Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 30
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

W obecnej sytuacji opieranie handlu internetowego na jednym sklepie jest co najmniej ryzykowne. Jeśli sklep nie otrzymał kary od google to na pewno otrzyma. Mając dwa lub więcej sklepów masz mniejsze

No więc tak, poczytałem więcej, głównie na Seomozie w dziale q&a i publikuję wyniki (na poczet przyszłych poszukujących).

Wnioski:

a) Przekierowanie 301 z parowaniem stron 1 do 1 powinno zadziałać bez problemu. W końcu, według wskazówek Google, zostało też do tego zaprojektowane (do łączenia domen).

B) bardziej przyszłościowe (i tu szok) jest rozwiązanie jednego mocnego sklepu (zamiast dwóch) i po długiej lekturze się z tym zgadzam. Dlaczego?

cyt: "However, in some cases, content is deliberately duplicated across domains in an attempt to manipulate search engine rankings or win more traffic. Deceptive practices like this can result in a poor user experience, when a visitor sees substantially the same content repeated within a set of search results."

Źródło: https://support.google.com/webmasters/answer/66359?hl=en

Podejście "dwa sklepy, bo Google" to typowy przejaw polskiego kombinatorstwa i kompleksów. Strach przed karami nie powinien wyznaczać kierunku dla biznesu - to absurd. Poza tym, wcześniej czy później Google uzna za spam duplikowanie sklepów z tą samą ofertą (w takiej sytuacji znalazła się moja firma) i wtedy nastąpi apokalipsa. Poza tym, jeden sklep daje mniej problemów technicznych, mniej kosztów, mniej logistycznych koszmarów, większe rozpoznanie marki, większy ruch (jedna pozycja w top3 bije na głowę dwie w top10), łatwiejszą analizę ruchu, wyższej jakości content marketing i wiele, wiele więcej korzyści, które moim zdaniem znacznie przewyższają korzyści z dwóch sklepów.

Wątki na seomoz, które poruszają problem masowych przekierowań 301 między domenami (nie ma za co).

:)
Link to post
Share on other sites

Absurdem jest opierać biznes na jednej domenie, która jest zależna od zmieniających się warunków, na które nie masz wpływu.

Poczytaj sobie o porównywarkach cen i skutkach kar i zadaj sobie pytanie, czy oni bali się kar i jakie podjeli kroki jak dostali klapsa.

Link to post
Share on other sites

Podejście "dwa sklepy, bo Google" to typowy przejaw polskiego kombinatorstwa i kompleksów.

Ale się uśmiałem...

Studio graficzne TuszTusz.com gdybyś potrzebował dobrego projektu graficznego lub druku - drukarnia Gdańsk. Najlepszy serwis AGD Gdańsk, jak zepsuje się lodówka, pralka lub inne urządzenie AGD. HurtowniaKawy.com - sklep z kawą dla tych co lubią dobra małą czarną.

Link to post
Share on other sites

To o czy piszesz to jest problem nie dwóch sklepów tylko tego, że macie rozwalone IT i logistykę. W normalnej firmie 1000 sklepów nie powoduje bałaganu bo po prostu panel do obsługi jest jeden i pracownik magazynowy nie wie nawet, z którego sklepu przyszło zamówienie.

Kary za zduplikowaną ofertę nie dostaniesz jeśli jej nie zduplikujesz. Logiczne, że mając 10 sklepów to każdy z nich musi mieć unikalne opisy produktów itp.

2 sklepy w top3 są lepsze niż 1 sklep w top3 ;).

Link to post
Share on other sites

To o czy piszesz to jest problem nie dwóch sklepów tylko tego, że macie rozwalone IT i logistykę. W normalnej firmie 1000 sklepów nie powoduje bałaganu bo po prostu panel do obsługi jest jeden i pracownik magazynowy nie wie nawet, z którego sklepu przyszło zamówienie.

Kary za zduplikowaną ofertę nie dostaniesz jeśli jej nie zduplikujesz. Logiczne, że mając 10 sklepów to każdy z nich musi mieć unikalne opisy produktów itp.

