EACTIVE

Forumowicze
  • Content Count

    43
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Neutral

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.eactive.pl/

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. EACTIVE

    Domena europejska

    Dla każdego kraju powinieneś ustawić odpowiednie hreflangi w zależności, jaki kraj i język chcesz obsługiwać. Jeśli uderzasz w Anglię, to może warto zastanowić się nad domeną angielską. Chyba że interesuje Cię więcej krajów, to wtedy dla każdego możesz wykupić domenę. W ogólnym założeniu domeny krajowe są lepsze niż eu.
  2. @Freja np. system DLM od Orange.
  3. @Mclain funkcja SUMA.JEŻELI to dobry kierunek. W Twoim przypadku powinna ona wyglądać następująco: =SUMA.JEŻELI(P2:P8;"Produkt 2";Q2:Q8)
  4. EACTIVE

    czy warto - strona Q&A ?

    Taka zakładka może być funkcjonalna także pod kątem UX - wciąż wielu użytkowników szukając informacji, szczególnie na większych serwisach, z FAQ korzysta, bo po prostu jest to szybsze niż przeszukiwanie często rozbudowanych menu. Jednak czy w przypadku konkretnie Twojej strony się to sprawdzi to już zależy od specyfiki branży czy wielkości strony www.
  5. EACTIVE

    Ciągła pętla przekierowań - htaccess

    Z poziomu skryptu w php także da się wykonywać przekierowania - i w ten sposób także można wywołać pętlę - należy szukać w plikach php: header("Location: czy jest to jakiś popularny CMS? Daj znać co to, może uda się coś więcej podpowiedzieć
  6. EACTIVE

    Ciągła pętla przekierowań - htaccess

    Twój fragment kodu: RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.domena.com.pl$ RewriteRule ^(.*) https://www.domena.com.pl/$1 [QSA,L,R=301] warunkiem wykonania przekierowania jest host www.domena.com.pl a przekierowujemy na https://www.domena.com.pl/... - tutaj występuję pętla - warunek "RewriteCond" będzie spełniony za każdym kolejnym wykonaniem przekierowania. Kod, który powinien wykonać wszystko co potrzebujesz (zapoznaj się z komentarzami rozpoczynającymi się od #): Options +FollowSymLinks RewriteEngine On RewriteBase / #dodałem warunek dla httpsa - musi on być wyżej, żeby nie występowało podwójne przekierowanie w przypadku bez httpsa i bez www RewriteCond %{HTTPS} off RewriteRule ^(.*) https://www.domena.com.pl/$1 [QSA,L,R=301] #tutaj wprowadziłem wykrzyknik, który oznacza zaprzeczenie - w związku z tym przekierowanie zostanie wykonane dla wszystkiego co nie jest w hoscie www.domena.com.pl - więc jeśli masz jakieś inne domeny / subdomeny podpięte do tego katalogu też zostaną przekierowane!!! RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.domena\.com\.pl RewriteRule ^(.*) https://www.domena.com.pl/$1 [QSA,L,R=301] #mam wątpliwości co do poniższej linii - wg powinna ona powodować błąd 500, ale nie sprawdzałem z pamięci mówię - wydaje mi się że powinna ona zostac poprzedzona warunkami, które są niżej, ale do tych warunków jest inne przekierowanie z index.php na dole - w kazdym razie jak coś nie działa to do usunięcia RewriteRule ^$ index.php [L] RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f RewriteCond $1 !^(index\.php|robots\.txt|favicon\.ico) RewriteRule ^(.*)$ index.php?/$1 [L]
