margaret_88

Słowa kluczowe konkurencji

Polecane posty

cześć:) Mam takie pytanko jaki wpływ na pozycjonowanie ma to, że firma konkurencyjna w swoich słowach kluczowych używa nazwy naszej firmy. Jeśli ma to negatywny to czy można na to jakoś zareagować?? dziękuję za odpowiedź

pozdrawiam:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wpływ ma taki, że jak ktoś będzie szukał waszej firmy to znajdzie konkurencję ;) nie ma tu większej filozofii.

  • Like 1

"Ja nie bywam w kuluarach, nie wiem gdzie to jest. Bywam w innych miejscach w innym towarzystwie..." SEO Norris - cytat roku 2014
"Dlatego dużo firm i freelancerów zajęło się pp, nie poradzili sobie z klientami i aktualizacjami algo." Cytat wszech czasów!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Daaawno temu jeszcze za czasów keyword stuffingu w META keyword czytałem o podobnej sprawie. Jedna z firm w swych keywordach używała nazwy firmy oraz jej produktów/marek. Sprawa zakończyła się w sądzie zwycięska dla firmy której dane były wykorzystane.

 

Pozdrawiam

Pysio


Domondo.pl nowy sklep z osłonami przeciwsłonecznymi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawa zakończyła się w sądzie zwycięska dla firmy której dane były wykorzystane.

 

Pod warunkiem, że nazwa firmy i znaki towarowe produktów były zastrzeżone, czego w tym wypadku na 99% nie ma.


"Ja nie bywam w kuluarach, nie wiem gdzie to jest. Bywam w innych miejscach w innym towarzystwie..." SEO Norris - cytat roku 2014
"Dlatego dużo firm i freelancerów zajęło się pp, nie poradzili sobie z klientami i aktualizacjami algo." Cytat wszech czasów!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Sprawa zakończyła się w sądzie zwycięska dla firmy której dane były wykorzystane.

 

Pod warunkiem, że nazwa firmy i znaki towarowe produktów były zastrzeżone, czego w tym wypadku na 99% nie ma.

 

 

Na szybko znalazłem to:

http://znakitowarowe-blog.pl/znak-towarowy-w-meta-tagach-html-strony/

 

Natomiast nie jest to artykuł źródłowy w którym było to opisane, tam chodziło o polską firmę.

 

Pozdrawiam

Pysio


Domondo.pl nowy sklep z osłonami przeciwsłonecznymi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Powód domagał się zakazania pozwanemu naruszania praw z rejestracji jego słownych wspólnotowych znaków towarowych: MARIN’S i LAMA. Chodziło o zakazanie używania w obrocie gospodarczym znaków identycznych lub podobnych do słów „lama”, „marines”, „marin’s”, dla tych samych bądź podobnych towarów i usług, na które wyłączność miał powód.

 

Czyli znak towarowy był zastrzeżony i o tym właśnie pisałem.


"Ja nie bywam w kuluarach, nie wiem gdzie to jest. Bywam w innych miejscach w innym towarzystwie..." SEO Norris - cytat roku 2014
"Dlatego dużo firm i freelancerów zajęło się pp, nie poradzili sobie z klientami i aktualizacjami algo." Cytat wszech czasów!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

 

Powód domagał się zakazania pozwanemu naruszania praw z rejestracji jego słownych wspólnotowych znaków towarowych: MARIN’S i LAMA. Chodziło o zakazanie używania w obrocie gospodarczym znaków identycznych lub podobnych do słów „lama”, „marines”, „marin’s”, dla tych samych bądź podobnych towarów i usług, na które wyłączność miał powód.

 

Czyli znak towarowy był zastrzeżony i o tym właśnie pisałem.

 

 

A czy ja pisałem, że Ty nie pisałeś? ;)

 

Pozdrawiam

Pysio

 


Domondo.pl nowy sklep z osłonami przeciwsłonecznymi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej skonsultować to z prawnikiem, myślę że to osoba najbardziej odpowiednia do tego typu spraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze, jeżeli nie mamy zarejestrowanego znaku towarowego, również możemy dochodzić swoich praw do firmy. Aczkolwiek jest znacznie trudniej na gruncie dowodowym. Po drugie i klasycznie "TO ZALEŻY" ;) 

 

Główne pytanie brzmi: czy jest to wprowadzenie w błąd odbiorcy i czy może to być czyn nieuczciwej konkurencji? Innymi słowy, czy konkurencyjna firma "podszywa" się pod innego przedsiębiorcę? Nie wolno podszywać się pod inny podmiot, a więc używać nazwy czy logo, które wcześniej były używane do oznaczenia innego przedsiębiorstwa.

Przykład: http://orzeczenia.wroclaw.sa.gov.pl/content/$N/155000000000503_I_ACa_000257_2012_Uz_2012-04-03_001

 

Takie działanie jest zagrożone karą z UOKiK - 10% przychodów za ubiegły rok. Można także wezwać podmiot do zaniechania takiego działania na podstawie art. 43[10] kodeksu cywilnego. Stanowi on, że: 

Przedsiębiorca, którego prawo do firmy (a nie tylko znaku towarowego - przyp. wł.) zostało zagrożone cudzym działaniem, może żądać zaniechania tego działania, chyba że nie jest ono bezprawne. W razie dokonanego naruszenia może on także żądać usunięcia jego skutków, złożenia oświadczenia lub oświadczeń w odpowiedniej treści i formie, naprawienia na zasadach ogólnych szkody majątkowej lub wydania korzyści uzyskanej przez osobę, która dopuściła się naruszenia.

