5corpio

Forumowicze
  • Zawartość

    494
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

38 Excellent

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.wnetrzekuchni.pl

Profile Information

  • Gender
    Male

Ostatnie wizyty

2128 wyświetleń profilu
  1. Canonical na paginacjach sklepu internetowego

    Różne szkoły już widziałem. Generalnie rel=prev i rel=next na paginacjach to jest to co google o ile pamiętam poleca w takich sytuacjach przede wszystkim. A jeszcze gdzieś tłumaczyli się, że rel=prev/next nie ma sensu stosować z canonicalami razem.
  2. Jak wyłączyć indexowanie strony

    np. Disallow: / A bezpieczniej i tak założyć zabezpieczenie hasłem jeśli chcesz mieć 100% pewności że nic kompletnie nie będzie robot buszował.
  3. Jak zliczyć ruch z wszystkich subdomen?

    Po prostu ten sam kod (identyfikator) musisz mieć na każdej subdomenie. Domyślnie zliczy ci ruch z każdej. Inną kwestią jest czy chcesz żeby użytkownik i wizyty na każdej były traktowane osobno (przejście między jedną a drugą było liczone jako nowa wizyta) czy w ramach wszystkich subdomen ma być to ciągle ta sama wizyta itp. Uproszczając musisz zadecydować czy cookie ma być zapisany dla domeny nadrzędnej czy osobno dla każdej subdomeny.
  4. searchmetrics - Finance Ranking Factors

    Właśnie wchodząc w ten temat miałem nadzieję, że ktoś go jakoś pobrał i oszczędzi innym wypełniania tych idiotycznych formularzy.
  5. senuto? semstorm? wbijasz np. strony konkurencji i lecisz po frazach.
  6. E-Commerce, ustawienia celu i przypisywanie wartości

    Nie chce mi się za specjalnie grzebać ALE jak masz skonfigurowany tag w GTM? Bo: 1. W kodzie strony masz starego Analyticsa (on ni cholery o ile pamiętam nie działa z rozszerzonym e-commercem) 2. Do dataLayer obiektu pushujesz dane związane z rozszerzonym ecommercem 3. W GTM co i jak masz w ogóle opublikowane bo mam wrażenie, że nic ponieważ dataLayer nawet u mnie nie dostaje standardowych eventów takich jak gtm.load itp., które zawsze są. Chyba, że coś mi uknęło. Wrzuć jakiś printscreen tagu czy coś. Poza tym dane odnośnie ecommerce muszą "z czymś iść". Tzn. albo muszą być wysłane z requestem odsłony albo np. pomocniczym zdarzeniem. Wg mnie u Ciebie nie idą ani z tym ani z tym bo odsłonę realizujesz "na sztywno" w kodzie przez starego GA. Wywal kod GA ze strony i realizuj go przez GTM zaznaczając, że przy odsłonie ma wykorzystywać dataLayer do pobierania danych odnośnie EC. Tylko wtedy musisz mieć pewność, że dane do dataLayer trafią w kodzie przed wczytywaniem GTM-a.
  7. Zamiennik dla Senuto / Semstorm na rynki europejskie

    Czy przypadkiem Ahrefs 2.0 z tymi swoimi nowymi opcjami i słownikami nie zadziała trochę podobnie?
  8. Google optymize ??

    Bawię się. Póki co bez jeszcze efektów ale wstępnie jest bardzo proste, przejrzyste i na pewno każdemu ułatwi sporo prostych testów. Przy czym w wersji tej darmowej dany kontener (strona) może mieć max. tylko 3 eksperymenty naraz włączone Minus taki, że trzeba mieć chrome żeby w pełni wykorzystać ponieważ wymaga to dodatku do chrome dzięki, któremu zmieniamy DOM strony.
  9. Data Studio w Polsce

    Już od daawna można je testować wystarczy dowolne proxy byle nie z PL. Tradycyjnie u mnie Opera + włączone ich to domyślne proxy. Przy czym nie ma w tym Data Studio nic ciekawego wg mnie. Trochę fajnych ładnych bajerów ot i tyle.
  10. Gdzie w końcu wstawiać kod Analytics?

    Ale kod analytics a ten z search console (np. meta tag do weryfikacji strony) to 2 różne rzeczy.
  11. Ecommerce czy rozszerzony masz ecommerce? Sprawdź przede wszystkim na którym etapie (ew. podstronie) u ciebie przesyłana już jest faktycznie transakcja. Jeśli np. zliczenie transakcji odbywa się na samym końcu jakiejś stronie typu "podziękowanie" to sprawdź czy jest jakiś sposób nie dotarcia do takiej strony a opłacenia itp. zamówienia. Przykładowo, ktoś może opłacić już zamówienie przez ten tpay i po opłaceniu może nie przejść już bezpośrednio na tą podstronę. Wszystko cms-ie będziesz miał ok zrealizowane i opłacone, ale w GA zabranie ostatniego js-a, który przesyła transakcję i klops w raportach wyjdzie, że ktoś np. zatrzymał się na przedostatnim kroku. Zweryfikuj jeszcze przezornie jedną rzecz: po co na karcie produktu u ciebie drugie dodatkowe zdarzenie leci pt.: "Product click" ? bo dane odnośnie odsłony produktu (dane ecommerce) masz wysyłane z pierwszym zdarzeniem "UX" a drugie to już nie wiem po co jest. Bo jeśli to miał być ten: https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/analyticsjs/enhanced-ecommerce#product-click To nie do końca jest to bo ten product click dotyczy kliknięć produktu na listach a nie na karcie produktowej. Acz mogę się mylić bo tylko szybko zerknąłem.
  12. zliczanie kliknięć do zewnętrznej strony

    Przecież domyślnie Analytics nie liczy i nie mierzy "nic" co dotyczy zewnętrznych domen, klików itp. (ta ew. nakładka na stronę w której rzekomo są kliki to szajs) Musisz sobie najpierw ustawić zdarzenia na ten klik a potem ew. cel oparty o zdarzenie. https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/analyticsjs/events
  13. Śledzenie konkretnej strony, powrotu z PayPal

    Ale przecież do Analytics jest bez znaczenia czy podstrona jest indeksowana czy nie. Jeśli jest wywoływany kod z odsłoną lub Ecommerce to bez różnicy powinno być. Może coś tam "mieli się" bez przeładowania strony?
  14. Secret.ɢoogle.com - jak pozbyć się spamu

    Spam z odesłań dotyczy tylko measurement protocol / GA i jego ułomności, że przyjmuje cokolwiek do jakiego UA się "zapoda". Htaccess po stronie serwera nie ma kompletnie nic do tego a dodawanie regułek w nim to strata czasu. Filtry w GA i tyle, ew. bardziej wysublimowana metoda: przesyłamy z dokładnie każdym hitem (czy to odsłona, czy event, czy też ecommerce) dowolny dodatkowy wymiar niestandardowy a potem w widoku filtrujemy tylko gdy ten wymiar był ustawiony (ktoś gdzieś na jakimś blogu taki pomysł zapodał acz nie testowałem, brzmi sensownie ale po co?)
  15. Co to za czary?

    Te subdomeny gazety to jeden wielki misz masz