Symeon

Test - kanibalizacja a rel canonical dla artykułów o podobnej tematyce

Polecane posty

Robię od jakichś 2-3 miesięcy testy, na ile, na niezbyt dobrze zoptymalizowanej pod względem wydajności stronie o średnim profilu linków (69 domen linkujących df), da się mocną optymalizacją contentu (duży nacisk na frazy zależne i benchmarki z top10 / top50, a także zapytania konwersacyjne) budować widoczność i pozycje.

 

Pierwszy eksperyment dotyczył frazy "pozycjonowanie śląsk" i pokrewnych. Zakończony bdb rezultatem, tj, wbiciem się na praktycznie wszystkie lokalne frazy na top1 (screen):

1293820114_pozycjonowanieslask.thumb.jpg.120291a4749a555783f2334c3d840c61.jpg

 

W komentarzach pojawiły się uwagi, że to mimo wszystko siła linków zadziałała. Trudno tu wyizolować czynnik linków lub czynnik optymalizacji contentu. W związku z tym postanowiłem pójść po grubsze frazy, czyli "pozycjonowanie stron", "pozycjonowanie", "pozycjonowanie stron www" itp.

 

No i udało mi się do pułapu top20 wbić korzystając z podobnej strategii optymalizacji (z wykorzystaniem Senuto / SurferSEO / Answerthepublic / Ahrefs keywords explorer). Zresztą dokładnie to opisałem we wpisie

https://www.szymonslowik.pl/pozycjonowanie-stron/ (pod linkiem także odniesienie do wcześniejszego testu na "pozycjonowanie Śląsk").

 

Zacząłem dokładać trochę linków (11 domen linkujących df na chwilę obecną) i obserwuję wzrosty. Nie łudzę się, że na takie frazy, na które biją się wszystkie większe i mniejsze agencje (W topach Bauer, Whitepress, Tense, czy Eactive) uda się bez linków :) Nie tym razem. Problem jest jednak inny. Zaczęły mi przeskakiwać strony (widać to na poniższym screenie i też jest opisane w samym artykule). Okazało się, że na 16. pozycji na pozycjonowanie siedzi wpis uprzednio optymalizowany pod wyniki lokalne, zamiast tego, który sobie zaplanowałem.

No i teraz, co można zrobić...

1) Artykuły są podlinkowane wewnętrznie z właściwymi anchorami

2) Zdezoptymalizowałem trochę wpis "śląski" zmieniając trochę tytuł

3) Bardzo mocno zastanawiam się nad radykalnym krokiem w postaci:

- dołożenia całego contentu z /pozycjonowanie-slask do wpisu /pozycjonowanie-stron

- ustawienia canonical (mogę poświęcić frazy lokalne - nie robię na tym biznesu) z /pozycjonowanie-slask na /pozycjonowanie-stron

 

Skoro strony przeskakują w rankingu na najważniejsze frazy (i są stosunkowo wysoko, więc dopasowanie jest imho całkiem niezłe), to myślę, że Google powinien takiego canonicala uznać. Jak sądzicie? Mam za sobą dużo działań z canonicalami w e-commerce, lecz zupełnie inaczej to wygląda przy URL-ach generowanych w nawigacji fasetowej (czy po prostu stosowaniu linków kanonicznych przy różnych wariantach URL), a inaczej przy contencie. Zawsze zastanawia mnie, gdzie jest granica, kiedy Google uzna, że to są zbliżone dokumenty.

Jakieś sugestie? Ciekaw jestem Waszych opinii. Canonicala i tak wstawię za parę dni i podzielę się rezultatami. Jakieś prognozy? :)

pozycjonowanie zmiana stron.jpg

  • Like 1

Pozycjonuję serwisy internetowe, najchętniej e-commerce i serwisy contentowe. Robię audyty SEO, konsultuje projekty, szkolę wewnętrzne działy marketingu. Więcej o mnie na takaoto.pro i https://www.szymonslowik.pl/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zostawisz bez cannonicala to podstrony poprzeskakują aż Google sobie potestuje, wybierze lepszą i zostawi. Z tym, że co ciekawe - "lepsza podstrona" według Google to nie zawsze ta, która byłby na wyższej pozycji. Trzeba to obserwować i wtedy jeśli wyjdzie źle to podziałać z optymalizacją aby jednak wyskakiwał ten artykuł, który był na wyżej pozycji. W takich sytuacjach czasami kończy się z 2 stronami w wynikach wyszukiwania co jest optymalne w realnym biznesie na zapytania "informacyjno-komercyjne" - dlatego między innymi nie stosuję cannonicala  :) 

 


specjalista-googleads.pl - prowadzenie kampanii Google Ads (AdWords)

www.smart-seo.pl - skuteczna reklama w Google :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem tak: jeżeli masz stronę A z canoncialem na stronę B teoretycznie Google powinno stronę A wyrzucić z indeksu i ma rankowac strona B. Ale jesli strona A jest cholernie mocno podlinkowana to niejednokrotnie dzieje się tak, że A rankuje wyżej niż B. Walczyłem z tym ponad rok na swoim blogu :)

 

Tak więc wynik fajny ale jeśli ktoś dopali stronę z canonical'em to powinna przeskoczyć stronę na którą wskazuje canonical :)


Blog seo.zgred.pl przestał istnieć, teraz wszystko jest na www.zgred.pl

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.12.2018 o 18:20, zgred napisał:

Ale jesli strona A jest cholernie mocno podlinkowana

 

Nie potrzeba nawet super silnego linkowania aby tak się działo, ale linki są tu podstawowym kryterium algorytmu do oceny, którą stronę wskazywać.

