Jump to content

Odin

Nowi Forumowicze
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Odin

  • Birthday 08/22/1984

Profile Information

  • Gender
    Male
  1. Możesz orientacyjnie powiedzieć czy, dobrze wypozycjonowana i wartościowa kategoria, pomoże produktom w niej znajdujących się? I czy takie rozwiązanie może być lepsze od zdublowanych opisów w 10 produktach?
  2. Witam, Załóżmy, że stworzę landing page, która de facto będzie kategorią i tam będzie poprawny opis, zdjęcia, itd. a poniżej będą linki do produktów z tym co normalnie mają produkty (parametry, pliki, zdjęcie, cena, itd.) ale pozbawione opisów bo opis jest w kategorii (aby nie dublować bo takich samych produktów, różniących się tylko kilkoma opcjami jest mnóstwo), jaki to będzie miało wpływa na produkt? Kategoria powinna być wysoko a moc kategorii pomoże produktom, nawet jeśli nie mają opisu?
  3. Przekierowanie 301 zajmuje się poprawą linków błędnych lub celowo zmienionych na prawidłowe i to jest jedna część. Druga część taka, że przy zmianie języka z PL na EN, również wykonuje się 301 czy to jest poprawne? Wydaje mi się, że nie ale chciałem się upewnić. Więc?
  4. To pytanie jest tak głupie czy tak skomplikowane, że nikt nie odpowiedział?
  5. Witam, Powiedzmy, że mamy sklep z dwoma językami. Jest produkt o nazwie "fajny produkt" (zaczyna się ciekawie ). Język można przełączać sobie w produkcie i ładuje się inna wersja językowa tego samego produktu, linki wyglądają następująco: domena.com/fajny-produkt-1.html?lang=pl domena.com/cool-product-1.html?lang=en I teraz tak, żeby zabezpieczyć się przed dublowanie linków, czy generowanie niepoprawnych linków PHP wykrywa zmiane linku i robi przekierowanie 301 na oryginalny link, czyli link: domena.com/fajny-produkt-blablabla-zepsuje-ci-pozycjonowanie-hahah-1.html?lang=pl zostanie przekierowany (301) na domena.com/fajny-produkt-1.html?lang=pl Jest OK ale zauważyłem, że będąc w polskiej wersji gdy klikam na zmianę języka żeby przejść do wersji angielskiej (czy w drugą stronę), strona się przeładowuje na angielską ale w tle leci przekierowanie 301. Oczywiście link się zmenił ale to raczej nie tak powinno wyglądać bo przecież poprzednia treść istnieje i na dodatek jest różna (inny język). Czy obecne zachowanie jest OK? Może być tak, że Google się zapętli i będzie co chwilę myślał że nastąpiło przekierowanie? Jak to powinno się rozwiązać? Sprawdzać czy wersja językowa nie uległa zmianie a sam link i wtedy robić 301 a w przypadku gdy zmienia się link i wersja językowa to po prostu to olać i zostawić 200? Nie umiem znaleźć sklepu wielojęzykowego z taką funkcjonalnością żeby sprawdzić jak to inny mają rozwiązane. Pozdrawiam.
  6. @Xann w wersji demo twojego sklepu nie widziałem takiej opcji, jest coś takiego jak grupa produktów ale nie ma możliwości ustawienia w niej innych parametrów czy akcesorii.
  7. @Presta Opis atrybutu? Masz na myśli wariantu? Wariantem nazywam Audi A4 C a atrybutem felgi 18". Jeśli chodzi ci o wariant to opis można dodawać najwyżej doda się ten sam. Czyli twierdzisz, że w PrestaSHOP można coś takiego uzyskać w standardzie? Ty zajmujesz się może również integracją PrestSHOP z Navireo? (stany magazynowe, generowanie faktur, zamówień)
  8. Wydaje mi się, że najproście zobrazować można to tak. Ja w panelu dodaje 10 produktów, gdzie wpisuje cenę, parametry, atrybuty, itd, itd. Następnie podpinam go pod jakiś "alias" albo jakiś produkt ogólny. Po wejściu do produktu ogólnego i wybierając odpowiedni wariant po prostu ładują się dane z tego wariantu. Logicznie jest to dość prostę, technicznie nie wiem czy coś takiego istnieje i czy to ma sens?
