Qrzysio

Forumowicze
  • Zawartość

    27
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O Qrzysio

  • Urodziny 18.02.1986

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Zza rogu
  1. Co do DNS Anycast nazwa.pl to sami ich konsultanci podpowiadają jak uniknąć tej opłaty. Wystarczy wydelegować domenę np. do swojego rejestratora i po prostu przekierować rekord A na numer IP hostingu oraz rekord MX na twojanazwaserwera.nazwa.pl. Poza tym dla osób, które mają wiele domen przypisanych do jednego hostingu, np. kilkadziesiąt, to opłata jest podzielona i co miesiąc wygasa np. 5 faktur proforma dla DNS Anycast. Chodzi o to, aby klienci nie musieli nagle zapłacić kilku tys. złotych za sam DNS Anycast, którego notabene nie zamawiali. Do łatwego zarządzania serwerami DNS można użyć darmowego https://cloudlayar.com, który niestety nie obługuje domen regionalnych. Ewentualnie darmowy pakiet CloudFlare, ale sporo konfiguracji i potrzeba trochę wiedzy.
  2. A wyłączyli już komukolwiek domeny, dla których nie opłacono DNS Anycast czy nadal tylko dzwonią i straszą, że wyłączą?
  3. Nie będzie się wiązać z żadnymi poważnymi kosztami. Co najwyżej koszt zastępstwa procesowego (ustalany ustawowo) i koszty sądowe, które nie są wysokie. Odszkodowania nazwa.pl nie może się domagać, bo nic nie utraciła.
  4. Mój prawnik mówi, że często warto iść do sądu tylko po to, żeby zawrzeć ugodę. Trzymam kciuki za ciebie.
  5. Jeżeli jest na forum jakiś prawnik, to warto byłoby zasięgnąć opinii o możliwość złożenia pozwu zbiorowego w tej sytuacji. Grono klientów (byłych) nazwa.pl jest spore, a żądania te same, przede wszystkim dostęp do danych. Przecież tam są opisy, nazwy, zdjęcia. To wszystko nie jest własnością nazwa.pl tylko właścicieli tych sklepów. Danie im czasu na przeniesienie danych, nawet w momencie, gdy sklep jest zablokowany, jest przecież możliwe i powinno być możliwe, co więcej, traktowane priorytetowo.
  6. Nie jestem prawnikiem. Retrencja danych opisana w prawie telekomunikacyjnym oczywiście dotyczy przede wszystkim logów serwera, ale w przypadku świadczenia usług hostingu zakres może być większy. Być może ktoś potrafi to dobrze wyjaśnić, np. jakiś właściciel firmy hostingowej.
  7. Kopię mają na pewno, choćby ze względu wymogów dostępu do danych przez organy ścigania.
  8. Dzwoniłem przed chwilą do nazwa.pl. Zapytałem konsultantkę co się stanie po wejście w życie RODO z umowami hostingowymi. Odpowiedziała, że sklepy blokują i usuwają, ale hostingi zostają tak jak są. Oznacza to, że nazwa.pl jednak nie będzie wypowiadać umowy o świadczenie usługi hostingu, a rozwiązaniu ulega tylko umowa powierzenia danych osobowych. Dopiero podpisanie nowej umowy dot. powierzenia danych osobowych sprowadzi na nas obowiązek dodatkowej opłaty. Wobec tego szybkich migracji nie trzeba robić, ale żeby żyć w zgodzie z prawem mamy wybór, albo płacić Nazwie, albo migrować hostingi do innych firm.
  9. Informacja o zmianach na faktury elektroniczne była kilka lat temu. Wystarczy zalogować się do panelu klienta i zgodzić się na faktury elektroniczne. Koszt specjalnie jest wysoki, żeby klienci szybko z papierowych proform zrezygnowali. Kto w XXI wieku chce otrzymywać proformy listem? nawet zwykłe faktury można już przesyłać e-mailem i nie ma z tym żadnego kłopotu. Prowizja za opłatę online jest od co najmnniej pół roku. zmienili operatora płatności, który akurat pobiera taką opłatę. Wciąż można płacić za usługi bez prowizji wybierając inne metody płatności. Skoro jesteś ich klientem, to po prostu nieco bardziej zainteresuj się tym, jakie masz opcje w panelu klienta.
