EACTIVE

Forumowicze
  • Content Count

    33
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Neutral

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.eactive.pl/

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Czy znacie i polecacie inne softy anti click fraud? Czy ktoś testował jakieś i ma swojego faworyta?
  2. EACTIVE

    Kod GA poza sekcją <head>

    Google Tag Assistant bardzo często pokazuje błędy, które w istocie błędami nie są. Umieszczenie kodu Analyticsa poza <head> również nie jest błędem i nie spowoduje, że nie będzie działać. Jedynym tak naprawdę skutkiem umieszczenia go w <body> jest fakt, że skrypt będzie zaczytywany nie na samym początku ładowania się strony, a trochę później, czyli jeżeli użytkownik dokona jakiejś dynamicznej interakcji na stronie, szybko kliknie, aby przejść do kolejnej strony, czyli przed pełnym załadowaniem skryptu, to wtedy taki ruch może nie zostać zliczony. Są to jednak niuanse i tak naprawdę nie mają większego wpływu na dane, bo jak wiadomo, Analytics ma na celu badać tendencje zachodzące w ruchu. Małe odstępstwa od norm są naturalne i należy je traktować na granicy błędu statystycznego. Tak samo, jak niezgodność między ilością transakcji widoczną w panelu CMS a Analyticsem. Nigdy Analytics nie będzie liczył transakcji 1:1, ponieważ nie do tego w swojej istocie służy. A przy okazji wiele osób korzysta w przeglądarkach z tzw. blokerów ruchu, adblocków, które uniemożliwiają uruchamianie się skryptu GA, co prowadzi do gubienia się rzeczywistej liczby zamówień. Dochodzi do tego kwestia przekierowań ze stron pośredników płatności, których w wielu przypadkach nie da się wykluczyć i prawidłowo przypisywać, choć istnieją na to sposoby (źródło zakupu to nie np. google/organic, ale stronabanku.pl/referral). Natomiast istnieje alternatywny sposób implementacji Analyticsa poprzez Google Tag Managera. Skrypt GTM umieszczany jest w <head>, a więc tag odpowiedzialny za pageview, jaki tam dodajemy wywołuje się na samym początku i nie powoduje błędu w Tag Assistant. Jednak w przypadku sklepu internetowego należałoby skonfigurować również wtedy działanie modułu e-commerce odpowiedzialnego za liczenie transakcji i przychodów, a to już wymaga pomocy osoby technicznej lub analityka internetowego.
  3. Raz na jakiś czas marketingowcy odgrzewają temat mikromentów i to chyba dobrze, ponieważ możliwości i metody marketingu do ich kreowania i wykorzystywania są coraz większe. A czy jest to temat wart uwagi? TAK! Zdecydowanie. Załóżmy, że jestem mężczyzną w wieku 18-45 lat - potencjalnym klientem kwiaciarni internetowej 1. przeglądając FB natrafiam na reklamę lub post sponsorowany 2. na YT znowu widzę reklamę/ film z wyeksponowaną marką 3. w sieci natrafiam na artykuł sponsorowany przez tą markę 4. w aplikacji znowu baner z marką 6. w wyszukiwarce wpisuję "co na walentynki dla dziewczyny" i trafiam na bloga tej marki z artykułem poradnikowym na ten temat 5. i tak dalej, i tak dalej. I jak nadejdzie dzień kobiet, walentynki, rocznica, dzień mamy etc. gdzie zamówię kwiaty? W kwiaciarni która utkwiła mi w pamięci, nie wiem skąd ale ją pamiętam Magia mikromomentów. To przez te mikromomenty kupujemy szampony danej marki, jogurty danej marki itd. Dowód na to, że temat wraca Poniżej nasz artykuł na ten temat z 2015 roku!!!! https://www.eactive.pl/google-adwords/zrozum-mikromomenty-i-zdobadz-przestrzen-mobilna/
  4. EACTIVE

    Duży ruch z FB

    Spróbuj dodać wymiarem dodatkowym nazwę hosta przy tym ruchu. Napisz też jakie wyświetla się medium dla tego źródła? social, referral czy cpc? Trochę za mało informacji, aby pomóc
  5. EACTIVE

    Przyszłość marketingu internetowego

    Przyszłość marketingu internetowego to w dużym stopniu automatyzacja i zastępowanie pracy ludzkiej automatami. Ale bez ludzi chyba jednak się nie obejdzie Na pewno nie w SEO! Poniżej post sprzed kilku dni: Jak to możliwe, że serwis z nieporównywalnie mniejszym potencjałem pod SEO przegonił giganta? Nie dokonała tego automatyka. Zaważyły decyzje projektowe na samym początku istnienia serwisu w obecnym kształcie. Decyzje i pomysły ludzi. Serwis został zaprojektowany z myślą o tym żeby możliwie na każdej podstronie z potencjałem pod kątem widoczności było miejsce na dość obszerną treść. Na airbnb zwyczajnie treści nie ma... Dodając do tego szczegółową dbałość i dopracowanie na prawdę bardzo dokładnie elementów ważnych w procesie pozycjonowania daje nam przepis na sukces. Wygrali tym że od początku zrobili serwis, przy którego projektowaniu zaangażowani byli specjaliści SEO (ludzie) i mieli ważną rolę w projekcie. I ten przykład pokazuje, że każda automatyka kiedyś się kończy i potrzebuje ludzkiej "rozkminy" jak coś zrobić dobrze
  6. SEO nie umiera i nie umrze ponieważ wyszukiwarka Google ma się świetnie i nic nie zapowiada, żeby miało się to zmienić. Poniżej kilka dobrych opracowań na ten temat: https://www.shoper.pl/serwis-prasowy/zrodla-ruchu-sklepach-internetowych/ https://moz.com/blog/ecommerce-benchmark-kpi-study-2017 https://www.similarweb.com/corp/reports/similarweb-us-retail-trends-insights-2017/ Oczywiście w zależności od branży, jedne źródła ruchu będę się sprawdzać lepiej, inne gorzej. Są tematyki gdzie wyszukiwarka Google nie będzie dostarczać znaczącego ruchu i lepiej sprawdzi się social. Branża newsów, od której zaczęła się dyskusja, jest świetnym tego przydałem. Ale dla e-commerce ruch z wyszukiwarki zawsze będzie głównym źródłem użytkowników.
  7. EACTIVE

    Link tematyczny - co to za wynalazek?

