Jump to content

Prestashop Vs Shoper Vs Woocommerce


Recommended Posts

  • Replies 45
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Po roku użytkowania shopera mogę powiedzieć tyle, że drugi raz bym na niego nie postawił. Mam złe doświadczenia z polskimi softami sklepów, naprawdę. Jakoś z darmową aplikacją PrestaShop lub Magento t

Porównywanie woocommerce i prestashop jest żenujące... woocommerce nadaje się (o ile w ogóle się nadaje) do stawiania małych sklepów na kilka produktów nic więcej...

Ja się absolutnie zgadzam z AQQry. Nie potrzeba nam 18-kołowej ciężarówki, żeby prowadzić spożywczak. Zwykły samochód dostawczy lepiej się spisze, a mniej paliwa spali. To zawsze jest kwestia stosunku

Takie gadanie, że Drupal czy WordPress nie są do e-commerce to jest zostanie w mentalności początku ich powstania :) Równie dobrze, można powiedzieć, że człowiek jest małpą i nią zostanie bo od niej się wywodzi :) 

 

WordPress (woocommerce) jest jednym z najbardziej popularnych skryptów dla e-commerce. Źródło: https://trends.builtwith.com/shop

 

Sam również z roku na rok coraz bardziej się do niego przekonuje. 

Pozdrawiam, (-;

www.topposition.pl - Top Position

tp468x60_banerrr.png

Link to post
Share on other sites

Nie no wiadomo, że dedykowane najlepsze (przy współpracy z dobrą agencją / developerem) ale w większości przypadków woo da radę. I to mówię od strony prowadzenia projektów dla klientów jaki prowadzenia własnych sklepów i ich obsługi :)

Pozdrawiam, (-;

www.topposition.pl - Top Position

tp468x60_banerrr.png

Link to post
Share on other sites

Witam,

 

Jako, że pracuję na Drupalu dodam swoje kilka zdań.

 

Drupal Commerce - jest bardzo trudnym w konfiguracji systemem i nie najlepszym w zarządzaniu. Należy pamiętać, że Drupal Commerce to moduł, czyli rozszerzenie do CMS Drupal więc nie można go traktować jako typowy system ecommerce.

 

Drupal nie radzi sobie za dobrze z wieloma typowymi dla systemów sprzedaży rzeczami. Np. konfiguracja sposobów wysyłek jest bardzo skomplikowana, działających modułów polskich płatności jest raptem dwa, konfiguracja modułu powiadomień mailowych to koszmar i wiele jeszcze takich rzeczy by się znalazło.

 

Ogólnie na tym systemie da się sprzedawać, sam posiadam sklep na nim ale aby sobie z nim poradzić trzeba wykazać się sporą znajomością tego systemu.

 

Wadą i to dla mnie największą jest brak gotowych, płatnych modułów (jak np. w przypadku woocommerce). Gdyby takowe wsparcie było to byłby to dla mnie idealny system ecommerce.

 

Zaletą tego rozwiązania są ogromne możliwości np. pod kątem SEO, publikacji produktów, modyfikacji wyglądu sklepu. Do tego dochodzi ogromna społeczność i ilość rozszerzeń, nie koniecznie ecommercowych ale bardzo pomocnych jak np. wtyczki społecznościowe, oceny itd.

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Nie no wiadomo, że dedykowane najlepsze (przy współpracy z dobrą agencją / developerem) ale w większości przypadków woo da radę. I to mówię od strony prowadzenia projektów dla klientów jaki prowadzenia własnych sklepów i ich obsługi :)

 

Ja się absolutnie zgadzam z AQQry. Nie potrzeba nam 18-kołowej ciężarówki, żeby prowadzić spożywczak. Zwykły samochód dostawczy lepiej się spisze, a mniej paliwa spali. To zawsze jest kwestia stosunku zysków do kosztów. Poza tym, jeśli ktoś pracuje na WordPressie, to dużo łatwiej będzie mu ogarnąć panel administracyjny WooCommerce. Znowu dla średnich i większych sklepów świetnie sprawdzi się PrestaShop. A jak komuś dobrze idzie, nabrał doświadczenia i myśli o ogromnym sklepie, wtedy niech się przesiada na dedykowane rozwiązanie.