2 sklepy w top3 są lepsze niż 1 sklep w top3 ;).

Problemy logistyczne to jedno i gdyby nie one to pewnie zachowalibyśmy obydwa sklepy, ale tu, absurdalnie, chodzi o kwestię bezpieczeństwa, która padła w dyskusji jako najważniejszy argument za zachowaniem dwóch sklepów. Google, jak wyżej pisałem, już uznaje tę samą ofertę na różnych domenach za duplicate content i nie ważne są różne opisy. Może tego nie kara jeszcze, ale wygląda jakby do tego zmierzał. W dniu, w którym zacznie filtrować właścicieli e-commerce za zapychanie wyników różnymi domenami, nastąpi katastrofa dla takich przedsiębiorców, którzy poświęcili lata na budowę wielu e-sklepów.

Słowem, w tej chwili jest bezpieczniej mieć dwa sklepy, ale w przyszłości może się to odwrócić o 160 stopni. :)

"2 sklepy w top3 są lepsze niż 1 sklep w top3" do momentu, w którym Google nie zacznie sprawdzać whois/dns'ów i danych rozliczeniowych spiętych ze stronami kont AdWords (żart, który może się ziścić niestety).

Dodam, że nie są to nasze jedyne sklepy i cały czas pracujemy nad nowymi, z selektywnymi ofertami, więc w naszym przypadku nie jest to kwestia 1 czy 2 sklepy, a raczej 4 czy 3 sklepy.

Link to post
Share on other sites

Podejście "dwa sklepy, bo Google" to typowy przejaw polskiego kombinatorstwa i kompleksów.

Ale się uśmiałem...

Całe szczęście nie jest to moje wyssane z palca zdanie, tylko wniosek, który płynie z 3-godzinnego przeglądania opinii specjalistów SEO za granicą. To smutne, jak bardzo jesteśmy mentalnie (sposób myślenia) zacofani w stosunku do bardziej rozwiniętych rynków. Niestety 'Komuna mentalna' Kazika trzyma się mocno w narodzie, ale to temat do dyskusji na innym forum. Każdy ma swoją strategię, z której zostanie rozliczony. :)

Link to post
Share on other sites

Google, jak wyżej pisałem, już uznaje tę samą ofertę na różnych domenach za duplicate content i nie ważne są różne opisy

Żarty sobie robisz.

Jestem od dawna uczestnikiem rynku ecommerce i jeszcze z takim twierdzeniem nie spotkałem się. Możesz podać wiarygodne źródło?

Link to post
Share on other sites

Całe szczęście nie jest to moje wyssane z palca zdanie, tylko wniosek, który płynie z 3-godzinnego przeglądania opinii specjalistów SEO za granicą.

Pytanie czy ci specjaliście zagraniczni SEO są również specjalistami od sprzedaży?

Robienie sklepów "klonów" pod Google to błąd, robienie sklepów celem zwiększania sprzedaży - to rozwój biznesu.

Jak robić takie sklepy i ich automatyzację to już odrębna kwestia, której tu nie będę opisywał.

Wiedzę opieram na 9 letnim doświadczeniu w prowadzeniu kilku sklepów na raz.

Pomijam sytuacje typu np. Merlin, gdzie jest marka, duży budżet itp. , w większości przypadków ilośćrobi ilość.

Pomyśl, dlaczego Biedronker otwiera sklepy na każdej ulicy?

Pozdrawiam,

Mariusz

Strona https://sklep-promar24.pl to sklep internetowy sprzedający dobre polskie zlewozmywaki.

Link to post
Share on other sites

Podejście "dwa sklepy, bo Google" to typowy przejaw polskiego kombinatorstwa i kompleksów. Strach przed karami nie powinien wyznaczać kierunku dla biznesu - to absurd.

Mylisz się.

To kreatywność i dostosowanie się do realiów biznesowych, które narzuca Google.

A że realia chore, to inna bajka...

