Jump to content

Duży spadek RPM z początkiem maja


Recommended Posts

włożę kij w mrowisko :D

czy gdybyście prowadzili firmę sprzedająca usługę X i mieli 98 % rynku to byście waszym partnerom którzy nie do końca mają gdzie pójść gdy od was odejdą płacili dużo ?

ok a teraz z drugiej strony

ta sama sytuacja

macie 98% rynku i zaczynacie dostrzegać ze budżety reklamowe są przenoszone do innej firmy

i nie możecie z tym nic zrobić - ta firm ma lepsze targetowanie / większa ilość użytkowników / świetnie zarządza grupami docelowymi i ma rzeczy których wy nie macie / co można zrobić by poprawić rentowność ? zmniejszyć koszty !

o czym myślę ?

o tym że na rynku jest nowy gracz nazywa się Facebook - w wielu krajach przenosi się nawet 70% budżetów z Adwords do Facebooka

fb potrafi targować ludzi :

  • wiek
  • pleć
  • zainteresowania
  • lokalizacja ! z dokładnością do 1km
  • ci którzy byli na stronie
  • - byli na stronie i oglądali konkretny produkt
  • - byli na stronie oglądali konkretny produkt i włożyli go do koszyka
  • - byli na stronie oglądali konkretny produkt i włożyli go do koszyka i przeszli do płatności i np. nie zakończyli tego transakcją

ponadto fb potrafi robić fajne posty i każda interakcja z nimi to dodatkowy free zasięg albo nawet coś więcej ! gdyż można nawiązać z klientami trwał relację ... LIKE FANPAGE

wielką wadą !!!!!!!!!!!! facebooka jest to

że ma model rozliczania za każda aktywność (like , koment, share, clik itp) na szczęście w narzędziach wykorzystujących API jest rozliczanie wyłącznie za przesycicie na stronę

i teraz wile agencji które oferowały klientom adwords - czyli płatny ruch na stronę przechodzą z tym do FB :P bo mogą generować kliki 40-90% taniej i sa tej samej jakości :D

looknijcie

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1579926885554425&id=1579899742223806

to jest przyszłość :D

sorry za mały of top poniosło mnie ale nie spodziewałbym się polepszenia sytuacji gdyż w najbliższym czasie fb otwiera swoja sieć reklamową Atlas i to może namieszać na rynku

www.FastTony.es the FB Adverisment Tool

CPA, Geolocalization, Local Awareness, Custom Location, MPA, Courusel format, MPA with video, Get The Lead format, Content Manager all in one tool

Link to post
Share on other sites
  • Replies 72
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

U mnie RPM jest zbliżony do RPM lepszych jednostek adsense. Ogólnie zachęcam do przetestowania.

to by wychodziło, że po dodaniu tego zacząłeś zarabiać około 2 razy więcej ads+layer?

Może źle się wyraziłem, albo źle zrozumiałeś. Chodzi mi, że RPM layera jest podobny lub nieco niższy niż RPM tych lepszych kanałów, które mam na stronie. A nie jak zrozumiałeś RPM layera taki sam jak całego konta adsens.

Nie mniej warto się tym zainteresować.

Swoją drogą wracając do tematu facebooka, myślę, że dla adsense jest to taka sama konkurencja jakim była nk dla facebooka. Ale czas pokaże. Według mnie spadek przychodów jest spowodowany algorytmem sprawdzającym poprawność kliknięć i eliminowaniem tych według niego, które są nieprawidłowe wprowadzając tzw. korektę zarobków. Nie mniej w jaki sposób ten algorytm łapie nieprawidłowe kliknięcia to już wiedzą wybrani programiści google.

Link to post
Share on other sites

Swoją drogą wracając do tematu facebooka, myślę, że dla adsense jest to taka sama konkurencja jakim była nk dla facebooka. Ale czas pokaże. Według mnie spadek przychodów jest spowodowany algorytmem sprawdzającym poprawność kliknięć i eliminowaniem tych według niego, które są nieprawidłowe wprowadzając tzw. korektę zarobków. Nie mniej w jaki sposób ten algorytm łapie nieprawidłowe kliknięcia to już wiedzą wybrani programiści google.

Ponadto liczba stron z Adsense raczej nie maleje, więc musimy się tym tortem dzielić z większą liczbą wydawców niż np.5 lat temu.

Link to post
Share on other sites

Można więc przyznać, że jest co najmniej kilka składowych spadku RPM

- dzienna, miesięczna korekta zarobków

- ogólny kryzys na krajowym rynku, wbrew pozorom MiŚ firmy szukają oszczędności

- dywersyfikacja platform marketingu internetowego, etc.

Być może, są jeszcze inne przyczyny, o których nie wiemy i się nie dowiemy.

Link to post
Share on other sites

No to gratuluję - u mnie maj to stabilizacja po spadku już od stycznia. Dopiero maj przynosi podobny, nędzny zarobek, jak w kwietniu. Mam przy tym wrażenie, jak gdyby jakaś maszynka dokonała wyceny mojego serwisu i z góry było wiadomo, ile on może maksymalnie w miesiącu zarobić. Kiedyś nie dość, że było 2-3 razy więcej, to było dość zmiennie - nie tylko roczny cykl związany ze szkolnym kalendarzem, ale w ogóle trudno było przewidzieć, ile zarobię w następnym miesiącu. Teraz już mogę to chyba przewidzieć - szkoda tylko, że na granicy jakiejkolwiek opłacalności (mniej więcej koszt miesięczny serwera i ZUS-y...). Wszystko jak po sznurku. Więcej wyświetleń -> RPM spada. Zarobię w jednym dniu nieco więcej, to mogę już być pewny, że następnego dnia sobie to "odbiją". Super!

