Jump to content
GoodContent.pl

[Startup] GoodContent.pl - platforma copywriterska

Recommended Posts

9 godzin temu, KamiX napisał:

Co do systemu oceniania to pomysł przyznawania 5 za każdy nieoceniony tekst był już dyskutowany i krytykowany, gdyż te piątki mogłyby zawyżyć średnią słabego copy. Przypuśćmy, że ktoś ma 100 tekstów z czego połowa została oceniona i jego średnia to 3,5. Nagle drugie 50 zostaje ocenione z automatu na 5 i średnia wynosi już powyżej 4. 

 

Zgadzam się! Naprawdę nie rozumiem komu przeszkadza ocenianie tekstów. Żeby otrzymać ocenę niższą niż 5 naprawdę trzeba źle trafić, a utrzymanie średniej powyżej 4,75 nie jest jakimś szczególnym wyczynem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Co do samego sytemu ocen nic nie mam. Problem polega tylko na tym, że duża część klientów ma tendencję do tego, że oceny wystawia wtedy, kiedy w tekście coś jest nie tak i jest to ocena poniżej 5. Natomiast rzadziej chce im się wystawiać 5.

Ostatnio miałem taką sytuację. Napisałem dla jednego klienta 12 tekstów. Jeden z nich oceniony został na 4 z komentarzem, że w tekście są literówki. Rzeczywiście było parę literówek, więc nie mam pretensji o ocenę 4. Ale pozostałe 11 tekstów nie zostało ocenionych. Rozumiem, że jeśli coś byłoby w nich nie tak to klient oceniłby je na 4 tak jak ten jeden tekst. Skoro tego nie zrobił no to czemu nie ocenił ich na 5.

Ogólnie mówiąc kolokwialnie trochę jest tak, że jak z tekstem jest coś nie tak, nawet mały błąd to klienci z chęcią dowalają ocenę mniejszą niż 5. Natomiast jeśli tekst jest bardzo dobry to duża część klientów uznaje to za coś całkowicie normalnego, nic szczególnego i wówczas nie widzi potrzeby wystawienia 5. Po prostu akceptuje tekst i już.

Nie wiem, może tylko ja tak mam, więc nie chce się wypowiadać za wszystkich. Ale ja mam ocenionych ledwie z 30% wszystkich tekstów.

Oczywiście ktoś może powiedzieć, że klient nie ocenił pozostałych 11 tekstów, bo w nich też zauważył jakieś błędy i musiałby wystawić za wszystkie 4, ale nie zrobił tego, bo z dobrego serca nie chciał szkodzić copy. Ale w takim razie to też jest pewien mankament systemu ocen.

Wydaje mi się, że nie ma idealnego rozwiązania na system ocen i zawsze znajdzie się "coś nie tak".

Dlatego myślę, że jeśli chodzi o ten dostęp do tekstów najlepiej płatnych to oprócz ocen pod uwagę należałoby brać ilość napisanych tekstów przez copy. W takim rozwiązaniu byłaby możliwość, że copy mający średnią poniżej 4,75 mógłby mieć dostęp do takich tekstów. Teraz jest także, że nowo zarejestrowany copy może napisać 5 tekstów z czego szczęśliwie dwa będzie miał ocenione na 5 i już ma średnią 5,0. a z drugiej strony może być sytuacja, w której copy ma na koncie 3000 tekstów i średnią 4,7 i dostępu nie ma.

Można by dawać dostęp np. dla copy o średniej 4,75 + 1000 tekstów na koncie. Potem 4,7 + 1500 tekstów na koncie, potem 4,65 + 2000 tekstów na koncie itp. Liczny oczywiście tylko dla przykładu.

 

A tak z innej beczki, to myślę, że najlepszą nagrodą dla tych najlepszych copy byłaby możliwość zarabiania np. 5% więcej na każdym tekście. Natomiast nie wiem jak miałoby to zostać wprowadzone. Jedyne rozwiązanie jakie widzę to takie, w którym GC w przypadku grupy najlepszych copy brałoby prowizję nie 17,5% a 12,5%, ale na takie rozwiązanie GC pewnie nie pójdzie. W tej chwili jest także, że nagrodą dla najlepszych copy jest dostęp do najlepiej płatnych zleceń. Tyle tylko, że jest ich za mało, aby można było pisać już tylko takie teksty. Innymi słowy, najlepsi copy i tak dalej piszą te teksty mniej płatne.

Edited by pawig
  • Like 1
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pawig, tylko jak zdefiniować tych "najlepszych" copy? Po ocenach? Po liczbie zrealizowanych tekstów? Po współczynniku tekstów odrzuconych?

