Jump to content
genju2

Produkt warianty url

Recommended Posts

Witam,
Mam produkt strona-główna/kategoria/nazwa-produktu . Produkt może mieć różne warianty np rozmiar. Po wyborze na podstronie ineggo rozmiaru url się zmienia na np.  strona-główna/kategoria/nazwa-produktu#121-rozmiar-040_x_10_mm co z takimi url zrobić? Zablokowałem parametr # w GSC ale nie wiem czy to wystarczy. Jak ktoś by miał czas dzisiaj wyjaśnić to by było miło 

W robotx.txt trzeba też blokować czy samo to wystarczy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zainteresuj się Konsolidacja duplikatów adresów URL .... kanoniczny adres URL

https://support.google.com/webmasters/answer/139066?hl=pl

 

  • Thanks 1

HTTP 200 usługi IT - Dariusz Janicki | Realizacja serwisów www oraz oprogramowania w PHP / C# / Golang / Node.js / MySQL
- Full Stack Developer - :chatownik:

+ Ciekawy VLOG o Dubaju 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blokada w robota.txt jest zalecana. Nie ma sensu żeby robot miał dostęp do bezwartosciowych dla niego stron.

Sprawdź też w jaki sposób masz zakodowane te warianty, bo jeżeli w znaczniku a to warto dodać nofollow, aby robot tam nie przechodził i nie tracił budżetu skanowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. To, co jest po kotwicy (#) nie jest indeksowalne dla robota tak długo, jak po kotwicy (#) nie występuje wykrzyknik (!)

 

Czyli taka składnia: /strona-główna/kategoria/nazwa-produktu#121-rozmiar-040_x_10_mm

 

nie jest indeksowalna i problem w kontekście SEO nie istnieje

 

ale taka:

 

strona-główna/kategoria/nazwa-produktu#!121-rozmiar-040_x_10_mm

 

już może być indeksowana i (jeśli źle użyta), będzie generowała duplikację.

 

Oczywiście ekspozycja kotwic (#) w URL'ach dla kombinacji produktowych w sklepie to wątpliwa praktyka UX'owa (bo umówmy się, taki URL wygląda, jak krzak), ale tylko tyle.

 

Nie masz się czym martwić, nic nie musisz blokować i wycinać. Słabo wygląda, ale to tyle.

 

Kotwice (#) powstały pierwotnie, jako mechanika do scrollowania stron (np. co typowe - na landing page'ach) do 1. dzielenia się fragmentami treści i/lub 2. scrollowania obrazu w browserze.

 

2. Jeszcze podpowiem, że gdybyś kiedyś chciał stosować canonicala do eliminowania duplikacji wewnętrznej, to pamiętaj tylko, że jest to dyrektywa warunkowa i czasami różne śmieci i tak latają po SERP'ie. Nie mówię,, żeby z canonicala nie korzystać, ale mieć do niego ograniczone zaufanie.

 

A jeszcze a propos pomysłów @Przemoo to wyprostuję, że:

 

Blokada w robota.txt jest zalecana. Nie ma sensu żeby robot miał dostęp do bezwartosciowych dla niego stron.

  • Robots.txt nie rozwiązuje problemów z duplikacją wewnętrzną. Robots.txt ukrywa wybrane zasoby (które określisz w pliku) w wyniku organicznym, ale nadal je crawluje, a co za tym idzie - uwzględnia w budowie autorytetu domeny. Oznacza to, że jak będziesz miał duplikację wewnętrzną, to może nie zobaczysz jej w SERP'ie, ale i tak będzie obciążała Ci domenę.

Z niewiadomego powodu robots.txt jest błędnie wykorzystywany jako substytut noindex'u w meta tagu, a tylko ten drugi doprawdy chroni przez duplikacją.

 

Możesz sobie uzupełniająco poczytać mój art.: Czy robots.txt rozwiązuje problem duplikacji wewnętrznej? tutaj https://paq-studio.com/blog/czy-robots-txt-rozwiazuje-problem-duplikacji-wewnetrznej/

 

  • Like 1

paq studio YouTube

Masz Ducati? Patrz sklep Do Dukata | Agencja SEO Paq Studio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use Privacy Policy