Edited by Mariusz

Strona https://sklep-promar24.pl to sklep internetowy sprzedający dobre polskie zlewozmywaki.

Link to post
Share on other sites

Robienie sklepów "klonów" pod Google to błąd, robienie sklepów celem zwiększania sprzedaży - to rozwój biznesu.

Pięknie złożone zdanie :) Poza tym musimy sobie odpowiedzieć na pytanie czy robienie sam sobie konkurencji to dobre rozwiązanie ? Ja uważam, że tak ale niestety ilość sklepów = ilość czasu... dlatego też ciężko będzie utrzymać sklepy wysoko samemu..

Au Pair to nie tylko nauka języka obcego ale także wspaniała przygoda:)

Link to post
Share on other sites

Sprawdź sobie niektóre zagraniczne korpo. Praktycznie każda ma konkurujące ze sobą brandy w tej samej niszy. Pierwszy z brzegu przykład Media Markt i Saturn. To jest normalna strategia bez względu na to czy się ktoś googlem przejmuje czy nie.

Link to post
Share on other sites

Google, jak wyżej pisałem, już uznaje tę samą ofertę na różnych domenach za duplicate content i nie ważne są różne opisy

Żarty sobie robisz.

Jestem od dawna uczestnikiem rynku ecommerce i jeszcze z takim twierdzeniem nie spotkałem się. Możesz podać wiarygodne źródło?

Parę postów wyżej jest cytat Google. Oczywiście, nikt za to nie kara... jeszcze.

Sprawdź sobie niektóre zagraniczne korpo. Praktycznie każda ma konkurujące ze sobą brandy w tej samej niszy. Pierwszy z brzegu przykład Media Markt i Saturn. To jest normalna strategia bez względu na to czy się ktoś googlem przejmuje czy nie.

Zgadza się. Moje opinia dotyczy argumentu 'dwa sklepy zakładam, bo się boję Google'. Nie podważam idei segmentacji sprzedaży i duplikowania jej na różne sklepy, a samego argumentu, że warto to robić, bo Google.

Całe szczęście nie jest to moje wyssane z palca zdanie, tylko wniosek, który płynie z 3-godzinnego przeglądania opinii specjalistów SEO za granicą.

Pytanie czy ci specjaliście zagraniczni SEO są również specjalistami od sprzedaży?

Robienie sklepów "klonów" pod Google to błąd, robienie sklepów celem zwiększania sprzedaży - to rozwój biznesu.

Jak robić takie sklepy i ich automatyzację to już odrębna kwestia, której tu nie będę opisywał.

Wiedzę opieram na 9 letnim doświadczeniu w prowadzeniu kilku sklepów na raz.

Pomijam sytuacje typu np. Merlin, gdzie jest marka, duży budżet itp. , w większości przypadków ilośćrobi ilość.

Pomyśl, dlaczego Biedronker otwiera sklepy na każdej ulicy?

Pozdrawiam,

Mariusz

Dokładnie, dlatego cały czas zaznaczam, że mówię o duplikowaniu sklepów tylko z uwagi na Google. Sami mamy kilka marek satelitarnych powielających ofertę, ale nie będziemy trzymać archaicznego sklepu tylko po to, by mieć ich więcej na wypadek ataku Google.

Link to post
Share on other sites

Parę postów wyżej jest cytat Google. Oczywiście, nikt za to nie kara... jeszcze.

Cytat odnosi się do powielania opisów produktów. Za to można dostać tylko obniżenie pozycji (jeśli chodzi o sklepy). Jednak są sposoby aby temu zaradzić. Jednym z nich są unikalne opisy.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Seochess.pl
      4 Pakiety które zmienią oblicze twojej strony. Zrównoważona dawka linków rozłożona w czasie.
      Tylko najwyższe parametry. Tylko odpowiednie linki. Tylko najlepsze wyniki!
       
