Jump to content
Mastiff

Duży spadek RPM z początkiem maja

Recommended Posts

@roli zawsze możesz włączyć sobie same tekstowe...

wiem ze moge... ale dzisiejsze tekstowe wogole sie nie dopasowuja do strony graficznie... wiec suma sumarum nie wiem czy dzis graficzne nie sa lepsze;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój średni RPM strony wzrósł o 40% w stosunku do 2013 roku. Ostatnio jednak co bym nie zrobił RPM mam na podobnym poziomie nawet jak rośnie CTR - to spada CPC, i to np. do połowy tego co było 2 lata temu. Zdecydowanie lepiej spisują się jednostki tekstowe, dlatego praktycznie tylko ich używam.


Jeśli przyda się kredyt hipoteczny to warto korzystać z porównywarek i rankingów, kalkulator kredytu gotówkowego pomoże policzyć ratę w różnych bankach

Share this post


Link to post
Share on other sites

A w soboty to ludzie nie klikają? W sobotę zawsze mam zastój, chociaż ruch spory.. Jakby ktoś przykręcił kurek.. Z google dostałem odpowiedzić, że w soboty ludzie są mało aktywni.. przeglądają, a nie klikają..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korekcje kliknięć to chyba główny powód spadku RPM do RPM sprzed kilku lat.

No u mnie to cofanie kliknieć jest przyczyną 50% spadku RPM. CTR poleciał na łeb na szyję, a zaczęło się to mniej więcej albo od 24 grudnia 2014 jak co niektórzy pisali, jednak ja u siebie to zaobserwowałem 01.01.2015.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo wejść masz mało. To i u mnie strony nie przekraczające 1 000 mają powyżej 8, ale co z tego, jak wyżej dostają w łeb i 1,5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najciekawsze jest to, że u mnie cofają drogie kliknięcia, a te po parę groszy oczywiście zawsze są prawidłowe..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najciekawsze jest to, że u mnie cofają drogie kliknięcia, a te po parę groszy oczywiście zawsze są prawidłowe..

Identyczna sytuacja jest u mnie. Drogie są cofane po 15-20minutach (w przypadku drogich cofanych jest ponad 50% klików), a te najtańsze jak piszesz są zawsze prawidłowe.

Edited by mateo32

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po prostu google i reklamodawcy chcą sobie z wydawców zrobić dojne krowy.. Google chce prowadzić biznes jak najmnijeszych kosztem, a reklamodawcy za nieudane kampanie obarczać wydawców.. wiec wymyślono te nieprawidlowe kliki i inne bzdety..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj wieczorem podmieniłem jedną z trzech jednostek na AdKontekst, taką u dołu strony, rzadko oglądaną przez odwiedzających (miałem nawet komunikat AdSensa w tej sprawie). Myślałem, że może to coś pomoże - ale w "nagrodę" dzisiaj RPM poniżej 3 zł, od rana zarobione dwadzieścia kilka zł... No skandal normalnie... ;(

Edited by maciekp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chora sytuacja i dopóty nie będzie alternatywy dla Adsense tak każdy z nas będzie dawał się doić. Sorry taką mamy rzeczywistość. Dziś sam byłem świadkiem cofnięcia przychodów o praktycznie 20%.

Poza tym nie wiem czy zwróciliście uwagę na to (mam na myśli osoby u których największy ruch na stronach jest w godzinach wieczornych), że przychód zarobków w godzinach wieczornych mimo obsłużenia większego ruchu jest mniejszy niż w ciągu dnia. Kiedyś było zdecydowanie odwrotnie.

Edited by moto-strefa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By goodguylucas
      Jakie macie sposoby na wyliczenie potencjału kampanii na danej stawce? Jak najlepiej mogę wyliczyć Klientowi ile będzie miał klików za kwotę X na stawce X? 
    • By plaxton
      Zacząłem przygodę z adwordsem i według mnie system aukcji i kierowania reklam jest bardzo głupi - reklamy się nie chcą wyświetlać.
       
      Pierwsza kampania - dopasowanie przybliżone.
      Stawka 4 zł za klik.
      Słowa kluczowe wzięte z planera - raczej ogólne : naklejki ścienne , naklejki na ścianę, naklejki do kuchni, naklejki dekoracyjne itd
      Jedna reklama z tekstem naklejki na ścianę do wszystkich fraz.
      Reklama się wyświetla , ze względu na pojedynczą reklamę i dopasowanie, jakość jest niska i dużo kosztuje mnie klik.
       