 

Przygotowałem na blogu takie szybkie zestawienie WooCommerce vs PrestaShop, może się komuś przyda:

http://blacrea.pl/biznesmen-w-sieci/woocommerce-prestashop-ktory-sklep-internetowy-wybrac/
Edited by MaxPan
  • Like 1

Blog o PR w kulturze na którym omawiam też marketing w kulturze. O tutaj biuro rachunkowe Lublin, gdyby było Wam potrzebne,  chociaż każdy wie, że to z miłości do Google.

 

 

Link to post
Share on other sites

WordPress (woocommerce) jest jednym z najbardziej popularnych skryptów dla e-commerce. Źródło: https://trends.builtwith.com/shop

Dziwne to zestawienie, bo nie widzę tu Presty. A trochę nie chce mi się wierzyć, że jej popularność jest mniejsza niż 1%, i jest ona w segmencie "Other".

 

No i w takich zestawieniach ważna jest motodologia, bo szacowanie popularności w oparciu o ilość instalacji w wypadku sklepów może nie być najlepszym rozwiązaniem. Bo co z tego że na 10 instalacji 9 to Woo, a 1 to Presta, jeśli te 9 to będą niszowe sklepy z ręcznie robionymi koralikami (2-3 kategorie, łącznie 10-15 produktów), a ta jedna instalacja Presty to będzie Amazon.

 

Oczywiście, jak już było tutaj wspomniane kilkukrotnie, każdy silnik jest do czegoś innego; każdy ma wady i zalety. Po prostu trzeba optymalnie dobrać narzędzie do zadania.

Link to post
Share on other sites
  • 6 months later...

Osobiście pracuje na Preście. Uważam ją za bardzo intuicyjną ale momentami skomplikowaną. Chyba nie dałbym się namówić na zmiane presty na shopera. Mimo że nasłuchałem się paru pozytywnych komentarzy na ten temat uważam że presta dalej jest lepsza. Szeroko rozwinięty pakiet modułów i własnoręcznych upgradów jest bardzo interesujący. Dla osób znających się na programowaniu daje ona jeszcze więcej możliwości. Moim zdaniem Presta 1 Shoper 0

Początkujący pozycjoner, który zaczyna karierę :D Rzucony chyba na głęboką wodę mam nadzieje, że się w niej nie utopię. Zapraszam na jedną ze stron którą się zajmuję. Może akurat wy potrzebujecie materiałów korkowych :D Tutaj! Tutaj! lub Tutaj !

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Podłączę się do dyskusji. Powiem Wam tak, próbowałem kiedyś ogarnąć Prestę, ale niestety dla mnie to była czarna magia. WooCommerce dla laika jest lepszy, bo jest trochę podobny do panelu bloga (kiedyś się w to bawiłem) ale dalej dla  i tak trochę pogmatwany. Ja w zyciu zajmuję się handlem, a nie programowaniem i nie miałem czasu się go uczyć czy zatrudniać kogoś do ogarniania mi sklepu, więc poszedłem w gotowiec. Co prawda nie w shopera, bo jego od początku mi odradzali. @Lesiu właśnie opinie znajomych sprzedawców, pokrywały się z tym, co piszesz.

Chociaż trzeba przyznać, że w shoperze przekonuje cena za pierwszy rok (ja płacę więcej), tylko co z tego, jak po roku jest podnoszona o jakieś 200 %. Teoretycznie po roku można się przenieść, ale wiadomo, że znowu migracja wiąże się ze zmianą grafiki, poznawaniem nowego systemu itp. Do tego trochę bym się obawiał o pozycje w Google. Niby da się to jakość obejść, żeby zrobić przekierowania i nie było dużych wahań, ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć :/

Link to post
Share on other sites

Witam. Z mojego doświadczenia, mogę polecić prestashop, można go prosto przystosować do swoich wymagań, ma masę darmowych i płatnych modułów, dożą polska społeczność. Trzeba tylko pamiętać że o ile małe sklepy z dobrze zoptymalizowanym kodem całkiem dobrze sobie radzą na hostingach współdzielonych o tyle większe z dedykowanymi rozwiązaniami potrzebują już hostingu dedykowanego, vps lub serwera dedykowanego.

