Sprzedawcav20

Nowi Forumowicze
  • Zawartość

    13
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Sprzedawcav20

    Linkowanie dużego sklepu

    Jeszcze dodam. Że od jakiegoś czasu zastanawiam się, czy nie zrezygnować całkowicie z działań agencji seo. Samo linkowanie co miesiąc zlecać np. linkhouse, większa ilość linków w mniejszej cenie, a pod to co dodatkowo robi agencja, czyli pisanie opisów kategorii /serii itd. zatrudnić właśnie dodatkowego pracownika. Wiadomo agencja jednego pracownika dzieli na x projektów, więc siłą rzeczy zrobi mniej w ciągu miesiąca niż pracownik mojej firmy, który będzie miał jedną stronę i będzie się w niej specjalizował.
  2. Sprzedawcav20

    Linkowanie dużego sklepu

    Wszystko o czym piszesz mamy ad .1. Na stronie jest co miesięczny konkurs na pisanie recenzji/komentarz. Reklamujemy go głównie banerami na stronie, które są umieszczone zaraz przy guziku "napisz komentarz". Dodatkowo od czasu do czasu blogerzy wspominają o naszym comiesięcznym konkursie. Nagrody za najlepsze komentarze: 1. Darmowa książka 2. 50% dodatkowego rabatu na wybraną książkę 3. 25% dodatkowego rabatu na wybraną książkę. Fajnie to działa bo faktycznie klienci piszą komentarze, w planach mam również wdrożenie funkcji w sklepie automatycznego mailingu typu "Napisz kilka słów o [nazwa produktu] zgarnij rabat!" będę chciał to tak usprawnić, że klient nawet nie będzie musiał wchodzić na stronę, a wystarczy że odpisze na maila. Wiadomo im mniej zamieszania tym większa szansa na zaangażowanie użytkownika. Wszystkie komentarze, przed publikacją muszą być zatwierdzone przez nas. ad 2. Staramy się w miarę regularnie pisać artykuły powiązane z asortymentem np. Najlepsze bajki na dobranoc, w teści artykułu lub pod artykułem zawsze jest kilka propozycji. Tu chcę jedynie zmienić jeszcze jedną rzecz, każdy produkt, który będzie linkowany z artykułu będzie miał wcześniej poprawiony opis na unikalny. To samo tyczy się nowości, jeśli jest wydawana kolejna książka jakiejś serii np. Dziennik Cwaniaczka to piszemy tekst odnośnie książki i ją linkujemy, przy okazji linkujemy podstronę w sklepie gdzie jest cała seria. Dodatkowo na podstronie serii w większości przypadków jest unikalny opis, gdzie znajdują się pogrubione słowa kluczowe typu np. Seria dziennik cwaniaczka. W przypadku jeśli wychodzi po prostu jakaś książka np. podróżnicza linkujemy zazwyczaj książkę, autora + całą kategorię.
  3. Sprzedawcav20

    Linkowanie dużego sklepu

    Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Jedyne rozwiązanie jakie widzę na obecną chwilę to zmniejszenie budżetu samego link buildingu i przerzucenie go na poczet zatrudnienia jakiejś studentki, która będzie regularnie poprawiała opisy. Zobaczymy za kilka miesięcy czy coś to da
  4. Sprzedawcav20