       
      Druga kampania - dopasowanie z modyfikatorem.
      Stawka 4 zł za klik.
      Zrobiłem krótka listę najważniejszych i najczęściej wyszukiwanych fraz.
      naklejki = synonim nalepki
      Zrobiłem grupy reklam osobno dla fraz z nalepki i osobno dla naklejki. Każda z grup ma kilka reklam z konkretną frazą np: naklejki dekoracyjne kolejna reklama naklejki na ścianę itd... , aby zwiększyć dopasowanie fraz do reklamy. Zoptymalizowałem stronę docelową pod te najczęściej wyszukiwane frazy aby zwiększyć dopasowanie reklamy do strony.
       
      Efekt ?
      Gdy wpisuje frazę w google np naklejki do kuchni, wyświetlana jest reklama ze słowem w reklamie naklejki dekoracyjne, mimo że wiem że zrobiłem reklamę specjalnie z tekstem naklejki do kuchni.
      Paranoja !
      Słupki nieznacznie się podniosły na początek, ale cena za klik nie spadła.
      Po pewnym czasie reklamy w ogóle przestały się wyświetlać !
       
      Coś robie nie tak ?
       
       
    • By frogilla
      Witam wszystkich serdecznie,

      Dawno nie korzystałem z AdSense. Od niedawna mam stronę która ma ok 5 tyś unikalnych wejść dziennie.

      Na stronie kilka reklam i linków responsywnych z AdSense.

      I co to się stało że dzienne podsumowanie wygląda tak jak na załączniku:



      3 zł za 17 tyś wyświetleń?
      Czy to możliwe? Czemu tak jest?
    • By dq1000
      Szukam mocnej osoby od Adwords. Współpraca zdalna lub na miejscu (Szczecin).
      Wyłącznie osoby z doświadczeniem przy operowaniu budżetem min. 25k miesięcznie.
      Do zrobienia:
      - kampanie PLA, optymalizacja,
      - analiza słów kluczowych, konwersji, optymalizacja reklam,  linków, ustalenie harmonogramów,
      - remarketing dynamiczny,
      - optymalizacja kampanii video,
      - reklamy w innych sieciach niż Adwords.
       
      Współpraca z działem graficznym, ustalanie promocji itd. Współpraca z działami handlowymi PL, DE, UK.
       
      Wymagane tygodniowe raportowanie z działań.
       
      umowa o dzieło lub umowa o współpracy, ew. umowa o pracę (po okresie próbnym) Sz-n.
       
      Oferty z ilością godzin + cena za godzinę lub pakiet, proszę przesyłać jako PW lub email.
       
      zbigniew@dq-pp.de
       
      Agencjom dziękuję.
       
       
    • By kolpakisamochodowe.com
      Cześć,
       
      jak niektórzy wiedzą bo ogłaszałem to na forum PiO np. tutaj rozwijam w zasadzie jeszcze hobbystycznie narzędzie do tworzenia i prowadzenia działań afiliacyjnych dla sklepów internetowych. Aktualnie pracuję nad katalogiem programów partnerskich utworzonych na platofmie. Tutaj roboczy link http://cpamanager.net/site/programs
       
      Serdecznie zapraszam do tworzenia kont w systemie (darmowe, można założyć tutaj http://cpamanager.net) oraz tworzenie programów partnerskich (zajmuje chwilę, z chęcią pomogę przy tym). Dzięki temu Twj sklep pojawi się na liście katalogów partnerskich. W momencie jak ta lista uzyska już jakiś przyzwoity rozmiar wtedy uruchomię kampanie reklamowe skierowane na tę listę przez co uzyskasz duże prawdopodobieństwo pozyskania partnerów.
       
      Póki co myślę o 20% prowizji pobieranej od stawki za akcję ustaloną przez sklep. Czyli np. jeśli stawka dla partnera za poprawnie wykonaną akcję sprzedażową wynosi 4 zł netto to sklep (czyli Ty) zapłaci w sumie 4,80 zł.
       
      W razie pytań zapraszam do kontaktu na support@cpamanager.net
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use Privacy Policy