Jump to content

Praca dyplomowa - Wpływ reklamy Google ADS na decyzje zakupowe konsumentów


Recommended Posts

Cześć wszystkim,

 

jestem studentem kierunku "Socjologia - biznes i zarządzanie" i potrzebuję merytorycznej pomocy odnośnie mojej pracy dyplomowej. Pracę chciałem pisać na temat Google Ads a mianowicie prosty temat "Wpływ reklamy Google Adwords na sprzedaż produktu" jednakże mój promotor nie do końca chce zaakceptować ten temat gdyż bądź co bądź są to studia z socjologii i potrzebujemy czegoś "socjologicznego". Tak więc powstał temat "Wpływ reklamy Google ADS na decyzje zakupowe konsumentów". Co prawda promotor dalej kręci nosem ale prawdopodobnie uda mi się to przepchnąć jeżeli dobrze to uargumentuję. W tym właśnie miejscu pojawia się moje pytanie / prośba do Was: Jak to uargumentować? Czy ja w ogóle jestem w stanie wykazać wpływ na sprzedaż produktu? Teoretycznie mogę wykazać zwiększoną sprzedaż produktu dzięki reklamie Ads ale czy można mówić tu o "wpływie"? Jak sądzicie? No i czy znajdę (czy ktoś ma) jakąkolwiek literaturę do tego? :)

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, Amai napisał:

promotor dalej kręci nosem

Bo temat jest mało socjologiczny. Nikt ci tego nie uargumentuje bo taki temat jest zakresu marketingu a nie socjologii.

Prawidłowo powinno to przynajmniej dla mnie brzmieć. 

"Wpływ algorytmów reklamy internetowej na decyzje konsumentów" Nie ograniczaj szczególnie socjologicznie Internetu do Google.

Link to comment
Share on other sites

Kwestia socjologii to jedno ale podobno można pisać prace stricte biznesowe ze względu na specjalizację (biznes i zarządzanie) więc wszelkie tematy związane z marketingiem, PR, HR, ZZL wchodzą w grę. W temat "Wpływ algorytmów reklamy internetowej na decyzje konsumentów" nie bardzo chcę wchodzić ponieważ do pracy koniecznie musi być badanie ilościowe i jakościowe. W przypadku Adsów dane można powyciągać choćby z Google Analytics a jeżeli wejdę w algorytmy to boje się, że może mnie to przerosnąć...

Masz może jeszcze jakiś pomysł? Ewentualnie przychodzi Ci do głowy jakiś inny, ciekawy temat który mógłbym poruszyć w mojej pracy? 

Link to comment
Share on other sites

26 minut temu, Amai napisał:

Masz może jeszcze jakiś pomysł?

Nie mam. Do badań ilościowych masz prócz Google analityka Facebook Pixel. Algorytmy masz tak naprawdę dwa istotne Google i Facebook 

https://pl-pl.facebook.com/business/help/742478679120153?id=1205376682832142

Analityki to nawiasem mówiąc trochę za mało do wyciągania wniosków na postawie badań. Nie jestem twoim promotorem ale ja bym ci radził zrobić dodatkowo normalne ankiety/badania - choćby po to by sprawdzić i zweryfikować wnioski z analityków.

Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, Amai napisał:

Czy ja w ogóle jestem w stanie wykazać wpływ na sprzedaż produktu? Teoretycznie mogę wykazać zwiększoną sprzedaż produktu dzięki reklamie Ads ale czy można mówić tu o "wpływie"? Jak sądzicie?

Musiał byś się mocno  zagłębić w mechanikę działania tego całego systemu reklamy i słowo kluczowe => kontekstowej.

 

Wpływ jest taki, że zaawansowane mechanizmy sztucznej inteligencji  w oparciu o aktywność użytkownika w sieci i BIGDATA  podsuwają targetowana reklamę, co ma znacznie wpłynąć na decyzje zakupowe itd...

 

Skoro masz być socjologiem to połącz to w całość.

 

HTTP 200 usługi IT - Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL
[Pomoc] dla 5-letniej Ani Serkowskiej - ulżyj jej w cierpieniu!

