Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 4.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Niestety to prawda, bardzo moc poszła w dół, paradoksalnie największa moc mi szła z linkowania na stronach Pr 0, niestety teraz nie przydziela linków na stronach pr 0. Duża część domen z pr >0 jest

Jestem trochę w systemie i akurat nie mam na koncie domeny, która ma mniej niż 200 RD linków profilowych (takich, które na rynku chodzą po około 1zł za link, linkowane na sam url) wg majestic. W prakt

http://www.forum.optymalizacja.com/topic/224792-toolbarowy-pagerank-to-ju%C5%BC-historia/?p=1471652 Tyle admini statlinka zwlekali z rezygnacji z PR, aż ich Google wyprzedziło i samo postanowiło usun

Posted Images

Sprawdziłem jak wygląda na dzień dzisiejszy podlinkowanie domen w Statlinku z pomocą przyszedł mi majesticseo* i wskaźnik RD czyli liczba domen linkujących do strony

 

Wnioski:

 

Ponad połowa stron jest bardzo słaba podlinkowana, co ma duży wpływ na moc systemu, pokazuje to też obecnie ile wart jest współczynnik PR, niepokojące jest, że aż do 21% stron testowanych nie prowadzi żaden link.

 

 

Jestem trochę w systemie i akurat nie mam na koncie domeny, która ma mniej niż 200 RD linków profilowych (takich, które na rynku chodzą po około 1zł za link, linkowane na sam url) wg majestic. W praktyce mają więcej bo w majesticu nie były indeksowane. Mają tam jakiś stary PR i mają nowy SR 0 lub 1 z prostej przyczyny - nie ma na nich tekstów frazowych. Nowa strona na świeżutkiej domenie z tekstami pod SR bez linków ma SR3 z samego longtaila i pozycji >300. Więc wniosek też tutaj sam się nasuwa. 

 

Przykładowa domena z SR0:

 

domeny.JPG

 

 

Oraz SR10:

 

sr10.JPG

 

 

Problem z SR nie jest taki, że sprzedawcy punktów go nie chcą - jeszcze zanim był PR była mowa o nowym współczynniku i można było przejść już 3 lata temu gdyby był gotowy, a teraz PR znikł publicznie i jest szybkie wprowadzanie współczynnika - ale nie przez linkowanie domen, a dodawanie fraz z koszyka...

Edited by mrjozo
  • Like 5
Link to post
Share on other sites

 

Mam rozumieć, że gdyby nie promocja to linki by działały lepiej :) ?

 

Odnosiłem się do przedłużeń punktów u Ciebie, nie do jakości systemu.

"Wypłyniętą" listę domen każdy mógł sobie przecież przejrzeć i wyciągnąć wnioski, nawet bez założonego konta w systemie.

 

A to że nowy algorytm oceniania będzie prowadzić do patologii to żadna nowość. Było tak już poprzednio ze współczynnikiem ilości treści, tagami itd

Edited by MaxPan
nie cytuj w całości!
Link to post
Share on other sites

Panowie to że 1 stycznia przechodzimy na statrank wynika z tego że większość wydawców chciała mieć czas na reakcje na te zmiany. Zostało jeszcze półtora miesiąca. Chcemy ograniczać zasoby statrank0 do minimum , chociaż mamy świadomość że całkowite ich wycinanie może być złe dla tych co mają statrank i nagle ten wskaźnik im się wyzeruje. Temat jeszcze do przemyślenia.  Chcemy odejść od tekstów ,,okalających ale też od emicji linków w sitebarach. Co do list, upublicznień, tyle ich było jak siedze w seo ze chyba nie ma co wpadać w panikę. Zrobimy test z ich mocy, zweryfikujemy czy może nie są jakoś oflagowane.

Link to post
Share on other sites

odnośnie Stratank 0, nie widzę sensu całkowitego wyłączania tej funkcjonalności. Po pierwsze każdy klient będzie mógł skorzystać z opcji przydzielaj lub nie na statrank 0 wiec rozwiązuje nam to problem ,,niechcianego linkowania". Ci co dodają zaplecza o zerowych parametrach będą mieli świadomość że nie uzyskają dużych ilości punktów, wiec tym samym w pewnym momencie zacznie im się opłacać działać na statranku. Ponadto są klienci którzy korzystają z najtańszych linków i dla nich dedykowane będą zasoby ze statrank 0.