Przez rok współpracy z platformą mógłbym tak nazwać może dwoje piszących, którzy na ogół się sprawdzają i teksty, które przesyłają, są bardzo dobre (a i tak wciąż jest w nich co poprawiać). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlatego tak jak napisałem, nie da się stworzyć jakieś idealnego systemu ocen copy. Zawsze znajdzie się coś co będzie nie tak. Jakikolwiek system by się skonstruowało to zawsze będzie on działał na zasadzie wyboru mniejszego zła. Bo nawet jakby ktoś wymyślił idealny system z punktu widzenia copy, to klienci mogą widzieć w nim jakieś mankamenty, bo teksty mogą pisać niby ci najlepsi, a teksty wcale super nie będą. No nie ma idealnego rozwiązania. Z drugiej jednak strony uważam, że jakiś system motywacyjny dla copy powinien być, tak aby mieli oni jaką możliwość zarabiania więcej. Tym bardziej, że nowy właściciel GC zapowiadał, że będzie myślał nad zmianami, które mają wpłynąć na większe zarobi dla copy. Tylko jak to zrobić? No zwykły komunikat dla klienta, że no korzystniej byłoby dać większą stawę działać nie będzie. Tak samo uważam, że na wzrost stawek nie wpłynie fakt, że klient będzie widział ile netto zarobi copy.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, pawig napisał:

Tym bardziej, że nowy właściciel GC zapowiadał, że będzie myślał nad zmianami, które mają wpłynąć na większe zarobi dla copy.

Większe zarobki, to - kwotowo - większa prowizja dla platformy. Czekajmy, jak to się rozwinie. Zobaczymy, czy zaproponowane rozwiązania będą korzystne dla copy i dla zleceniodawców. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, tylko na GC klient ma pełną dowolność co do tego jaką stawkę da za tekst. Dlatego chodzi mi o to, że niby w jaki sposób można przekonać klienta, aby nagle za tekst nie płacił 5zł a 8zł. Tym bardziej, że jak płaci te przykładowe 5zł to teksty są realizowane. W związku z tym jaki miałby interes w tym, aby płacić więcej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Każdy zleceniodawca widzi sugerowane kwoty dla copy odpowiadające oczekiwanej jakości tekstu. Dla mnie jest to jakimś wyznacznikiem i tak staram się zlecać (choć nie widzę wielkiej różnicy w jakości między tekstami średniej a wysokiej jakości). 

A z drugiej strony skoro copy podejmują się pisania tekstów za niższe kwoty, to chyba jest to dla nich opłacalne.  

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy da się tak zrobić, że jeżeli na liście zamówień posortuję sobie teksty od najnowszego i odświeżam stronę w poszukiwaniu nowych zleceń, to przy odświeżeniu utrzymuje się to sortowanie od najnowszego, a nie wraca do sortowania domyślnego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś mi może wytłumaczyć jak to jest, że napisałam zlecenie i kwota na rękę wynosi 9,28, a aktualna kwota do wypłaty po jego zaakceptowaniu to 8,74?

Wcześniej kwota na rękę po akceptowaniu tekstu, zawsze była już taka sama jak kwota do wypłaty.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

No właśnie dlatego moje pytanie było skierowane do obecnej administracji - o możliwość wprowadzenia takiej funkcji. Ewentualnie, domyślne sortowanie powinno być od najnowszych zleceń. I tak większość copy w pierwszej kolejności sprawdza i odświeża co ciekawego z nowych.

 

Albo jeszcze lepiej - zrobić samoodświeżającą się listę co jakiś interwał. Na podobnej zasadzie, jak są samoodświeżające się relacje sportowe na różnych stronach itp.

Edited by marek_____

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, pawig napisał:

Tak, tylko na GC klient ma pełną dowolność co do tego jaką stawkę da za tekst. Dlatego chodzi mi o to, że niby w jaki sposób można przekonać klienta, aby nagle za tekst nie płacił 5zł a 8zł. Tym bardziej, że jak płaci te przykładowe 5zł to teksty są realizowane. W związku z tym jaki miałby interes w tym, aby płacić więcej.