    Linkowanie dużego sklepu

    Do tego, że jest nisko sam doszedłem Ad.1 Niestety opisy są powielone. Jak Pan zapewne się domyśla poprawić 140 tysięcy opisów nie jest takie proste i raczej mało którą firmę w Polsce na to stać, a w szczególności dopiero rozwijającą się. Jeśli chodzi o zdobycie unikalnej treści to staramy się na bierząco poprawiać opisy książek, dodawać komentarze najróżniejsze bardziej rozbudowane, mniej po prostu misz masz, artykuły typu nowość wydawnictwa xxx, bestsellery tygodnia, najczęściej odwiedzane itd.... Ad.2 Z tego co mi wiadomo tak. Skupiamy się głównie na wprowadzeniu jak największej ilości tytułów. Nagłówki h1 [tytuł], h2[ autor] są ustawione tak, aby pozycjonowały się frazy według schematów: (jeśli dobrze rozumiem ten zabieg) 1. [tytuł] 2. [tytuł] + [autor] 3. [tytuł] + [autor] + książka Z tego co sprawdziłem dużo produktów ładnie wchodzi wchodzi na wszystkie te trzy warianty. Oczywiście zazwyczaj pierwszy schemat jest dalej niż pozostałe dwa. Proszę mi wierzyć, raczej jestem z tych co twardo stąpają po ziemi. Nie zakładałem, że sama optymalizacja nagle od tak zwiększy mi ruch do setek tysięcy odwiedzin, zdaję sobie sprawę że w branży są liderzy, którzy na swoje pozycje pracowali latami. Jednak myślałem, że wzrost do 1500-2000 unikalnych użytkowników dziennie jest realny. *bieżąco
  5. Sprzedawcav20

    Linkowanie dużego sklepu

    Sklep jest pozycjonowany regularnie przez dwa lata. Linki pochodzą z zaplecza, postów na forach, artykułów sponsorowanych itp, dodatkowo współpracujemy z ponad 100 blogerów, którym raz na jakiś czas przekazujemy książki w zamian za podlinkowanie sklepu. Nie korzystam z ofert allegro czy innych chop sztaplerów, a bądź co bądź profesjonalnej agencji. 1. Branża: księgarnia internetowa 2. Optymalizacja została wdrożona 2 miesiące temu, po wpisaniu site otrzymujemy ponad 590 tysięcy wyników. Pierwsze 20 stron to mix produkty + kategorie.
  6. Sprzedawcav20

    Linkowanie dużego sklepu

    To był akurat mój pomysł
  7. Sprzedawcav20

    Linkowanie dużego sklepu

    Sklep był całkowicie zoptymalizowany, nawigacja okruszkowa, tagi rel canonical, opisy kategorii z linkami do podkategorii/produktów itd... Audyt był robiony przez agencję, wdrażany również pod ich nadzorem. Domyślam się, że nie wszystkie produkty wejdą do top, ale takie linkowanie miałoby na celu wprowadzenie jak największej ilości łatwiejszych fraz, gdzie te kilka linków mogło by zdziałać cuda. Pytanie tylko do bardziej doświadczonych, czy linkowanie automatem w oparciu o dobrą listę to dobry pomysł? Linkować nie będziemy sami, a zlecimy to agencji.
  8. Sprzedawcav20

    Linkowanie dużego sklepu

    Sklep jest zoptymalizowany oraz cały czas linkowany jednak efekty są strasznie marne. Ruch w sklepie na dzień dzisiejszy to 700 użytkowników z wyszukań organicznych dziennie. Potencjał branży jest raczej liczony w tysiącach użytkowników dziennie, dla porównania reklamy w google merchant dziennie są wyświetlane około 30000 razy.
  9. Sprzedawcav20

    Linkowanie dużego sklepu

    Witam, proszę o radę w sklepie mamy ponad 140 tysięcy produktów, czy linkowanie ich automatem w oparciu do dobrą listę może zaszkodzić? Chcemy miesięcznie linkować 2000-3000 produktów dosłownie 2-4 linki. Nie będziemy linkować na konkretne frazy, a samym adresem url.
  10. Sprzedawcav20

    [pytanie] Nagłówki h1

    Witam, jak waszym zdaniem powinny wyglądać nagłówki h1 w księgarni internetowej? Po wpisaniu komendy site:strona konkurencji zauważyłem że ich wyniki indeksują się według wzoru: [tytuł] - [autor] - książka - księgarnia internetowa ADRESKONKURENCJI.pl Natomiast w moim sklepie po wpisaniu komendy site: wyniki wyglądają tak: [tytuł] | Księgarnia internetowa nazwaksięgarni - hasło reklamowe! Który wzór generowania jest lepszy?
  11. Sprzedawcav20