 

Dnia 25.12.2018 o 18:20, zgred napisał:

Walczyłem z tym ponad rok na swoim blogu

To mnie pocieszyłeś :)

Z niektórymi walczę ponad 3 miesiące i powoli się zniechęcałem.


Strona https://sklep-promar24.pl to sklep internetowy sprzedający zlewozmywaki, między innymi jednokomorowe .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Mariusz da się :D wstaw wyroźnik jakiś np na koncu title liczbę produktów w kategorii :)


Blog seo.zgred.pl przestał istnieć, teraz wszystko jest na www.zgred.pl

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukasz1990
      Witam,
       
      Mam pewien problem ze strukturą dotyczącą rankingów. Nie podaje konkretnych linków, jest to mój pierwszy post, ale jak ktoś z góry pozwoli tutaj, to je przedstawię.
       
      Ogólnie chodzi o to, że mimo fajnej jakości rankingi różnego sprzętu mają niskie pozycje i często są za wieloma śmieciowymi rankingami. Wygląda to tak, że jest wyszukiwarka ranking /ranking/, potem podstrony, np. /ranking/procesory/ i lista konkretnych rankingów. Na podstronie jest także opis semantyczny. Patrząc na wyniki google, różne rankingi mają zawirowania z pozycją, często po publikacji wskakują na top3, a po kilku dniach znikają, po czym zwykle /kategoria/ranking/ je wypiera, ale i tak jest niżej niż był konkretny ranking. Ma ktoś jakieś pomysły jak to udoskonalić, żeby kategoria nie rywalizowała z konkretnym rankingiem? Niektóre kategorie mają wiele rankingów. Sytuacja dotyczy kluczowych fraz typu ranking procesorów, ranking procesorów 2018.
       
      Czasem są też rankingi specyficznych typów, np. ranking procesorów ośmiordzeniowych i na taką frazę konkretny ranking znika, a pojawia się podstrona kategorii, ale też jest niżej niż byłby ten konkretny materiał.
    • Przez lukasz_
      Hej,
       
      Mam pytanie odnośnie parametrów "canonical" zamieszczanych w <head> strony. 
       
      Rozumiem że na stronia "test.pl/B" która jest duplikatem strony "test.pl/A" zamieszczamy tag <link> rel="canonical" href ="https://test.pl/A" />
      Czyli informujemy google ze na stronie B jest zduplikowana treść, a oryginalną treść google może znaleźć na stronie A.
       
      Teraz właściwe pytanie, czy na stronie A czyli "test.pl/A" również ustawiamy w sekcji <head>  tag <link> rel="canonical" href ="https://test.pl/A" />  informując że to właśnie ta strona jest stroną oryginalną, czy też tag link canonical ustawiamy tylko na zdubplikowanych stronach, a te oryginalne nie powinny zawierać tej częsci kodu HTML.
       
      Domyślam się ze ten kod na stronia A nie jest potrzebny, ale czy jeśli jest zamieszczony może to mieć jakieś negatywne skutki w postaci problemów z indeksacją?
       
    • Przez dpx
      Cześć przedstawiam wam głupią sytuacje z pkt widzenia SEO.
       
      Mamy dwa serwisy   aaa.pl (istnieje w sieci od wielu lat) i bbb.pl (nowa strona jeszcze nie jest opublikowana)  właściciel wymyślił, że skopiuje 20  artykułów (sporych 8k-15k zzs) z aaa.pl na bbb.pl i tam ponownie je opublikuje. Najlepszym rozwiązaniem oczywiście są unikalne teksty. Jednak tutaj nie ma wyjścia. Pozostają do wyboru dwie ścieżki:
       
      1. Na serwisie bbb.pl ustawić noindex, follow dla tych duplikowanych artykułów
      2. Ustawić na duplikowanych w bbb.pl artykułach canonical 1:1 do skopiowanego artykułu z aaa.pl
       
       Które z tych 2 to najlepsze rozwiązanie z "gorszego zła"? 
    • Przez tomker
      Przykład:
      Ładuje opis na stronę poprzez Ajax. Ten opis istnieje również pod innym adresem (w tej samej domenie), więc muszę zastosować "canonical".
      Rozumiem, że w takim przypadku oprócz opisu, muszę wstrzyknąć AJAX'em linijkę z atrybutem rel="canonical" do sekcji <head>.
      Czy to jest właściwe rozwiązanie?
    • Przez ro007
      Prośba o info czy atrybut kanonika jest dobrze ustawiony i nie koliduje z 301 bo różne seo analizatory do tego podchodzą na różne sposoby - wg. mnie jest dobrze ale wolę się podpytać. W Search Console mam ustawione wyświetlaj adresy URL jako www.finder.pl więc jakw  kodzie jest
       <link rel="canonical" href="http://www.finder.pl/"/> to powinno czy nie powinno się gryźć?