Ciekawym rozwiązaniem jest również opencart, bardzo prosty w obsłudze, niestety brakuje mu wielu rozwiązań dla polskich sklepów.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Po co brać prestashop jeśli dużo sklepów nie chcę inwestować w moduły i szatę graficzną. Wiele sklepów widziałem na prestashop, z których bym nigdy nic nie kupił dlatego, że wygląd prestashop w wersji podstawowej odstrasza potencjalnego kupca.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By joanna11
      Cześć. Czy mogą występować jakiekolwiek trudności z pozycjonowaniem strony usługowej postawionej na CMS-ach typowych dla sklepów – jak Shopify, Shoper? Jak myślicie? Czy Google nie zostanie wprowadzane w błąd? Nie będzie obniżać rankingu takich podstron? Dzięki za rady. 

    • By simpleideas
      Dzień dobry,
       
      Jako firma z wieloletnim doświadczeniem w branży informatycznej, zachęcamy do skorzystania z szerokiego wachlarzu profesjonalnych usług.
       
      Migracje sklepów i oprogramowania między systemami oraz serwerami, migracja poczty, Optymalizacja pod Google Pagespeed Insights z gwarancją wyniku 85/100 (zwykle wyniki osiągają 95-100/100) dla dowolnego CMS, sklepu lub statycznej strony, Optymalizacje wydajnościowe serwisów internetowych oraz serwerów WWW - przyspiesz swój serwis internetowy, Optymalizacje SEO, Usuwanie wirusów ze stron internetowych, odwirusowywanie, Serwery SEO z dużą ilością adresów IP przygotowane "pod klucz", Modyfikacje serwisów i sklepów funkcjonujących na platformach Prestashop, Shoper, Wordpress (+WooCommerce) i innych, Instalacja pełnego środowiska pod hosting stron i poczty w oparciu o i-MSCP (lub dowolny inny panel - np. ispconfig, vesta itd). Instalacje wykonywane na i-MSCP uzupełniam na życzenie o wsparcie dla LetsEncrypt oraz możliwość zmiany wersji PHP, Instalacja rozwiązań pod storage - owncloud itd., wraz z doborem optymalnego cenowo serwera, Przygotowanie mailingów, kreacji mailingowych oraz całych rozwiązań do wysyłki profesjonalnych mailingów i newsletterów, Pełen nadzór oraz interwencje z gwarantowanym czasem reakcji w przypadku wystąpienia problemów z Twoim serwerem.  
      Jako, że jesteśmy pewni rozwiązań, które wdrażamy - do każdej usługi zapewniamy pełne bezpłatne wsparcie posprzedażowe przez określony czas. 
       
       
       
      Podmiotem świadczącym powyższe usługi jest:
      simpleideas.pl Łukasz Nowak
      ul. Konstytucji 3go Maja 37/2, 42-450 Łazy
      tel: 327970707 / 733191111
      biuro@simpleideas.pl
      NIP 6492196784, REGON 243585475
    • By Lesiu
      Nie znalazłem wątku, do którego mógłbym dołączyć moje spostrzeżenia. Pracuję z różnymi sklepami na różnych aplikacjach. Wszystkie z otwartym kodem oczywiście i instalowane u siebie, nie żadne SaaS. Z polskich wynalazków mam do czynienia obecnie jedynie z oprogramowaniem Shoper. Nie będę się rozpisywać odnośnie możliwości samego oprogramowania, ale mam co nieco do powiedzenia w kwestii ich supportu. Przy licencji standalone roczna asysta, czyli support to koszt 499 PLN netto. Za te pieniądze nie oczekuję, że ktoś mi na bieżąco będzie wprowadzał nowe funkcjonalności, ale chciałbym choć w miarę sprawnego naprawiania zgłoszonych błędów lub niedociągnięć. Jeśli nie pomyliłem aplikacji to był u nich na stronie swego czasu system do zgłaszania uwag i błędów. Zgłoszenia te były widoczne dla wszystkich właścicieli oprogramowania Shoper (SaaS oraz standalone). Roiło się od ticketów, które wisiały w systemie miesiącami bądź latami. Nie mówię tutaj o jakichś bzdurach, były tickety z ważnymi funkcjonalnościami i wisiały sobie bardzo długo (chyba przez lata). Chyba ktoś doszedł do wniosku, że trzeba ten publiczny system zamknąć, bo widać jak IMHO powolne jest tempo prac programistów. Teraz można zgłosić samemu błąd lub pomysł na funkcjonalność. Przychodzi odpowiedź, że ticket zarejestrowany. I wtedy zaczynają się schody...
       