  10. Ale spokojnie pozaimportowaniu kont klientów można wysłać maling z informacją, że nalezy zresetować hasło.
  11. Jestem wieloletnim klientem nazwa.pl (od 2007 roku), nie posiadam i nigdy nie posiadał sklepu w nazwa.pl. Posiadam dwa hostingi, mam podpisaną z nazwa.pl umowę powierzenia danych osobowych i taki e-mail otrzymałem. U mnie drugi akapit brzmi nieco inaczej niż u osób, które mają sklepy w nazwa.pl. Poniżej cytat z emaila. Ponadto ktoś wcześniej wspominał lub na innym forum, że w sklepach nazwa.pl nie ma możliwości eksportu produktów, nie mówiąc już o liście zamówień. Przenosiny z takiego sklepu są niemal niemożliwe, albo będą wymagać wiele pracy przez programistów.
  12. Email otrzymali nie tylkowłaściciele sklepów internetowych. Ja mam podpisaną umowę powierzenia danych z nazwa.pl na zwykły hosting i też otrzymałem wspomniane emaile. Co ciekawe przysłali mi dwie faktury, nie wiem czemu.
  13. Poszukuję osoby do administracji serwerem dedykowanym dla lokalnego portalu internetowego składającego się z kilku podserwisów. Chodzi o uruchomienie nowej dzierżwionej maszyny i przeniesienie serwisu z obecnego serwera dedykowanego na nowy oraz dalsza współpraca w zakresie czuwania nad serwerem, przeprowadzania aktualizacji, konfiguracji itp. Krótka charakterystyka: - na serwerze nie konfigurujemy skrzynek pocztowych (używamy darmowego Google Apps), a e-maile ze skryptów wysyłamy poprzez SMTP w chmurze (Emaillabs), - potrzebujemy instalację w zasadzie standardowych i znanych usług: PHP (dwie wersje), MariaDB, FTP, SSH, phpMyAdmin, git, node - używamy płatnego pakietu Cloudflare, - potrzebujemy panelu do zarządzania serwerem (obecny administrator dostarczał nam DirectAdmin, ale nie ma kłootu z innymi), - potrzebujemy skonfigurować na serwerze VPN (najlepiej OpenVPN), - regularne kopie zapasowe (do dyskusji jak to rozwiążemy), - zgłaszanie awarii, nowych funkcjonalności lub zmian w konfiguracji możemy oprzeć o prosty system ticketów, lub zaproponowane przez administratora rozwiązanie, - ważny jest czas reakcji na awarię - do omówienia, - mamy także obszerną galerię zdjęć, która obecnie znajduje się na innej maszynie, szukam dla niej też nowego miejsca (serwera), być może nowy administrator coś podpowie lub zaoferuje, Jako właściciel serwisu znam PHP, tworzę samodzielnie strony www, znam podstawowe komendy unix i proste sprawy robię sam. Nie znam się jednak na zarządzaniu, instalacji nowego oprogramowania i tym bardziej napraw, gdy coś nie działa i potrzebuję do tego odpowiedzialną osobę. Szukam długiej współpracy na lata. Obecny administrator jest z nami 5 lat, ale nie ma już dla nas czasu. Preferuję współpracę opartą o stałą miesięczną kwotę na fakturę VAT + ewentualne dodatkowe rozliczenia w razie potrzeby. Pisemna umowa o współpracy oraz powierzeniu przetwarzania danych osobowych (GIODO). Jestem otwarty na różne propozycje. Proszę o wiadomość prywatną, lub wiadomość e-mail: krzysiek@chojnowski.us.
  14. Qrzysio

    Intertext po SSL lub alternatywa

    Hej, świetna wiadomość. Czy możesz podać źródło tej informacji? W internecie niestety nic nie ma na ten temat. W jaki sposób otrzymałeś ten komunikat?
  15. Qrzysio

    Intertext po SSL lub alternatywa

    Oby jak najszybciej. Trzymam kciuki.