Jump to content

Zaawansowane śledzenie GA na stronie One Page


Recommended Posts

Witam, na początku chciałbym się przedstawić.

 

Jestem Miłosz i zajmuję się projektami digital (strony, e-commerce i inne takie). Dodatkowo interesuję się analityką internetową i sam na swoich błędach uczę się implementacji GA na potrzeby swoje i klientów.

 

Postanowiłem się zarejestrować ponieważ już jest ten czas, gdzie nie ze wszystkim radzę sobie bez pomocy, a mam nadzieję, że wiem na tyle dużo, że wasze rady będą dla mnie jasne. :)

 

Mam problem z implementacją zaawansowanego śledzenia GA na stronie typu One Page.

Wyszukałem w supporcie, że jeżeli odpowiednie sekcje stron będą miały dynamiczne linki (po slashu bądź hashu) mogę użyć składni ga('set', 'page', '/new-page'); . A co w przypadku, jeżeli adres nie będzie się zmieniał - będzie ciągle stały adres domeny? Czy mogę w jakiś sposób otagować wysokość strony lub dane sekcje? Chociaż strona jest w RWD i mogą być to różne wysokości osi Y na różnych urządzeniach.

 

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

jeżeli odpowiednie sekcje stron będą miały dynamiczne linki (po slashu bądź hashu) mogę użyć składni ga('set', 'page', '/new-page'); . A co w przypadku, jeżeli adres nie będzie się zmieniał - będzie ciągle stały adres domeny?

Jeśli się nie będzie zmieniał i będzie stały to też możesz bez problemu. To co napisałeś tylko nadpisuje adres strony w obiekcie śledzącym. W nim ustawiasz cokolwiek jeśli masz "One page" ;) tylko po ga set jeszcze musisz oczywiście odpalić odsłonę zawsze przy każdej sekcji, którą chcesz liczyć:

 

ga('send', 'pageview');

 

To co przekazujesz przez ga set do title i adresu strony to tylko twój wybór. I adresy na stronie fizycznie nie muszą mieć nic. (pamiętaj tylko by adres, który sobie wymyślisz i ustawisz przez "set" miał na początku zawsze slash). Pamiętaj oczywiście, że ta metoda sztucznie nabija Ci faktyczne odsłony i musisz mieć tego świadomość :)

 

Jeśli szukasz innego rozwiązania fajnego to możesz spróbować zrobić to: http://www.simoahava.com/analytics/track-content-enhanced-ecommerce/- czyli zastosować rozszerzony ecommerce ;) do mierzenia contentu. 

Link to post
Share on other sites

Dziękuję za odpowiedź. Spróbuję metodą z załączonego linku, bo domyślam się, że będę miał pierwszym sposobem większą ilość odwiedzin, któą mógłbym zweryfikować unikalnymi odsłonami, jednak bez sensu mieć niemiarodajne dane globalne.

Link to post
Share on other sites
większą ilość odwiedzin, któą mógłbym zweryfikować unikalnymi odsłonami, jednak bez sensu mieć niemiarodajne dane globalne

Ilość odwiedzin - czyli wizyt (sesji obecnie) będziesz miał tyle samo! Ilość odsłon będziesz miał zwiększoną o te konkretne punkty w osi Y na których dodasz sobie odpalanie odsłony dla kluczowego momentu dla Ciebie.

 

Prawda jest taka - jeśli to jest "One Page" - olej to, że będziesz miał więcej odsłon; bo dane są tylko dla Ciebie. Jeśli wiesz z czego one wynikają i dla czego jest ich więcej to i tak wnioski wyciągniesz słuszne.

 

Jeśli nie chcesz mieć nabitej ilości odsłon to zamiast nich możesz w kluczowych momentach zastosować ew. wysyłanie zdarzeń. Wtedy odsłony nie są sztucznie "nadmuchane".  

 

Spróbuję metodą z załączonego linku
Pamiętaj, że metoda z linku to "naciągnięcie" użyteczności Enhanced E-commerce do zastosowania mierzenia treści (a nie zakupów) bo nie ma domyślnego innego mechanizmu do tego w GA żeby mierzyć coś w stylu heatmapy (scrollmapy) - ew. wspomniane zdarzenia same. Edited by 5corpio
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By AdamBoganD
      Mierzenie scrollowanie. Znalazłem taki opis: https://goo.gl/2XnTyG Wykonałem chyba wszystko, z tą różnicą że obecnie w GyTM jest gotowa reguła scrollowanie. Niestety nie działa czyli nie rejestruje zdefiniowanych zdarzeń 25,50,75 i 100%. Ktoś używa mi może pomóc?
    • By annlit
      Cześć !
      Witajcie moi mili w Nowym Roku. Studiuję Informatykę i potrzebuję pomocy. Napisałam artykuł dotyczący kampanii w Google Analytics, ale potrzebuję 1500 wyświetleń tego oto artykułu. Liczę na waszą pomoc. Przy okazji, jeżeli znajdziecie w nim jakieś błędy czy coś to dajcie znać. Pozdrawiam cieplutko i z góry dziekuję wam za wejścia
       
      https://www.silesiasem.pl/google-analytics-kampanie  
    • By FLOWSEO
      Dzień dobry,
      zajmuję się stroną, która jest częściowo one page'em. URL'e z # nie indeksują się, wiadomo, więc co możecie doradzić optymalizując serwis o takiej strukturze?
      Wygląda to mniej więcej tak:
       
      nazwastrony.pl
      nazwastrony.pl/#onas
      nazwastrony.pl/#zaletyproduktu
       
      Z perspektywy SEO mam wrażenie, że trochę tracę na braku odrębnych podstron.
       
      Doradzicie coś?
       
      Z góry dzięki i pozdrówki!!
    • By AdamBoganD
      Witajcie, znalazłem takie coś.
      http://mobiletry.com/blog/sledzenie-z-adblock-w-google-analytics Niby coś mierzy ale jest tego znacznie mniej niż wcześniej zewnętrznym skryptem.
      I w zasadzie jak to mierzy i co?
      // Wtyczka do śledzenia AdBlock ga('provide', 'adblockTracker', function(tracker, opts) { var ad = document.createElement('ins'); ad.className = 'AdSense'; ad.style.display = 'block'; ad.style.position = 'absolute'; ad.style.top = '-1px'; ad.style.height = '1px'; document.body.appendChild(ad); tracker.set('dimension' + opts.dimensionIndex, !ad.clientHeight); document.body.removeChild(ad); }); // Oraz XX w dimensionIndex na indeks, który stworzyłeś (info w kolejnych podpunktach) ga('require', 'adblockTracker', {dimensionIndex: XX}); z ad.className wnioskuje że tylko tych którzy mają zablokowane google i nie pokazują im się reklamy Adsense,
      a co np. z blokowaniem obrazków, iframe, javascript oraz doubleclick i tradeduobler ?
    • By AdamBoganD
      Witam, chciałbym przejść ze starego kodu śledzenia na nowy (tagmanager), korzystam również z dodatkowego kodu mierzącego kliknięcia w linki (konwersja z adwords).
      Jak skonfigurować TagManager, jak dodać tam UA- oraz zdarzenie mierzące kliki?
      Pomoże ktoś?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use Privacy Policy