  7. Możesz używać odmian, Google potrafi zrozumieć odmiany i odpowiednio je dopasować. Natomiast polecamy wprowadzać słowo kluczowe w takiej formie, w jakiej chcesz pozycjonować daną stronę, odmian używaj raczej w treści.
  8. Kwestia współczynnika odrzuceń nie jest tak zero-jedynkowa, jak mogłoby się wydawać. Bardzo niski współczynnik świadczy raczej o nieprawidłowej implementacji kodów śledzących niż o ogromnym zaangażowaniu userów. Niepokojące powinny być wartości poniżej ok. 30%, szczególnie dla podstron, które są raczej informacyjne i mają więcej tekstu niż elementów akcji, jak na przykład koszyk. To, co wpływa na błędne zliczanie danych o współczynniku odrzuceń, to między innymi podwójne wystąpienie tego samego kodu śledzenia, z którym jako agencja dość często się spotykamy u nowych Klientów. Prawidłowe zliczanie współczynnika jest o tyle ważne, że faktycznie potrafi on dużo powiedzieć o efektach pracy i skuteczności optymalizacji stron pod kątem UX. Dzięki niemu możemy sprawdzać czy wprowadzane zmiany przekładają się na zwiększenie zainteresowania odwiedzających. O podstawowych błędach użyteczności stron, które mogą znacznie wpływać na zwiększanie współczynnika odrzuceń pisaliśmy więcej tutaj: https://www.eactive.pl/strategia-marketingowa/5-glownych-bledow-usability-e-sklepu-przez-ktore-mozesz-stracic-klientow/
  9. Co do jednego w pełni można się zgodzić – jeśli chcemy skutecznie pracować nad widocznością jakiekolwiek serwisu, działania z zakresu SEO i content marketingu muszą być ze sobą powiązane. Autor artykułu wspomina tutaj o kilku ważnych kwestiach, jednak warto pamiętać, że Google – zwłaszcza po wprowadzeniu algorytmu Panda – najbardziej docenia serwisy z wysokiej jakości, unikalnymi treściami. Co za tym idzie, ważna jest prawidłowa interpretacja argumentów autora: content marketing nie może być traktowany wyłącznie jako narzędzie SEO do implementacji fraz kluczowych. Wciąż można znaleźć w sieci treści, które po „subtelnych” zabiegach stają się niezrozumiałym dla użytkownika bełkotem, przesyconym nienaturalnymi frazami kluczowymi. Daleko nie trzeba szukać – przykład znaleziony jakiś czas temu na stronie jednego z największych modowych sklepów internetowych: „Użyta w butach cholewka to materiał – materiał, tworzywo – wysokogatunkowe tworzywo. We wnętrzu butów znajduje się wkładka: materiał.”. Najlepsze treści to natomiast te, które już na etapie planowania uwzględniają zalecenia optymalizacyjne pod kątem SEO (np. jakich fraz kluczowych powinniśmy użyć w danym opisie czy artykule, jakie powinno być ich natężenie, na co zwrócić uwagę przy tworzeniu nagłówków, jak zatytułować dołączone do treści grafiki). I to wzór, do którego warto dążyć – więcej o tym, jak robić dobry SEO content marketing, piszemy m.in. na naszym blogu: https://www.eactive.pl/pozycjonowanie-stron/5-porad-seo-dla-content-marketerow/.
  10. Czy znacie i polecacie inne softy anti click fraud? Czy ktoś testował jakieś i ma swojego faworyta?
  11. EACTIVE