      PAKIET SILVER PRESTIGE: Kup  już dzisiaj i Bądź w gronie klientów PRESTIGE
      20 Linków tematycznych  20 EDU GOV 50 Linków Trust Rank Z Trust Flow większym niż 50 10 Zaplecz Blogowych 10 Linków z Katologów i NAP 2 Artykuły Sponsorowane Podlinkowanie Indeksacja  
      CENA: 489 ZŁ (PROMOCJA Z 599 ZŁ!)
       
      PAKIET GOLD AVANGARDE: Kup już dzisiaj. Postaw na ZŁOTE CZASY dla Twojej firmy
       
      30 Linków tematycznych 25 EDU GOV 70 Linków Trust Rank Z Trust Flow większym niż 50 15 Zaplecz Blogowych 10 Linków z Katologów i NAP 10 Linków Zwrotnych 2 Artykuły Sponsorowane Podlinkowanie Indeksacja  
      CENA: 699 ZŁ (PROMOCJA Z 839 ZŁ!)
       
      PAKIET DIAMOND BLUE: Wejdź do DIAMENTOWEJ grupy SEO
      50 Linków tematycznych 25 EDU GOV 100 Linków Trust Rank Z Trust Flow większym niż 50 15 Zaplecz Blogowych 10 Linków z Katologów i NAP 15 Linków Zwrotnych 3 Artykuły Sponsorowane Zaplecze Na Przechwyconej Domenie Podlinkowanie Indeksacja Audyt Indeksacji  
      CENA: 999 ZŁ (PROMOCJA Z 1199 ZŁ!)]
       
       
      DANE:
       
      PROGRAM LOJALNOŚCIOWY: https://seochess.pl/program-lojalnosciowy/
      INNE USŁUGI: https://seochess.pl/oferta-2/
       
      Kontakt: support@seochess.pl
       
      NIP: 8681944685
      REGON: 384986615
    • By Seochess.pl
      Q&A
       
      Jak wygląda Trust Flow Trust Ranków?
       
      Trust Flow waha się między 30 a 100. Większa część Trust Ranków posiada Trust Flow powyżej 50. Dotyczy to zamówienia do 100 Trust Ranków
       
      Jak wygląda Trust Flow/Citation Flow ratio?
       
      40% Trust Ranków posiada Trust Flow wyższy niż Citation Flow. To bardzo dobry wskaźnik który pomoże ci wybić się w Google.
       
      Z jakich stron pochodzą linki ?
       
      Wiele linków pochodzi ze stron takich jak Adobe, Microsoft, Linkedln, Yelp, Ted, National Geographic czy Klut. Nasze linki posiadają bardzo wysokie Page Authority.
       
      Jak wyglądają linki? 
       
      Trust Ranki to mieszanka linków wychodzących z stron typu social bookmarks, edu, profili forumowych i wielu innych.
       
      Jak wysyłamy raport?
       
      Raport wysyłamy w Excel z bardzo szczegółowymi statystykami linków.
       
      Czy dodajemy rozbudowany opis do Backlinku (podnosi skuteczność indeksacji)?
       
      Na życzenie klienta dobudowujemy tekst do każdego backlinka. Tekst jest związany z tematyką. 
       
      Jak wygląda cena Trust Ranka? 
       
      Cena za 1 Trust Rank to : 1.5 zł / szt. (ZNIŻKA Z 3 ZŁ!). Przy zamówieniach powyżej 150 Trust Ranków - 20% do zlecenia!
       
         Dane kontaktowe:
       
       MAIL : support@seochess.pl
      Więcej:  https://seochess.pl/service/linkowanie/
       
      NIP: 8681944685
      REGON: 384986615
    • By Seochess.pl
      1. Czy linki pochodzą z dobrych miejsc?
       
      Linki pochodzą z domen tylko o bardzo wysokim autorytecie oraz DR/TF/DA. Każdy link ma unikalny tekst, zdjęcia oraz wysoki poziom indeksacji. 
       
      2. Jak wygląda tematyczność linków?
       
      Wszystkie pozyskane linki są tematyczne - to jest, związane z branżą, którą linkujesz. Może to być dowolna tematyka z wybranych powyżej.
       
