Jump to content

Aktualizacje piksela Facebooka w związku z wymogami systemu iOS 14 firmy Apple


Recommended Posts

  Czy ktoś z was zauważył, ostatnio spadki konwersji reklamując sie przez Facebooka? Nie nadażam już naprawdę za tymi zmianami, jest jeden wielki chaos. 3-4 miesiące temu kontaktowałem się z centrum Facebooka sprawdzili mój menadżer zdarzeń i odpowiedzieli, że jest wszystko ok, nie mam się czym martwić, ponieważ mandzer zdarzen jest skonfigurowany prawidłowo.

 

Od 3-5 dni mam mega spadki konwersji "dodaj do koszyka" wieć stwierdziłem, że uruchomię menadżer reklam i spróbuje ustawić na nowo reklamę. Problem pojawił się przy wybieraniu zdarzeń, miałem aktywne tylko zdarzenie "dodaj do koszyka" a zawsze miałem wybór kilku zdarzeń jeszcze może z 2 miesiące temu...  Nie wiedziałem w czym leży problem, więc skontaktowałem się centrum pomocy. Podpowiedzieli mi, że mam zmienić w ustawieniach facebooka język na angielski, wszedłem w menadżer zdarzeń i moim oczom ukazała się weryfikacja domeny...   Nie wiem już czy te spadki spowodowane są brakiem weryfikacji domeny i brak skonfigurowanej funkcji "Funkcja pomiaru zagregowanych zdarzeń, która od jakiegoś czasu jest obowiązkowa, bo z tego co pamiętam nie była potrzebna wcześniej weryfikacja domeny itd. do prawidłowego działania Piksela... Weszła też jakaś nowość na Facebooku, jak API Konwersji co niby ma polepszyć konwersję, tylko kurcze ile jest klientów posiadających iPhony?  Większość użytkowników korzysta z Androida, więc tak naprawdę mnie te spadki nie powinny dotyczyć, Chyba że Facebook tak pozmieniał, że Piksel nie działa prawidłowo bez odpowiedniej konfiguracji globalnie (nie zbiera prawidłowo iOS i Android). Co najlepsze w menadżerze zdarzeń nie mam żadnych wykrzykników przy zdarzeniach jak "dodaj do koszyka" i inne

 

Jak długo Facebook weryfikował wam domene? Pytam ponieważ przy weryfikacji wyświetla do 72h, a w centrum pomocy na czacie piszą, że może trwać to nawet do 10 dni :o

 

Naprawdę jestem zirytowany, bo nie tak dawno zablokowali mi całe konto reklamowe na które odblokowanie musiałem czekać prawie miesiąc... 

Jak tutaj funkcjonować, jak Facebook robi tylko pod górkę. Słyszałem, że z Piksela będzie można korzystać tylko do 2022r. później już tylko będzie można korzystać z API Konwersji więc kolejny zmarnowany czas / pieniądze na wdrożenie API Konwersji, bo w przypadku piksela bardzo to proste, a tutaj wdrożenie z tego co widzę nie jest takie banalne. 

 

Czy problem leży w tym ponieważ moje reklamy sie wypaliły? (ilość wejść się nie zmieniła, tylko spadła liczba dodań do koszyka) Czy faktycznie coś jest na rzeczy i brak dostosowania się do nowych zasad Facebooka powoduje te ogromne spadki?

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

No zapowiadali od dłuższego czasu i wyświetla alert, że przez te zmiany w iOS, będzie mniej konwersji w statystykach, ale może to nie to, a bardziej upały??  Są odczuwalne w większości branż e-commerce.

Edited by Farlicki


 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use Privacy Policy