No właśnie, ma pełną dowolność i tego nie powinno być. W żadnych usługach nie ma tak, że klient podaje czego sobie życzy i ile zapłaci. Zawsze klient podaje co sobie życzy, a wykonawca podaje cenę. Nie ma tak, że idę do fryzjera, siadam na fotel i mówię "long bob asymetryczny sombre" i rzucam fryzjerce 10 zł za coś takiego. Fryzjerka wykonuje usługi i mówi ile mam zapłacić. Tu powinno być tak samo. Biorę zlecenie, piszę tekst i pod tekstem wpisuję stawkę, która zostaje zaraz przeliczona wg rzeczywistej długości tekstu i widzę ile ja dostanę, a ile będzie musiał zapłacić klient. Klient akceptując tekst akceptuje również stawkę. Ewentualnie może negocjować. A jak już musi tak być, że to klient ma podawać stawkę, to właśnie konieczny jest podział na typy tekstów i ustalenie minimalnej stawki dla każdego typu. Wtedy jeśli min. stawka za tekst tematyczny będzie wynosiła np. 6 zł/1000 zzs, to minimum tyle klient będzie musiał zapłacić. My byśmy wtedy więcej zarabiali i portal tak samo miałby więcej z prowizji. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Idąc do fryzjera znasz jego cennik przed wykonaniem usługi. Wykonując zlecenie na GC także wiesz przed podjęciem się, ile na nim zarobisz. Nie rozumiem twojego pomysłu, ktoś zleca tekst, ale dopiero po jego wykonaniu dowie się, ile ma za niego zapłacić? A jak go nie chce to odrzuca, copy traci czas? Żaden zleceniodawca ani piszący nie będzie tracił na to czasu.

Edited by noupe
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, marek_____ napisał:

Czy da się tak zrobić, że jeżeli na liście zamówień posortuję sobie teksty od najnowszego i odświeżam stronę w poszukiwaniu nowych zleceń, to przy odświeżeniu utrzymuje się to sortowanie od najnowszego, a nie wraca do sortowania domyślnego?

Dwukrotne kliknięcie w ikonę sortowania po ID daje efekt odświeżenia – wciąż trzeba kliknąć dwa razy zamiast raz, ale to i tak wygodniejsze niż odświeżenie F5 i sortowanie od nowa

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Ainee napisał:

Dwukrotne kliknięcie w ikonę sortowania po ID daje efekt odświeżenia – wciąż trzeba kliknąć dwa razy zamiast raz, ale to i tak wygodniejsze niż odświeżenie F5 i sortowanie od nowa

 

Dobrze wiedzieć, dzięki za informację!

 

Znacie może jeszcze jakiś wskazówki, które mogą przyśpieszyć lub uławić pracę na GC?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By mendrelacopy
      Witam serdecznie,
       
      reprezentuję agencję oferującą profesjonalne usługi copywriterskie, piszę teksty na każdy temat i o różnych jakościach. Wszystkie treści są zgodne z SEO i wpływają pozytywnie na pozycjonowanie strony. Ze swojej strony gwarantuję terminowość i rzetelność. Błyskawicznie odpowiadam na wszystkie wiadomości, ewentualne poprawki wprowadzam do 24 godzin. Zapraszam do kontaktu, na pewno się dogadamy!
       
      Kontakt:
      juliamendrela@btg-copy.pl
       
      Dane firmy:
      BreakTGen
      Jakub Raj
      ul. Lisowicka 30
      42-700 Lubliniec
      NIP: 5751898286
    • By ingus4321
      Hej Przygotowałem dla Was krótki, zwięzły i konkretny poradnik z miejscami, gdzie można zamawiać Content. Wszystko zebrane w 1 miejscu, krótko opisane i aktualne. Mam nadzieję, że się przyda. Sam jestem Copywriterem, a wiele osób nie zna wszystkich serwisów lub często potrzebuje szybko kupić tekst, więc podrzucam. (uwaga: tak, w tekście są linki polecające — nie musisz z nich korzystać i wyszukać czyste, ale dzięki temu Wy macie darmowy tekst a ją mogę dodatkowo je pisać) Pozdrawiam Gordon.

       
      https://panel.goodcontent.pl/af/PQb1pEuhLY https://www.textbookers.com/affiliate/16333 https://gieldatekstow.pl/pp,31174.html https://www.whitepress.pl/ghpXr www.goodtranslate.pl www.textbroker.pl www.10heads.pl www.seotxt.pl  
       
       
      GoodContent — Zdecydowanie największy portal z copywriterami w PL. Zatrudnia ok. 20 000 copywriterów. Realnie piszących jest mniej, ale GoodContent oferuje szybkie wykonanie zleceń. Portal działa prosto. Wystarczy zarejestrować się, zlecić tekst i zapłacić. Po zleceniu tekstu możemy zaakceptować, zwrócić do poprawy lub odrzucić tekst. Przy składaniu zamówienia określamy cenę za 1000 zzs. Stawka 9 zł / 1000 zzs jest możliwa do realizacji jedynie przez najlepszych copywriterów. Od ceny 6-7 zł wzwyż zlecenia są podejmowane najszybciej. Firma jest sprawdzona i wiarygodna (sam piszę dla niej od kilku lat).
       
