Jump to content

Moc linka ze strony głównej, a podstrony z artykułem


Recommended Posts

Witajcie,

Jeśli mam stronę tematyczną, np. motocykle, (która ma pozycjonować)
i stronę mojej firmy, np. usługi naprawy motocykli (pozycjonowaną),
to który link wychodzący będzie mocniejszy:

1. Link (ze strony linkującej) np. z obrazka znajdującego się pod menu lub po prostu tekst z nazwą firmy typu 'Firma X - naprawa i serwis motocykli'.

2. Link (ze strony linkującej) z podstrony, gdzie znajduje się artykuł tematyczny np. na 3 tys. znaków (i w tym tekście jest link, np. naprawa i serwis motocykli).

Założenie jest takie, że ze strony, która pozycjonuje wychodzi tylko jeden link - do strony pozycjonowanej.

Link to post
Share on other sites

Jeden seo rabin powie tak, a inny powie nie.. Może się okazać, że podstrona jest fajniej podlinkowana i ma więcej "magicznej mocy" niż strona główna.

Jeden seo rabin powie tak, a inny powie nie.

Zostałem SEMitą, żeby nawet w pracy siedzieć przy komputerze B)

Link to post
Share on other sites
5 hours ago, odys said:

Jeden seo rabin powie tak, a inny powie nie..

... i żaden nie przedstawi przykładów na potwierdzenie swojej tezy, bo niby nie może zdradzać tajników swojej wiedzy. :)

Sorry, ale trzeba by było przeprowadzić testy na jakiejś naprawdę dużej próbie z wykluczeniem innych działań, które mogłyby zafałszować wyniki, żeby móc odpowiedzieć rzetelnie na zadane pytanie.

Można polegać jedynie na logice. Dla mnie jest ona taka, że lepszy jest ten link, gdzie jest większe prawdopodobieństwo, że ktoś realny w niego kliknie. Jeżeli tekst jest wartościowy i jest szansa, że ktoś będzie z niego korzystał/czytał, to dla mnie dość oczywiste jest, że lepsze będzie umieszczenie w nim linku, zamiast wrzucenie go gdzieś od czapy tylko z myślą o wyciśnięciu jak najwięcej z algorytmu.

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Michael1977 napisał:

Jeżeli tekst jest wartościowy i jest szansa, że ktoś będzie z niego korzystał/czytał, to dla mnie dość oczywiste jest, że lepsze będzie umieszczenie w nim linku, zamiast wrzucenie go gdzieś od czapy tylko z myślą o wyciśnięciu jak najwięcej z algorytmu.

Jeśli stosujesz tzw. WHS to tak, masz rację. Wrzucić linka do tekstu i czekać aż ktoś go kliknie. Tak czekać można 1 dzień a nawet 999999 dni. :)

Jeśli stosujesz skuteczne pozycjonowanie to zamieścisz linka na stronie, która przekazuje najwięcej mocy na Twoją stronę. Dlatego przed zamieszczeniem linka na stronę (niezależnie czy główną, czy podstronę) należy sprawdzić jakie jest linkowanie do niej, czy jest pokazywana w wynikach Google i na jakie frazy. Najlepiej jakby to były frazy zbliżone tematycznie do naszej choć to nie jest reguła.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use Privacy Policy