Jump to content

Recommended Posts

Jakiś czas temu chciałem w Adword ustawić konwersje na akcje użytkowników na stronie wg klików w reklamy.

Za bardzo panel adwords tego nie umożliwał więc zacząłem ustawiać cele w GA. I tu też nie było łatwo.

Z pomocą przyszeł mi konsultant google który wskazał nie oficjalną metodę. Poniżej wklejam kod GA:

<script>
(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){
(i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o),
m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m)
})(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga');
ga('create', 'UA-xxxxxxxx-x', 'domena.pl');
ga('send', 'pageview');
ga('send', 'event', 'category', 'action', 'label', value);
</script>
<script>
(function trackOutbounds() {
var hitCallbackHandler = function(url,win) {
if (win) {
window.open(url, win);
} else {
window.location.href = url;
}
};
var addEvent = function(el, eventName, handler) {
if (el.addEventListener) {
el.addEventListener(eventName, handler);
} else {
el.attachEvent('on' + eventName, function(){
handler.call(el);
});
}
}
if (document.getElementsByTagName) {
var el = document.getElementsByTagName('a');
var getDomain = document.domain.split('.').reverse()[1] + '.' + document.domain.split('.').reverse()[0];
// Look thru each a element
for (var i=0; i < el.length;i++) {
// Extract it's href attribute
var href = (typeof(el.getAttribute('href')) == 'string' ) ? el.getAttribute('href') : '';
// Query the href for the top level domain (xxxxx.com)
var myDomain = href.match(getDomain);
// If link is outbound and is not to this domain
if ((href.match(/^https?\:/i) && !myDomain) || href.match(/^mailto\:/i)) {
// Add an event to click
addEvent(el,'click', function(e) {
var url = this.getAttribute('href'), win = (typeof(this.getAttribute('target')) == 'string') ? this.getAttribute('target') : '';
console.log ("add event", url);
// Log even to Analytics, once done, go to the link
ga('send', 'event', 'outbound', 'click', url
{'hitCallback': hitCallbackHandler(url,win)},
{'nonInteraction': 1}
);
e.preventDefault();
});
}
}
}
})();
</script>

no i oczywiście trzeba w GA zdefiniować CEL:

  • niestandardowy
  • opis dowolny (u mnie klik w baner)
  • typ celu: zdarzenie
  • kategoria: outbound
  • działanie: click

reszta może być pusta

Wystarczy poczekać aż Adwords zassa cel i go zaimportować.

W GA w Zdarzeniach będzie widać w jakie reklamy było kilkane. Widać to również w "na żywo"

Nie wiem czy to będzie pomocne, mnie się przydaje ;-)

Edited by gollumek
Link to post
Share on other sites

Wypadałoby sformatować ten kod bo się go okropnie czyta :P Swoją drogą tu dodajesz event dla każdego linku wychodzącego ( != Twojej domenie). A warto wziąć fakt, że nie zawsze link wychodzący == reklama.

Jak ktoś reklamy ma realizowane np. przez onClick to to rozwiązanie tym bardziej nie zadziała ;) bo pobierasz tu wszystkie elementy "a" czyli zwykłe a hrefy. Już zdecydowanie lepiej sobie wrzucić Tag Managera i zrobić jak Pan Bóg przykazał dokładnie miejsca, które chcemy.

Zdecydowanie lepsze rozwiązanie: http://www.simoahava.com/gtm-tips/track-outbound-links-in-gtm-v2/ a przynajmniej mniej upierdliwe i bardziej czytelne ;) bo nawet nie trzeba w kodzie zbytnio babrać się.

Edited by 5corpio
Link to post
Share on other sites

Dziękuję za uwagi. Mam na stronach ponad 100 linków wychodzących, tagowanie każdego to kuriozum. To raz. Dwa grzebanie w url tracingowych pobranych z sieci pp może się skończy nie zaliczeniem akcji.

Nie mniej jestem otwarty na propozycje modyfikacji tego kodu aby zliczało TYLKO kliki w zewnętrzne linki (95% mam jako ahref)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By maciejnaw
      Cześć,
      Czy jest jakieś narzędzie, którym możemy zrzucić do CSV lub chociaż podejrzeć zbiorczo listę podstron z danej domeny + liczbę polubień / udostępnień przycisku wygenerowanego pod tym adresem https://developers.facebook.com/docs/plugins/like-button/ ? 
    • By AdamBoganD
      Mierzenie scrollowanie. Znalazłem taki opis: https://goo.gl/2XnTyG Wykonałem chyba wszystko, z tą różnicą że obecnie w GyTM jest gotowa reguła scrollowanie. Niestety nie działa czyli nie rejestruje zdefiniowanych zdarzeń 25,50,75 i 100%. Ktoś używa mi może pomóc?
    • By annlit
      Cześć !
      Witajcie moi mili w Nowym Roku. Studiuję Informatykę i potrzebuję pomocy. Napisałam artykuł dotyczący kampanii w Google Analytics, ale potrzebuję 1500 wyświetleń tego oto artykułu. Liczę na waszą pomoc. Przy okazji, jeżeli znajdziecie w nim jakieś błędy czy coś to dajcie znać. Pozdrawiam cieplutko i z góry dziekuję wam za wejścia
       
      https://www.silesiasem.pl/google-analytics-kampanie  
    • By AdamBoganD
      Na swojej stronie reklamowanej w adwords wszystkie linki do ofert przekierowałem przez AdsBridge. Głównym celem był pomiar konwersji gdyż system został skonfigurowany pod callbacks z sieci afiliacyjnych. Pod 24h wszystkie reklamy zostały odrzucone z powodu: Złośliwe lub niechciane oprogramowanie. Nie dostałem wyjaśnienia jeszcze ale znajomy też korzystał i miał ten sam problem, odpisali mu że system jest nieznany. AdsBridge w oczywisty sposób pomaga optymalizować kampanie. Czy jest INNY system którego google się nie czepia? Przecież większość dużych firm korzysta z podobnych rozwiązań (doubleclick, go2cloud, tradedoubler - pomijam fakt że są filtrowane przez Adblocka).
    • By AdamBoganD
      Witajcie, znalazłem takie coś.
      http://mobiletry.com/blog/sledzenie-z-adblock-w-google-analytics Niby coś mierzy ale jest tego znacznie mniej niż wcześniej zewnętrznym skryptem.
      I w zasadzie jak to mierzy i co?
      // Wtyczka do śledzenia AdBlock ga('provide', 'adblockTracker', function(tracker, opts) { var ad = document.createElement('ins'); ad.className = 'AdSense'; ad.style.display = 'block'; ad.style.position = 'absolute'; ad.style.top = '-1px'; ad.style.height = '1px'; document.body.appendChild(ad); tracker.set('dimension' + opts.dimensionIndex, !ad.clientHeight); document.body.removeChild(ad); }); // Oraz XX w dimensionIndex na indeks, który stworzyłeś (info w kolejnych podpunktach) ga('require', 'adblockTracker', {dimensionIndex: XX}); z ad.className wnioskuje że tylko tych którzy mają zablokowane google i nie pokazują im się reklamy Adsense,
      a co np. z blokowaniem obrazków, iframe, javascript oraz doubleclick i tradeduobler ?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use Privacy Policy