      3. Z jakich źródeł pozyskujemy linki?
       
      Będą to różne formy linkowania. Profile forumowe, Profile Trust Rank, Komentarze Blogowe, Komentarze Forumowe, NAP, linki z artykułów bądź inne formy linkowania! Większość linków będzie pochodzić z komentarzy blogowych oraz profili.
       
      4. Czy oferujemy jakieś formy zniżek, sampli?
       
      Tak - oferujemy:
       
      - Darmowe sample - do 5 linków (które potem wliczamy już do ewentualnego zamówienia)
       
      - Po zamówieniu na 100 linków - 10 darmowych, bonusowych linków!
       
      - Jeśli sobie tego życzysz, będziemy monitorować twoją pozycję przez 3 miesiące
       
      - Dla stałych klientów oferujemy 20% zniżki oraz 50% za polecenie naszych usług!
       
      5. Jaka jest minimalna i maksymalna ilość linków, które można kupić?
       
      Maksymalna ilość linków to 100 - ale nie wszystkie obecnie pakiety mają taki limit. Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej.
       
      6. Czy linki są ubezpieczone?
       
      Tak, nasze linki są ubezpieczone do 3 miesięcy
       
      7. Dlaczego warto?
       
      Nasze linki są idealną poduszką dla linków typu artykuły sponsorowane czy "dziennikowe".
       
       
       
       
      Dane kontaktowe:
       
       MAIL : support@seochess.pl
       
       
      NIP: 8681944685
      REGON: 38498661
    • By Maciejus
      witam, szukam jakiegoś niedrogiego generatora stron. Najlepiej html ale może być coś innego byłem nie ciężkiego...., napewno bez bazy danych. Cos takiego żeby pobierało tresc z innych domen.... Potrzebuje szybko zrobić wiele subdomen....
    • By Seochess.pl
      Pakiety które zmienią oblicze twojej strony. Zrównoważona dawka linków rozłożona w czasie.
      Tylko najwyższe parametry. Tylko odpowiednie linki. Tylko najlepsze wyniki!
       
      PAKIET SILVER PRESTIGE: Kup  już dzisiaj i Bądź w gronie klientów PRESTIGE
      20 Linków tematycznych  20 EDU GOV 50 Linków Trust Rank Z Trust Flow większym niż 50 10 Zaplecz Blogowych 10 Linków z Katologów i NAP 2 Artykuły Sponsorowane Podlinkowanie Indeksacja  
      CENA: 489 ZŁ (PROMOCJA Z 599 ZŁ!)
       
      PAKIET GOLD AVANGARDE: Kup już dzisiaj. Postaw na ZŁOTE CZASY dla Twojej firmy
       
      30 Linków tematycznych 25 EDU GOV 70 Linków Trust Rank Z Trust Flow większym niż 50 15 Zaplecz Blogowych 10 Linków z Katologów i NAP 10 Linków Zwrotnych 2 Artykuły Sponsorowane Podlinkowanie Indeksacja  
      CENA: 699 ZŁ (PROMOCJA Z 839 ZŁ!)
       
      PAKIET DIAMOND BLUE: Wejdź do DIAMENTOWEJ grupy SEO
      50 Linków tematycznych 25 EDU GOV 100 Linków Trust Rank Z Trust Flow większym niż 50 15 Zaplecz Blogowych 10 Linków z Katologów i NAP 15 Linków Zwrotnych 3 Artykuły Sponsorowane Zaplecze Na Przechwyconej Domenie Podlinkowanie Indeksacja Audyt Indeksacji  
      CENA: 999 ZŁ (PROMOCJA Z 1199 ZŁ!)]
       
       
      DANE:
       
      PROGRAM LOJALNOŚCIOWY: https://seochess.pl/program-lojalnosciowy/
      INNE USŁUGI: https://seochess.pl/oferta-2/
       
      Kontakt: support@seochess.pl
       
      NIP: 8681944685
      REGON: 384986615

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use Privacy Policy