Edited by maciekp
Link to post
Share on other sites

Zarobię w jednym dniu nieco więcej, to mogę już być pewny, że następnego dnia sobie to "odbiją". Super!

Własnie. To jest dla mnie najciekawsze. Zawsze jak mam jakiś lepszy dzień, to następny jest do kitu..

Link to post
Share on other sites

Zarobię w jednym dniu nieco więcej, to mogę już być pewny, że następnego dnia sobie to "odbiją". Super!

Własnie. To jest dla mnie najciekawsze. Zawsze jak mam jakiś lepszy dzień, to następny jest do kitu..

Też tak mam bardzo często...

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By goodguylucas
      Jakie macie sposoby na wyliczenie potencjału kampanii na danej stawce? Jak najlepiej mogę wyliczyć Klientowi ile będzie miał klików za kwotę X na stawce X? 
    • By plaxton
      Zacząłem przygodę z adwordsem i według mnie system aukcji i kierowania reklam jest bardzo głupi - reklamy się nie chcą wyświetlać.
       
      Pierwsza kampania - dopasowanie przybliżone.
      Stawka 4 zł za klik.
      Słowa kluczowe wzięte z planera - raczej ogólne : naklejki ścienne , naklejki na ścianę, naklejki do kuchni, naklejki dekoracyjne itd
      Jedna reklama z tekstem naklejki na ścianę do wszystkich fraz.
      Reklama się wyświetla , ze względu na pojedynczą reklamę i dopasowanie, jakość jest niska i dużo kosztuje mnie klik.
       
       
      Druga kampania - dopasowanie z modyfikatorem.
      Stawka 4 zł za klik.
      Zrobiłem krótka listę najważniejszych i najczęściej wyszukiwanych fraz.
      naklejki = synonim nalepki
      Zrobiłem grupy reklam osobno dla fraz z nalepki i osobno dla naklejki. Każda z grup ma kilka reklam z konkretną frazą np: naklejki dekoracyjne kolejna reklama naklejki na ścianę itd... , aby zwiększyć dopasowanie fraz do reklamy. Zoptymalizowałem stronę docelową pod te najczęściej wyszukiwane frazy aby zwiększyć dopasowanie reklamy do strony.
       
      Efekt ?
      Gdy wpisuje frazę w google np naklejki do kuchni, wyświetlana jest reklama ze słowem w reklamie naklejki dekoracyjne, mimo że wiem że zrobiłem reklamę specjalnie z tekstem naklejki do kuchni.
      Paranoja !
      Słupki nieznacznie się podniosły na początek, ale cena za klik nie spadła.
      Po pewnym czasie reklamy w ogóle przestały się wyświetlać !
       
      Coś robie nie tak ?
       
       
    • By frogilla
      Witam wszystkich serdecznie,

      Dawno nie korzystałem z AdSense. Od niedawna mam stronę która ma ok 5 tyś unikalnych wejść dziennie.

      Na stronie kilka reklam i linków responsywnych z AdSense.

      I co to się stało że dzienne podsumowanie wygląda tak jak na załączniku:



      3 zł za 17 tyś wyświetleń?
      Czy to możliwe? Czemu tak jest?
    • By dq1000
      Szukam mocnej osoby od Adwords. Współpraca zdalna lub na miejscu (Szczecin).
      Wyłącznie osoby z doświadczeniem przy operowaniu budżetem min. 25k miesięcznie.
      Do zrobienia:
      - kampanie PLA, optymalizacja,
      - analiza słów kluczowych, konwersji, optymalizacja reklam,  linków, ustalenie harmonogramów,
      - remarketing dynamiczny,
      - optymalizacja kampanii video,
      - reklamy w innych sieciach niż Adwords.
       
      Współpraca z działem graficznym, ustalanie promocji itd. Współpraca z działami handlowymi PL, DE, UK.
       
      Wymagane tygodniowe raportowanie z działań.
       
      umowa o dzieło lub umowa o współpracy, ew. umowa o pracę (po okresie próbnym) Sz-n.
       
      Oferty z ilością godzin + cena za godzinę lub pakiet, proszę przesyłać jako PW lub email.
       
      zbigniew@dq-pp.de
       
      Agencjom dziękuję.
       
       
    • By kolpakisamochodowe.com
      Cześć,
       
      jak niektórzy wiedzą bo ogłaszałem to na forum PiO np. tutaj rozwijam w zasadzie jeszcze hobbystycznie narzędzie do tworzenia i prowadzenia działań afiliacyjnych dla sklepów internetowych. Aktualnie pracuję nad katalogiem programów partnerskich utworzonych na platofmie. Tutaj roboczy link http://cpamanager.net/site/programs
       
      Serdecznie zapraszam do tworzenia kont w systemie (darmowe, można założyć tutaj http://cpamanager.net) oraz tworzenie programów partnerskich (zajmuje chwilę, z chęcią pomogę przy tym). Dzięki temu Twj sklep pojawi się na liście katalogów partnerskich. W momencie jak ta lista uzyska już jakiś przyzwoity rozmiar wtedy uruchomię kampanie reklamowe skierowane na tę listę przez co uzyskasz duże prawdopodobieństwo pozyskania partnerów.
       
      Póki co myślę o 20% prowizji pobieranej od stawki za akcję ustaloną przez sklep. Czyli np. jeśli stawka dla partnera za poprawnie wykonaną akcję sprzedażową wynosi 4 zł netto to sklep (czyli Ty) zapłaci w sumie 4,80 zł.
       
      W razie pytań zapraszam do kontaktu na support@cpamanager.net
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use Privacy Policy