      Textbookers — Portal działający jak ten powyżej. Wystarczy dodać zlecenie i zapłacić. Zlecenie określamy jako precel, tekst zapleczowy, artykuł czy tłumaczenie — jakościowo. Kategorii jest kilka, a w każdej kategorii mogą pisać jedynie copywriterzy, którzy przeszli na wyższy poziom i zdali test. Najniższa cena to 2,82 zł brutto za 1000 znaków — co jest ekonomiczną stawką i może być ciekawą ofertą na precle lub budżetowe teksty seo.
       
      Giełdatekstów — GiełdaTekstów jest jedyną giełdą w PL, na której możemy kupić gotowe teksty. Copywriterzy wystawiają swoje teksty (np. ja https://gieldatekstow.pl/text/buy/search,u_sMnzCz60b ). Klienci mogą wyszukiwać je w wyszukiwarce. Kupno polega na wpłaceniu środków, znalezieniu tekstu i jego kupnie. Od wpłaconej kwoty odejmowane jest 23% vat, a reszta środków jest przeznaczona na zakup. FV otrzymujemy na koniec miesiąca zbiorczą za wszystkie zakupione teksty. Na portalu są różne teksty od 1k zzs do 20k zzs, precle, seo, zapleczowe, artykuły opisy i teksty w różnych językach. Copywriterzy posiadają swoje profile i oceny gwiazdkowe. Warto korzystać z giełdy przed zleceniem napisania tekstu. Gotowy tekst możemy kupić w ciągu 5 minut.
       
      Whitepress.pl - King of The Best, czyli jeden z największych portali o marketingu internetowym, seo itp. w Polsce. Oferuje on Pisanie tekstów, Publikacje Artykułów, Kampanie, Influencer Marketing, Content Marketing, Analitykę i Raportowanie. Portal wiarygodny, publikujący i opiniotwórczy. W serwisie pracują profesjonaliści. Jeśli zależy nam na większym zakresie prac, wysokiej jakości lub “dużym projekcie”, warto nawiązać współpracę z tym portalem. Po założeniu konta wystarczy skontaktować się z doradcami i zamówić usługę.
       
      Textbroker.pl - Międzynarodowy serwis, który działa w kilkunastu krajach. Działa on standardowo. W USA dostępnych jest nawet kilka tysięcy zleceń — w Polsce często dziennie jest ich ok. kilkudziesięciu. Wybierać możemy wykonawców którzy będą mogli podjąć zlecenie od 2 do 5 gwiazdek oraz zlecać pracę indywidualnie. Jeśli zależy nam na czasie, można dodać zlecenie także i tutaj.
       
      Seotxt.pl - Portal nieco tajemniczy. Jego działanie jest standardowe, ale zatrudnia copywriterów “jako swoich pracowników”. Jeśli termin realizacji tekstu zostanie przekroczony, otrzymamy 80% rabatu!
       
      10heads.pl - Kolejny portal z freelancerami, którzy podejmują zlecenia. Jest sprawdzony, działa, pozwala dodawać zlecenia w j. Angielskim. Wart uwagi.
       
       
      Prywatni Copywriterzy:
      Grupy na Facebooku
      Useme.eu
      Google
      Portale z freelancerami
      Fora o SEO
       
      Z prywatnych freelancerów warto korzystać, jeśli wybieramy osoby z polecenia, zaufane lub znane. Jest to idealna sytuacja, bo otrzymujemy teksty “szyte na miarę”, ale najpierw należy wyszukać odpowiedniego copywritera. Dobry copywriter-freelancer ma swoją stronę, portfolio, udokumentowane publikacje i referencji oraz oceny np. na takich portalach. Ceny, jakie oferują tacy copywriterzy to 7 zł /1000 zzs - 50 zł / 1000 zzs. Dobrych copywriterów szukać można na Grupach na FB czy na portalach typu Useme, gdzie są oni weryfikowani. Jeśli wybierzemy anonimowego freelancera, możemy otrzymać plagiat, tekst niskiej jakości, porzucenie zlecenia czy problemy z realizacją zamówienia, za które będziemy musieli zapłacić.