    Kod GA poza sekcją <head>

    Google Tag Assistant bardzo często pokazuje błędy, które w istocie błędami nie są. Umieszczenie kodu Analyticsa poza <head> również nie jest błędem i nie spowoduje, że nie będzie działać. Jedynym tak naprawdę skutkiem umieszczenia go w <body> jest fakt, że skrypt będzie zaczytywany nie na samym początku ładowania się strony, a trochę później, czyli jeżeli użytkownik dokona jakiejś dynamicznej interakcji na stronie, szybko kliknie, aby przejść do kolejnej strony, czyli przed pełnym załadowaniem skryptu, to wtedy taki ruch może nie zostać zliczony. Są to jednak niuanse i tak naprawdę nie mają większego wpływu na dane, bo jak wiadomo, Analytics ma na celu badać tendencje zachodzące w ruchu. Małe odstępstwa od norm są naturalne i należy je traktować na granicy błędu statystycznego. Tak samo, jak niezgodność między ilością transakcji widoczną w panelu CMS a Analyticsem. Nigdy Analytics nie będzie liczył transakcji 1:1, ponieważ nie do tego w swojej istocie służy. A przy okazji wiele osób korzysta w przeglądarkach z tzw. blokerów ruchu, adblocków, które uniemożliwiają uruchamianie się skryptu GA, co prowadzi do gubienia się rzeczywistej liczby zamówień. Dochodzi do tego kwestia przekierowań ze stron pośredników płatności, których w wielu przypadkach nie da się wykluczyć i prawidłowo przypisywać, choć istnieją na to sposoby (źródło zakupu to nie np. google/organic, ale stronabanku.pl/referral). Natomiast istnieje alternatywny sposób implementacji Analyticsa poprzez Google Tag Managera. Skrypt GTM umieszczany jest w <head>, a więc tag odpowiedzialny za pageview, jaki tam dodajemy wywołuje się na samym początku i nie powoduje błędu w Tag Assistant. Jednak w przypadku sklepu internetowego należałoby skonfigurować również wtedy działanie modułu e-commerce odpowiedzialnego za liczenie transakcji i przychodów, a to już wymaga pomocy osoby technicznej lub analityka internetowego.
  12. Raz na jakiś czas marketingowcy odgrzewają temat mikromentów i to chyba dobrze, ponieważ możliwości i metody marketingu do ich kreowania i wykorzystywania są coraz większe. A czy jest to temat wart uwagi? TAK! Zdecydowanie. Załóżmy, że jestem mężczyzną w wieku 18-45 lat - potencjalnym klientem kwiaciarni internetowej 1. przeglądając FB natrafiam na reklamę lub post sponsorowany 2. na YT znowu widzę reklamę/ film z wyeksponowaną marką 3. w sieci natrafiam na artykuł sponsorowany przez tą markę 4. w aplikacji znowu baner z marką 6. w wyszukiwarce wpisuję "co na walentynki dla dziewczyny" i trafiam na bloga tej marki z artykułem poradnikowym na ten temat 5. i tak dalej, i tak dalej. I jak nadejdzie dzień kobiet, walentynki, rocznica, dzień mamy etc. gdzie zamówię kwiaty? W kwiaciarni która utkwiła mi w pamięci, nie wiem skąd ale ją pamiętam Magia mikromomentów. To przez te mikromomenty kupujemy szampony danej marki, jogurty danej marki itd. Dowód na to, że temat wraca Poniżej nasz artykuł na ten temat z 2015 roku!!!! https://www.eactive.pl/google-adwords/zrozum-mikromomenty-i-zdobadz-przestrzen-mobilna/
  13. EACTIVE

    Duży ruch z FB

    Spróbuj dodać wymiarem dodatkowym nazwę hosta przy tym ruchu. Napisz też jakie wyświetla się medium dla tego źródła? social, referral czy cpc? Trochę za mało informacji, aby pomóc
  14. EACTIVE

    Przyszłość marketingu internetowego

    Przyszłość marketingu internetowego to w dużym stopniu automatyzacja i zastępowanie pracy ludzkiej automatami. Ale bez ludzi chyba jednak się nie obejdzie Na pewno nie w SEO! Poniżej post sprzed kilku dni: Jak to możliwe, że serwis z nieporównywalnie mniejszym potencjałem pod SEO przegonił giganta? Nie dokonała tego automatyka. Zaważyły decyzje projektowe na samym początku istnienia serwisu w obecnym kształcie. Decyzje i pomysły ludzi. Serwis został zaprojektowany z myślą o tym żeby możliwie na każdej podstronie z potencjałem pod kątem widoczności było miejsce na dość obszerną treść. Na airbnb zwyczajnie treści nie ma... Dodając do tego szczegółową dbałość i dopracowanie na prawdę bardzo dokładnie elementów ważnych w procesie pozycjonowania daje nam przepis na sukces. Wygrali tym że od początku zrobili serwis, przy którego projektowaniu zaangażowani byli specjaliści SEO (ludzie) i mieli ważną rolę w projekcie. I ten przykład pokazuje, że każda automatyka kiedyś się kończy i potrzebuje ludzkiej "rozkminy" jak coś zrobić dobrze
  15. SEO nie umiera i nie umrze ponieważ wyszukiwarka Google ma się świetnie i nic nie zapowiada, żeby miało się to zmienić. Poniżej kilka dobrych opracowań na ten temat: https://www.shoper.pl/serwis-prasowy/zrodla-ruchu-sklepach-internetowych/ https://moz.com/blog/ecommerce-benchmark-kpi-study-2017 https://www.similarweb.com/corp/reports/similarweb-us-retail-trends-insights-2017/ Oczywiście w zależności od branży, jedne źródła ruchu będę się sprawdzać lepiej, inne gorzej. Są tematyki gdzie wyszukiwarka Google nie będzie dostarczać znaczącego ruchu i lepiej sprawdzi się social. Branża newsów, od której zaczęła się dyskusja, jest świetnym tego przydałem. Ale dla e-commerce ruch z wyszukiwarki zawsze będzie głównym źródłem użytkowników.