    @kmiciu Jeśli chodzi o samą tematyczność pod odpowiednie otoczenie dla linka - zaplecza mają rację bytu. Nie może być to jednak jedyna forma linkowania. Profil linkowy powinien być odpowiednio zróżnicowany, o czym nie można zapomnieć. Istotna jest też ich odpowiednia struktura i chociaż minimalna jakość. Stawianie setki zaplecz z umieszczaniem mnóstwa słów kluczowych z linkiem zwyczajnie może nie zdać egzaminu a nawet może być szkodliwe. W przypadku budowania świadomości marki z kolei - mowa jest o stronach. Rzetelnych portalach zrzeszających rzeczywistych użytkowników. Na zapleczach niskiej jakości ciężko byłoby znaleźć potencjalną grupę odbiorczą, gdyż często są to twory niepojawiające się wysoko na żadną wyszukiwaną frazę.
  8. EACTIVE

    Link tematyczny - co to za wynalazek?

    Uważam, że linki tematyczne są lepsze. Niejednokrotnie mówi się to tym ze link powinien być otoczony tematyczną treścią - jeśli mamy całą witrynę tematyczną uważam, że pozwala to na pewniejsze osadzenie linka - treści tematycznej jest bowiem jeszcze więcej niż np. tylko w zdaniu, czy artykule. Owszem w kręgach specjalistów pozycjonowania można spotkać się z dwoma stanowiskami, myślę że warto przetestować to na sobie by mieć 100% pewność. Ponadto portale tematyczne pomagają w budowie rozpoznawalności marki u potencjalnych konsumentów generując tym samym bardziej wartościowy ruch. Pozyskując linki z tematycznych źródeł odsiewamy użytkowników którzy naszą stroną nie będą zainteresowani, łatwiej docieramy do grupy docelowej (oczywiście mam tu na myśli portale tematyczne, jednak z rzeczywistym zainteresowaniem i prawdziwym ruchem, nie ogólnotematyczne strony zapleczowe).
  9. Pule dużych ISP są na tyle obszerne, że do działań o małej skali będą wystarczające. Z drugiej strony jest to mało wydajne rozwiązanie. A ciągłe resety połączeń w przypadku pewnych dostawców mogą powodować sztuczne ograniczenie prędkości internetu.
  10. EACTIVE

    Niezaindeksowane podstrony

    Przejrzyj każdy błąd i wykluczenie oddzielnie - podane są konkretne adresy URL. Na tej podstawie będziesz mógł stwierdzić dlaczego dany adres URL znajduje się na liście i co ewentualnie należy z nim zrobić. W zależności od błędu/wykluczenia (szczególnie przy duplikatach) warto skorzystać z narzędzia GSC "Sprawdzenie adresu URL", który wskaże Ci m. in. jaki adres kanoniczny Google wybrał do zaindeksowania, zamiast tego sprawdzanego.
  11. Google docenia nie tylko strony nasycone słowami kluczowymi, ale także te zawierające treści użyteczne dla użytkownika. Z tego powodu warto za każdym razem tworzyć nowe i unikalne opisy, które sprawią, że klienci się nimi zainteresują, bo będą dostarczać im istotnych informacji, np. o ważnych cechach produktu. Dzięki Temu znajdziesz się wyżej w wynikach wyszukiwania i potencjalni klienci szybciej trafią na Twoją stronę. Jeśli skopiujesz opisy produktów ze strony hurtowni, roboty Google nie docenią Twojej pracy i będą traktować ją jako treść powieloną, czyli tak jak wspomniałeś – duplicate content.
  12. Aby wyindeksować podstronę należy dodać do sekcji head "noindex". Możesz wykonać to za pomocą popularnych wtyczek do WordPress. Zależy, jakiej używasz, ale większość posiada taką funkcję. Dodatkowo wejdź w Google Search Console i usuń tymczasowo adres, ale wykonaj to po wprowadzeniu noindex na stronie. Samo dodanie strony, która już jest zaindeksowana do robots.txt, nie usunie jej z indeksu, dlatego warto dodać jeszcze <meta name="robots" content="noindex" />
  13. EACTIVE

    Test pozycji w Google

    Możesz sprawdzić asps.pl - dają możliwość śledzenia do 5 fraz na dla jednej strony w darmowym pakiecie
  14. GSC nie pokazuje wszystkich linków prowadzących do Twojej domeny, nie pokazuje nawet wszystkich zaindeksowanych linków i nie ma na to reguły. Jeśli chcesz sprawdzić czy Google widzi link do Twojej strony możesz sprawdzić czy jest zaindeksowany. Jeśli będzie zandeksowany oznacza to że bot Googla już go widział.
  15. EACTIVE

    Grupa odbiorców ciągle się zamyka

    Możesz podać więcej szczegółów? Rozumiem, że masz wrzucone tagi na każdej z tych stron? Grupy konfigurowałeś w Google Ads czy w Google Analytics? Możesz podrzucić screen z konfiguracji grupy?