 

 

Link to post
Share on other sites

Najwyższa pora zrobić coś z osobami i stronami które używają tego typu zagrywek:

 

adresstrony.pl/s/slowo/ lub adresstrony.pl/slowoLITERADLAZMYLKI

 

Tego typu zagrywki nie służą nikomu dobrze bo:

1)dostajemy link na wygenerowanej podstronie z DC

2)nabijany jest współczynnik treści w stosunku do innych osób tworzących zasoby

boje się ze systemowo tego nie wyłapiemy. Jak macie takie przypadki to prosze na adek@nazwasystemu.pl.  Przeważnie jest tak ze to robi ta sama osoba, te same osoby. Majac taki cynk ;) przegladamy całość zasobów użytkownika.

Adek wyeliminujcie wielokrotne linkowanie na tej samej domenie w obrębie projektu.

zglaszam do leona

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

2)nabijany jest współczynnik treści w stosunku do innych osób tworzących zasoby

To niech pozwolą na przestawienie starych stron ze starego współczynnika na nowy, wtedy zjawisko nabijania współczynnika może się nie skończy ale zostanie znacznie, ale to znacznie ograniczone. Bo ja na swoim koncie mam na przykład następujące przypadki:

 

1) strona na domenie dziesięcioletniej, w systemie od 2009 roku, robiona z myślą o żywym człowieku, ponad 1000 artykułów o długości od 3k do nawet 50k znaków (średnio powiedzmy 9k - 12k) + pod wieloma artykułami dziesiątki komentarzy od czytelników

 

Współczynnik treści = 0,80 - 0,84 przy czym raz po raz jest on obniżany, bo np. zdarzyła się chwilowa awaria i strony nie było w sieci przez kilka-kilkanaście minut, albo system znalazł dwie podstrony na krzyż gdzie jest mało treści a dużo kodu...

 

2) kilka stron typu "zapleczówka", po kilkanaście-kilkadziesiąt artykułów, dodane do systemu po wprowadzeniu nowego współczynnika, w porównaniu z 1) treści na nich jest jak na lekarstwo

 

Współczynnik treści = 1,00 praktycznie nie do ruszenia

 

Kiedyś wnioskowałem o przełączenie strony 1) na nowy współczynnik, w odpowiedzi otrzymałem komunikat że strony nie przełączą i że "nic ci to nie da". Jako dowód na to, że jest to za przeproszeniem guzik prawda, podam jeszcze jeden przypadek:

 

3) strona na domenie dziesięcioletniej, również obecna w systemie od 2009 roku, robiona z myślą o żywym człowieku, kilkaset artykułów różnej długości + forum + dział gdzie użytkownicy pozakładali sobie blogi i pododawali swoje notki

 

Stary współczynnik: 0,7 - 0,8

 

W marcu 2012 strona przez problemy techniczne była przez kilka dni niedostępna, w związku z czym wyleciała z systemu. Po usunięciu problemów dodałem ją ponownie, zmian w kodzie nie wprowadzałem praktycznie w ogóle, a że to było już po wprowadzeniu nowego współczynnika...

 

Współczynnik treści: 1,00 - nie do ruszenia, nawet jakieś awarie na serwerze nie robią na nim wrażenia, cały czas aż do teraz jest 1,00

Swoją ciekawość możesz zaspokoić, włączając radio z audycjami o tematyce paranormalnej. A jeśli Ci się nudzi, Honey Bunny, dziewczyna Królika Bugsa, zaprasza Cię do poczytania starych komiksów!

Link to post
Share on other sites

Panowie to że 1 stycznia przechodzimy na statrank wynika z tego że większość wydawców chciała mieć czas na reakcje na te zmiany. Zostało jeszcze półtora miesiąca. Chcemy ograniczać zasoby statrank0 do minimum , chociaż mamy świadomość że całkowite ich wycinanie może być złe dla tych co mają statrank i nagle ten wskaźnik im się wyzeruje. Temat jeszcze do przemyślenia.  Chcemy odejść od tekstów ,,okalających ale też od emicji linków w sitebarach. Co do list, upublicznień, tyle ich było jak siedze w seo ze chyba nie ma co wpadać w panikę. Zrobimy test z ich mocy, zweryfikujemy czy może nie są jakoś oflagowane.

 

Ok, sidebary nie. To gdzie linki będą mogły byc emitowane? Stopka/header? 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use Privacy Policy