 

Poniżej cytat z powołanego orzeczenia. Bardzo istotny, jako wskazujący na brak konieczności udowodnienia, że takie wprowadzenie w błąd potencjalnego odbiorcy zaistniało. Wystarczy wykazać, że zaistnieć mogło:

 Artykuł 43 10 k.c. udziela bowiem ochrony zarówno przed zagrożeniem, jak i przed naruszeniem prawa do firmy, przy czym bezprawność działania naruszającego prawo do firmy jest domniemana. O udzieleniu ochrony decyduje zatem sama możliwość wprowadzenia w błąd klienta co do tożsamości przedsiębiorców i zachodzących między nimi powiązań. 

 

A od czego "to zależy"? Głównie od brzmienia nazwy firmy, ale także od kontekstu strony docelowej. Nie uzyskasz powołanej ochrony, jeśli nazwa Twojej firmy brzmi "Jan Kowalski Najlepsze makowce", a metatagi o których rozprawiamy, w brzmieniu "Najlepsze makowce" zamieszczono na stronie konkurencyjnej cukierni :).

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolejnym, ważnym aspektem jest udowodnienie strat jakie zostały poniesione z tytułu tych działań, co może posłużyć jako argument do "osiągnięcia porozumienia". 


Wdrożenia sklepów Prestashop: www.selljus.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.02.2017 o 12:06, Presta napisał:

Kolejnym, ważnym aspektem jest udowodnienie strat jakie zostały poniesione z tytułu tych działań, co może posłużyć jako argument do "osiągnięcia porozumienia". 

Prawda. Z drugiej strony, czasem bardziej optymalne jest roszczenie o wydanie korzyści uzyskanych przez naruszającego, niż roszczenie o naprawienie szkody. Zależy od środków dowodowych - na tym gruncie zawartości KPiR, monitoringu fraz i ich korelacji. Niemniej, przy określaniu wartości przedmiotu sporu byłoby ciekawie. Lepiej celować w niższe pułapy i zobaczyć, co wyniknie z opinii biegłego. Najwyżej rozszerzyć roszczenie w toku postępowania. A ugodę zawrzeć... nie zawsze można :D.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Podobna zawartość

    • Przez Hazel
      Witam wszystkich, 
      Biorę udział w rekrutacji na staż 
      Stanowisko specjalista do spraw marketingu
      Dostałam kilka zadań do zrobienia, ale z ostatnim zupełnie sobie nie radzę nie wiem od czego zacząć.
       
      Potrzebuje porad/pomocy w zoptymalizowaniu tekstu na stronie internetowej kancelarii rozwodowej
      Czy ktoś z Was się na tym zna? 
       
      Liczę na pomoc - pełna nadziei
    • Przez cejla
      Cześć wszystkim,
      są jakieś bezpieczne przedziały, a raczej górna granica, ilości słów kluczowych na stronie głównej?
    • Przez MyCaneSF
      Cześć, chciałem zacząć pozycjonowanie swojej strony ale tknęła mnie jedna sprawa. Jeżeli mam ograniczone frazy na które chcę pozycjonować stronę i jest ich np. 5, a podstron na będzie powiedzmy 2x tyle(w sumie będzie ich raczej więcej), to te pozostałe 5 podstron też wypełnić jakimiś frazami i linkować wszystkie? Czy skupić się tylko na tych 5 i nie ucierpi przez to moja strona w ogólnym rozrachunku? Z tego co do tej pory wyczytałem lepiej działać w obrębie tylko tej piątki, ale wolę się zapytać profesjonalistów.
    • Przez Pan Inwestor
      Witam ponownie szanowne grono!
       
      Prowadzę bloga pod adresem www.inwestycjewinternecie.pl Nazwa bloga nieco długa i trudna do zapamiętania, więc postarałem się o krótszą wersję domeny www.iwi.pl I teraz zastanawiam się jak ugryźć temat z podpięciem tej domeny. Może podam kilka faktów na początek:
       
      1. Domena www.inwestycjewinternecie.pl
      - historia od 2013 roku oraz wykupiona do 2020 roku
      - posiada sporo backlinków
       
      2. Domena www.iwi.pl
      - historia domeny od 2005 roku
      - mało backlinków
       
      Zdaję sobie sprawę, że zmiana adresu na krótszy może poskutkować utratą pozycji w wyszukiwarce. Jednak byłoby to o wiele lepsze ułatwienie dla stałych czytelników. Ale czy może na początek nie zrobić tylko przekierowania na w ramce na starą domenę? Chętnie poznam opinie na ten temat kolegów z doświadczeniem w tej kwestii.
       
       
    • Przez Fire
      Witam od jakiegoś czasu prowadzę portal taki ala FB praktycznie bardzo podobny i na takiej samej zasadzie działający, problem w tym że nie wiem na jakie słowa kluczowe go pozycjonować znalazłem 2 firmy które z opinii cieszą się swoją sławą.
       
      Przeglądałem adwords pod względem słów kluczowych które najbardziej pasowałby do mojego portalu tylko że system zaproponował mi dość dużą ilość słów kluczowych.
       
      Ogólnie rzecz biorąc chciałbym wypozycjonować na około 10 słów kluczowych