      * Tak, linki są linkami polecającymi. Dziękuję za skorzystanie z nich. Dzięki temu nic nie tracie, a ją mogę poświęcić czas na więcej takich krótkich poradników. (Jeśli chcecie, zawsze możecie wejść na stronę i zarejestrować się bez mojego polecenia). Osobom, które wsparły mój projekt, oferuję prywatną pomoc. Pozdrawiam Gordon
      Napiszcie, gdzie Wy zamawiacie Content — może macie jakieś patenty na obniżenie kosztów Dajcie znać czy chcecie kolejny post o wystawianiu FV z Useme przez osoby prywatne lub o Tekstach SEO! Trzymajcie się
       
    • By seo-synonimy
      [Wykonam] Zlecenia na synonimy/teksty SEO! [PL i ENG] Tanio, precyzyjnie i szybko


       
      Dzień dobry!
      Dziękuję za zainteresowanie moim ogłoszeniem. Jako doświadczony copywriter chętnie podejmę się realizacji zleceń dotyczących tworzenia treści - pisania nowych, unikalnych i zoptymalizowanych tekstów na: strony firmowe/sklepy (opisy kategorii i produktów), pod zaplecza SEO, na witryny typu landing page, na portale (artykuły sponsorowane), blogi, wizytówki firmowe lub teksty reklamowe z najróżniejszymi słowami (frazami) kluczowymi. Dostarczam zoptymalizowane teksty pod wskazane w zleceniu słowa kluczowe, z odpowiednim formatowaniem, nagłówkami i nasyceniem oraz odmianami fraz (istnieje również możliwość zamówienia researchu fraz pod artykuły/stronę).
      Specjalizuję się również w synonimizacji (teksty z klamrami pisane od podstaw lub dodawanie synonimów do przesłanych przez Klienta artykułów, możliwe wielokrotne zagnieżdżanie) i redagowaniu/optymalizacji gotowych tekstów. Piszę artykuły w języku polskim i angielskim - również synonimy. Wszystko na potrzeby oraz pod dyktando klienta. Zapewniam fachowość, profesjonalizm i terminowość.
      Gwarantuję rzetelne podejście do tematu oraz szybkość wykonania zleceń za rozsądne pieniądze. Szukam zamówień pojedynczych lub stałej współpracy. Copywritingiem zajmuję się zawodowo, w branży od 2008 roku.

       
      Realizuję zlecenia na:

      - opisy produktów, kategorii i firm (teksty na strony firmowe i sklepy internetowe),
      - teksty wyższej jakości (poradniki, recenzje, artykuły blogowe/branżowe),
      - artykuły sponsorowane i reklamowe,
      - wpisy do katalogów, wpisy na blogi, teksty na fora internetowe,
      - zwykłe teksty (precle),
      - teksty na zaplecza SEO,
      - teksty na e-mail (newsletter),
      - teksty w języku angielskim (zarówno teksty zapleczowe, jak i firmowe/wyższej jakości),
      - synonimy (dodawanie synonimów do gotowych tekstów lub tworzenie tekstów z synonimami od podstaw, również wielokrotnie zagnieżdżonych; synonimy w języku PL i ENG),
      - tłumaczenia z języka angielskiego na polski i odwrotnie,
      - pisanie newsów i ich publikacja, prowadzenie blogów,
      - opowiadania, e-booki,
      - redagowanie tekstów, przygotowywanie napisanych tekstów pod kątem kampanii SEO (optymalizacja gotowych tekstów).

       

       
      Cechuje mnie:

      - komunikatywność,
      - dyspozycyjność,
      - terminowość,
      - profesjonalizm,
      - doświadczenie,
      - kreatywność (nie boję się żadnego tematu, piszę unikalne, ciekawe teksty zarówno poradnikowe, jak i wpisy na strony firmowe i opisy produktów a także teksty na potrzeby SEO – dla mnie każde zlecenie to nowe wyzwanie),
      - precyzja i dokładność synonimizacji tekstów (każdy synonim jest gruntownie sprawdzany, aby idealnie pasował do kontekstu zdania i całego tekstu – w efekcie po wygenerowaniu tekst jest logiczny i spójny),
      - dbanie o unikalność i dokładność realizacji zleceń (piszę teksty tylko i wyłącznie unikalne, spełniające wszystkie wymagania Zamawiających).

       

       
      W ofercie również tworzenie stron w oparciu o CMS (WordPress), publikacja i optymalizacja gotowych artykułów, administracja witryn, audyty SEO, wdrożenia optymalizacyjne SEO i wiele więcej!

       
      Zapraszam do kontaktu na e-mail: damian@seo-synonimy.pl w celu zapoznania się z cennikiem oraz portfolio a także przetestowania moich umiejętności. Przy większych zamówieniach lub dla stałych Klientów udzielam atrakcyjne rabaty! Zapraszam do współpracy - Damian.

       
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use Privacy Policy