    Kary algorytmiczne i ręczne

    Faktycznie, zaśmieciłem trochę temat za co przepraszam. @Beltan problem w tym, że potencjał branży jeśli chodzi o ruch z google jest liczony w milionach, nie tysiącach. Informacja pewna uzyskałem ją od kilku moich konkurentów podczas rozmów na targach, nie byli to liderzy branży. @Finan jeśli chodzi o budżet to nie bujam w obłokach i zdaję sobie sprawę że w budżecie 2500 netto nikt nie wygeneruje mi ruchu na poziomie 10 tysięcy dziennie, jednak podczas rozmów z agencją plan był taki 2500 zł netto na rozruch strony po przekroczeniu 2000 u/u mieliśmy ponownie siąść do stołu i rozmawiać dalej. Jestem skłonny zwiększać budżet na seo bo wiem, że to mimo wszystko najtańszy sposób pozyskiwania użytkowników, jednak obecnie na bilans koszty/zyski z pozycjonowania od roku świeci się na czerwono, więc jakoś średnio mam ochotę jeszcze bardziej zwiększać stratę. @Beltan jeśli chodzi o % udział ruchu google do innych kanałów to obecnie ale ruch z google generuje około 30% wejść, warto też nadmienić że konwersja z google jest mniejsza niż z innych kanałów około 1.75 %. Dla porównania średnia konwersja z porównywarek jest na poziomie 6%, a koszt miesięczny na choćby ceneo nie przekracza 1500 zł. Kolejną sprawą jest to, że od jakiegoś czasu ilość fraz w top 10 z długiego ogona ciągle spada zamiast rosnąć w październiku ilość fraz była na poziomie 1200, dziś jest na poziomie 600. Niżej zamieszczam wykres z senuto. Obecnie z agencją wdrażamy optymalizację zobaczymy co dalej, mam nadzieję że coś pomoże. Dzięki wszystkim za odpowiedzi! To ostatnia wiadomość, żeby już nie zaśmiecać
  12. Sprzedawcav20

    Kary algorytmiczne i ręczne

    Budżet około 2500 netto, w tym miesiącu będzie wdrażana optymalizacja zobaczymy jaki będzie efekt. Dam znać
  13. Sprzedawcav20

    Kary algorytmiczne i ręczne

    Prowadzę sklep internetowy w bazie mamy ponad 140 tysięcy produktów (książki, gry, art biurowe) od roku serwis jest pozycjonowany, lecz ruch z wyszukań organicznych jest na bardzo marnym poziomie około 500-600 użytkowników dziennie. Dla porównania jak rok temu strona tylko się zaindeksowała to ruch był na poziomie 300 użytkowników. Od jakiegoś czasu dość intensywnie szukałem przyczyny tak słabego ruchu mimo pozycjonowania. W dniu wczorajszym po analizie strony narzędziem senuto zauważyłem, że wszystkie towary mają dziwne nagłówki h1. Otóż firma która tworzyła stronę, najprawdopodobniej popełniła błąd podczas wdrażania sklepu i na karcie produktu dodała tak jakby 2 nagłówki H1. Jeden nagłówek H1 był automatycznie uzupełniany nazwą towaru, a drugi pobierany ze strony głównej. W praktyce wyglądało to tak: Strona główna nagłówek h1 [hasło reklamowe] Karta produktu h1 [hasło reklamowe] h1 [nazwa produktu] Przykład (hasło reklamowe zmyślone) Strona główna nagłówek h1 "bo czytanie jest fajne!" Karta produktu nagłówek h1 "bo czytanie jest fajne! Magic Sand - różowy piasek 1 KG" Byłbym wdzięczny jak wypowiedział się ktoś bardziej doświadczony i odpowiedział mi na pytanie, czy ten "czeski" błąd mógł być przyczyną słabych efektów pozycjonowania? I czy przez ten błąd google mogło nałożyć na moją stronę jakąś karę?