  9. @all Powiem tak, teraz mam prawie 4 tyś. produktów. Jest seria, w której różnicą jest moc produktu przez co są inne parametry i dodatkowo produkty w serii mogą się różnić akcesoriami oraz atrybutami np. jeden może mieć sterownik XX lub ZZ a inny XX i YY. Teraz muszę tworzyć nowy produkt, który w większości ma takie same zdjęcia, nazwę, opis, itp. Dodam, że seria ma czasem nawet 25 produktów. Pomijając już czas dodawania (to możemy brać na siebie, taka praca) to najgorsze że dublujemy treść bo naprawdę ciężko wymyślić inny opis do 25 tych samych produktów, no i klienci też mają ciężej bo co jak jest w danej kategorii 4 producentów, z podobną liczbą wariantów? @ShRon bardzo fajnie to wygląda, tylko musiałby być jeden warunek, że np. przy wybraniu 2GB ramu dostępne kolory są tylko biały i czerwony. Ta wtyczka się sprawdza pod warunkiem, że każdy model ma identyczne atrybuty a w moim przypadku niektóre warianty tego samego modelu mają różne wartości wariantów lub nie mają tego wariantu
  10. Witam, Mam dwa pytania: 1, Czy znacie skrypt sklepu, który ma bardzo rozbudowane warianty? Już tłumaczę. Załóżmy hipotetycznie, że mamy sklep z samochodami. Mamy np. produkt Audi A4, załóżmy że jest wiele wariantów tego samego samochodu np. Audi A4 A, Audi A4 B, itd. i te warianty różnią się parametrami, może nawet wyglądem, itd. i teraz... Zamiast pokazywać 10 produktów Audi A4 (A,B,C, itd.) osobno chciałbym aby klient miał tylko Audi A4, po wejściu do tego produktu wybierał by wariant A, B lub C. Wybranie któregoś z nich skutkowałoby wyświetleniem parametrów tego konkretnego wariantu, opisu (choć opis podejrzewam będzie taki sam), akcesoriów oraz cech (bo np. wariant A miałby inny rozmiar alufelg do wyboru i w innych cenach niż wariant . Od strony obsługi sklepu mogłoby to wyglądać tak, że obsługa dodaje te 10 produktów osobno ale spina je (po ID może) w jeden produkt. Wybranie wariantu przez klient skutkowałoby po prostu załadowaniem 1 z 10 produktów wprowadzonego przez obsługę. 2, Czy takie rozwiązanie może być lepsze pod względem pozycjonowania? W ten sposób nie ma problemu z duplikowaniem treści co często jest o wiele bardziej konieczne niż w moim przykładzie z Audi. Pozdrawiam, Odin
  11. Różnice rozumiem, bardziej chodziło mi o to czy więcej można zyskać w sytuacja gdy ta wizytówka będzie dobrze zoptymalizowana i np. będzie wysoko w wynikach wyszukowania. Bardziej przydatna wtedy będzie jako subdomena czy katalog? Pozdrawiam.
  12. Witam, Załóżmy, że jest sklep internetowy np. samochody.pl, chciałbym przygotować stronę statyczną a właściwie jeden dokument html z charakterystyką producenta, na której będzie 1-3 linków do działu z danym producentem w sklepie. Co będzie lepsze z punktu widzenia pozycjonowania: audi.samochody.pl czy samochody.pl/audi Pozdrawiam, Odin
  13. Witam, Jest sobie sklep w 3 wersjach językowych: pl, en, de każdy ma osobną sitemap z linkami w swoim języku ostatnio zauważyłem że z około 4 tyś linków w wersji pl zindeksowane jest około 100 (z tego co widzę w webmaster tools, wcześniej było więcej ale nie wiele i systematycznie spada), natomiast linki w pozostałych językach zindeksowane są w liczbie 2,2 - 2,5 tyś. Skąd taki problem z językiem PL? Co mogę sprawdzić, żeby zdiagnozować problem? Pozdrawiam.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use Privacy Policy