Jump to content

wartośc polskiego rynku SEM


Recommended Posts

za IS:

IAB Polska: 110 mln zł na reklamę w wyszukiwarkach

60 mln zł wyniosły wydatki na reklamę w wyszukiwarkach w 2006 r., szacuje IAB Polska. Zdaniem związku w tym roku wydatki mają sięgnąć 110 mln zł.

W 2008 r. na płatne odnośniki ma zostać przeznaczone już 190 mln zł.

Największy wzrost odnotuje sektor małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy te szukają metod promocji możliwych w ramach niewielkich budżetów marketingowych przy jednoczesnej wnikliwej analizie efektywności poniesionych wydatków, informuje IAB.

-Wszystko wskazuje na to, ze Polska powoli dołącza do krajów Europy Zachodniej, gdzie marketing w wyszukiwarkach stanowi jeden z głównych motorów rozwoju reklamy w internecie. Coraz większa popularność tej formy promocji w połączeniu z modelem aukcyjnym wyznaczania ceny za kliknięcie, będzie powodować również wzrost średnich cen. Wiele wskazuje więc na to, że wydatki na SEM będą w najbliższych latach szybko gonić wydatki na reklamę graficzną- uważa Jarosław Sobolewski, dyrektor generalny IAB Polska.

IAB Polska zwraca także uwagę na to, że wydatki na reklamę w wyszukiwarkach powinni zostać uwzględnione w obliczaniu całości wydatków reklamowych w polskiej sieci. Jeśli szacunki wydatków na reklamę w wyszukiwarkach zsumować z wydatkami na pozostałe formy reklamy w internecie (215 mln złotych netto wg raportu IAB za 2006 r.) otrzymamy kwotę 275 mln złotych. w ubiegłym roku. Oznaczałoby to, że faktyczny udział reklamy on-line w całym polskim torcie reklamowym w 2006 r. wyniósł już 5%.

IAB Polska wzięło pod uwagę wydatki na reklamę w wyszukiwarkach i reklamę kontekstową. Dane pochodzą od firm tworzących grupę marketingu w wyszukiwarkach IAB Polska: Onet.pl, Polskie Książki Telefoniczne Sp. z o.o, Performance Media Sp. z o.o., Kompan.pl, Direct Traffic, Media Regionalne, Netsprint.pl, Cube Group Sp. z o.o., Eniro Polska, Bluerank.

Do tej nie były publikowane szacunkowe wartości wydatków na reklamę w wyszukiwarkach, ze względu na to, że danych nie podaje największy gracz, czyli Google.

Przez reklamę w wyszukiwarkach, IAB rozumie płatne odnośniki oraz reklamę kontekstową, podane kwoty nie uwzględniają wydatków na pozycjonowanie (SEO).

Link to post
Share on other sites

Witaj Jakubie,

Czytałem właśnie to na IDG.

To w sumie dobrze -dla sem jak i dla seo - małe firmy bardzo łatwo przekonuje się do tej usługi (pozycjonowania).

Choć jeszcze spora częśc jest mało świadoma a to od tego zależy w dużym stopniu ile kasy jest na rynku na tego typu produkty jak boksy, linki czy pozycjonowanie.

Ten rynek będzie się ciągle rozwijał :) wydaje mi się że mały procent średnich firm jest świadomych SEO i SEM.

Lecz to dobrze bo ciągle poziom usług i ilośc wykonawców jest zbyt mała a tak się chociaż spokojnie rozwija. Rosnie ilośc wykonawców rosnie ilość zlecen.

Link to post
Share on other sites
Czyli jak to jest, wynik bez Google?

Wiadomo kto jaki % ma z tego tortu ? :)

ten wynik obejmuje tez google - Performance Media Sp. z o.o., Direct Traffic, Cube Group Sp. z o.o., Bluerank to praktycznie najwieksi posrednicy na rynku SEM, ktorzy bardzo duza czesc zarzadzanych budzetow kieruja na Google - na podstawie ich danych i rozlozenia budzetow pomiedzy poszczegolnych graczy oszacowano wielkosc wydatkow na Google

Panowie z konkurencji podają wiadomości że rośnie rynek reklam??

Śmierdzi mi to reklamą :)

to sie nazywa PR...

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use Privacy Policy