 

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Grey Ronin napisał:

Nie mam. Do badań ilościowych masz prócz Google analityka Facebook Pixel. Algorytmy masz tak naprawdę dwa istotne Google i Facebook 

Oczywiście FB Pixel też wchodziłby w grę.

 

2 godziny temu, Mion napisał:

Musiał byś się mocno  zagłębić w mechanikę działania tego całego systemu reklamy i słowo kluczowe => kontekstowej.

I w tym chyba problem... Czy ja będę w stanie to rozpisać pod pracę dyplomową? Skąd wziąć bibliografię to inna para kaloszy
 

 

2 godziny temu, Mion napisał:

Wpływ jest taki, że zaawansowane mechanizmy sztucznej inteligencji  w oparciu o aktywność użytkownika w sieci i BIGDATA  podsuwają targetowana reklamę, co ma znacznie wpłynąć na decyzje zakupowe itd...

No to jest "zdanie klucz" które trzyma mnie przy tym temacie (niby proste ale trudne do rozpisania w pracy dyplomowej) Chyba ciężko będzie to przedstawić promotorowi a jeszcze ciężej sensownie to rozpisać  

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Amai napisał:

No to jest "zdanie klucz"

Tylko musisz wiedzieć ze są ludzie którzy ulegną tego typu mechanizmom i łanie będą upupiani wg algorytmu. Tylko nie będzie to wielki współczynnik całości. Inni zwyczajnie olewają jakiekolwiek reklamy a te im się wyświetlaj PO ZAKUPIE. Jeszcze inni wiedzą o co biega i nie chcą być manipulowani targetowanymi reklamami ani jakiekolwiek innymi. 

Link to comment
Share on other sites

Reklama Ads jako wpływ na zachowania prokonsumenckie? A jak chcesz to zbadać BEZ DOSTĘPU do konta? Musisz zrobić testy A/B kilku wariantów jednej i tej samej reklamy aby wyciagnąc prawidłowe wnioski - np zmiana wyrazu z "zobacz" na "zarezerwuj" w nieruchomościach ma niebagatelne znaczenie. Ale takie przepływy i konwersje możesz zobaczyć u kogoś na żywym panelu. 

 

Bez takiego dostępu praca nie jest nawet subiektywna a co dopiero obiektywna. Więc jako twój niepromotor odradzam chyba że masz własny sklep i możesz to przećwiczyć przez 3-6 miesięcy (1 miesiąc to za krótki czas).

 

 

Blog seo.zgred.pl inclick przestał istnieć, test linka ze stopki audyt seo - zobaczymy co wyjdzie. M

 

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 25.04.2021 o 14:11, zgred napisał:

Reklama Ads jako wpływ na zachowania prokonsumenckie? A jak chcesz to zbadać BEZ DOSTĘPU do konta?

Nigdzie nie mówiłem, że nie mam dostępu do konta :) Stały dostęp do konta na potrzebny okres. 

9 godzin temu, Presta napisał:

Ciekawy temat, jest trochę punktów zaczepienia więc działaj

Temat ciekawy ale jak widzisz powyżej więcej problemów niż punktów zaczepienia :P aczkolwiek bardzo dziękuję za wsparcie! :D 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 25.04.2021 o 14:11, zgred napisał:

np zmiana wyrazu z "zobacz" na "zarezerwuj" w nieruchomościach ma niebagatelne znaczenie.

Z tym bum się zgodził gdyby badał działanie reklam i chciał wyciągać wnioski odnośnie, która reklama lepsza, natomiast tutaj chciałby badać zachowania klientów po zobaczeniu reklamy. Jak widać po postach bez głębokiej analizy raczej "płytsze oddziaływanie". Dlatego lepiej spojrzeć na ten temat szerzej a "płyciej" tzn reklamy FB, display oraz decyzje również poza onlinem.

 

Pozdrawiam

Pysio

Domondo.pl nowy sklep z osłonami przeciwsłonecznymi

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use Privacy Policy