      Przytoczę ostatni przykład zgłoszonej niedoróbki. Formularze do opinii/komentarzy mogą być zabezpieczone przy pomocy CAPTCHA. I w przypadku opinii do produktów to działa - spam nie przychodzi. Natomiast ktoś chyba zapomniał o tym, że są jeszcze komentarze w dziale blogowym. Zapomniano tam zaimplementować CAPTCHA. W listopadzie zaczęło przychodzić multum spamu z farmaceutykami - https://prnt.sc/iidbod - tutaj widać, o co chodzi. Zadzwoniłem do supportu ze zgłoszeniem. Chciałem telefonicznie, bo szybciej. Zanotowano zgłoszenie i powiedziano, że poprawka zostanie wprowadzona, choć prawdopodobnie nie przy najnowszej aktualizacji, bo ta jest już niemal gotowa do wydania. Dobrze - pomyślałem - poczekam. No i tak czekałem do dziś. W międzyczasie ponownie zgłosiłem ten błąd, bo zauważyłem, że wychodzą kolejne aktualizacje z IMHO mniej ważnymi poprawkami niż zalewający sklepy spam. I dostałem odpowiedź
       
       
      Postanowiłem samemu dodać reCaptcha2 do formularza komentarzy na blogu sklepowym. Pół godziny. Tyle max potrzebowałem, by to dodać nie znając w ogóle kodu oprogramowania Shoper. Nie wiem, kto w tej firmie decyduje o priorytetach wprowadzanych poprawek/zmian/nowych funkcji, ale najwyraźniej ten temat kuleje. Nie twierdzę, że opłacanie asysty jest bezsensowne, ale uważam, że opłacona asysta powinna być inaczej realizowana. Ja na razie asysty nie opłacam. Bo dlaczego mam płacić za coś, co nie jest de facto realizowane? Poczekam, aż pojawią się jakieś sensowne poprawki. Nie widzę sensu, by płacić 499 PLN netto i samemu naprawiać coś, co programiście znającemu dany soft powinno zająć kilka minut.
       
      Kolejny sklep na oprogramowaniu Shoper? Dziękuję, postoję.
      Z darmowych wybieram PrestaShop/Magento. Z płatnych CS-Cart (ale bezpośrednio od producenta, a nie polskiego dystrybutora).
    • By Ricci
      Jak wiadomo Google od 14 lutego wprowadza nową politykę jeśli chodzi o wyświetlanie reklam w Google Zakupy. Wszystkie sklepy, które chcą reklamować swoje produkty w wyszukiwarce muszą obowiązkowo dodać kod EAN-13 do karty produktu. Nasz sklep posiada w sprzedaży obuwie w różnych rozmiarach. Dany model dodany jest jako produkt i posiada do wyboru rozmiar w formie wariantów. Każdy rozmiar z danego modelu posiada swój indywidualny kod EAN-13. Niestety na karcie produktu w panelu Shoper jest możliwość podania tylko 1 kodu EAN-13. Nie ma możliwości podania kodów dla wariantów produktu. Również w pliku XML, który Shoper generuje do integracji z Google Merchant Center pojawia się miejsce na 1 taki kod. Co powinniśmy zatem zrobić, aby dalej wyświetlać reklamy w Google?  Dodatkowo część producentów posiada kod ITF-14 - Shoper nie ma możliwości dodania takiego kodu.
      Co zatem zrobić, aby móc dalej wyświetlać reklamy w Google?
      Dodać 1 kod EAN-13 dla dowolnego rozmiaru? Czy ty przejdzie? 
      Dodanie każdego rozmiaru z każdego modelu jako osobny produkt jest rozwiązaniem niemożliwym ze względu na liczbę produktów. 
       
      Bardzo proszę o pomoc.
    • By derdalukasz
      Witam, 
      mam problem z sklepem SHOPER i hostingiem home.pl ponieważ chcąc zainstalować aplikacje z 'Appstore - dodatki i aplikacje dla Twojego sklepu' wyskakuje błąd:
      "Na Twoim hostingu aplikacje i dodatki do Shoper nie są obsługiwane, skontaktuj się z firmą hostingową by dodała obsługę API REST (PUT i DELETE) lub przenieś swój sklep na hosting który wspiera obsługę API"
       
      Dzwoniąc do shopera nic się nie dowiesz, tyle że potrzeba zmienić hosting (przed aktualizacją powinni powiadomić o takiej sytuacji). 
      Co mam zrobic ?
       
      http://fs5.directupload.net/images/160210/jxqlb3tf.png

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use Privacy Policy