładniej
  6. Czy domena i subdomena mają ten sam identyfikator analytics? Jeśli tak, to zacznij od wykluczenia własnej domeny z witryn odsyłających - Administracja -> Informacje o śledzeniu -> Lista wykluczeń witryn odsyłających. Jeśli nie, trzeba zrobić im wspólnego analyticsa i zrobić takie wykluczenie jak opisałam wyżej.
  7. Opinie z Google Moja Firma to nie opinie ocen sprzedawcy. Te z mapek nie pojawiają się z reklamą. A te z opinii konsumenckich/ocen sprzedawcy będą dodawane automatycznie do kampanii po osiągnięciu odpowiedniej liczby (>100) i odpowiedniej średniej (>3,5).
  8. W skrócie: tak. W wersji rozszerzonej - to zależy jak zdefiniowana jest grupa odbiorców. Przy domyślnej grupie "Wszyscy użytkownicy z ostatnich 30 dni" jak użytkownik wchodzi, to ten czas mu się "odświeża".
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use Privacy Policy