Jump to content

Pozycjonowanie vs AdWords


Recommended Posts

  • 4 weeks later...
  • Replies 39
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Zwrot z inwestycji z AdWords może być zupełnie inny niż z nakładów poniesionych na SEO. Dlatego podejmowanie decyzji ze względu na to ile się wyda nie biorąc pod uwagę tego ile się zarobi nie jest naj

A niby dlaczego, ja jako klient z daleka unikam adwordsów, dodatkowo, zawsze pewna część kliknięć to kliknięcia konkurencji, zależy od stawek ale przeważnie szkoda kasy.

Dla każdego sens to inna sprawa. Zobacz ilu było i jest filozofów. Mapki przeskoczyć łatwo. Według mnie decyduje opłacalność. Zależy od branży. Jeżeli Adwords jest tańsze to korzystaj. Jeżeli Adwords

Podam przykład z branży usług:

- AdWords około 450 miesięcznie (przy założeniu 10-15 kliknięć dziennie, co spokojnie wystarcza)

Grupa docelowa:

- 35-60 lat.

Typ usługi:

- bardzo tradycyjna.

Zasięg:

- lokalny.

W takiej grupie ludzie nie nauczyli się jeszcze rozróżniać pomiędzy adwordsami a organikami, więc liczą się jedynie 3 wyniki adwords + 2-3 wyniki organiczne, z czego zdecydowanie wygrywa adwords i top 1.

Moim zdaniem taki stan rzeczy potrwa jeszcze trzy, góra cztery lata, zanim ta grupa wiekowa trochę się odmłodzi i przy okazji nauczy rozróżniać organiki od adwords (mówię tu przede wszystkim o bardzo tradycyjnej branży).

Uważam, że i jedno i drugie ma sens, chociaż pewnie zależy all od branży. Ostatnimi czasy dla klienta który wydaje sporą kasę na adwordsa zacząłem robić seo, tzn. może nie do końca ja ale juz po paru miesiącach widać, że i jedno i drugie ładnie na siebie zarabia.

Msz nawet w tradycyjnych branżach (mówię na przykładzie usług) dobrze się wychodzi i na adwordsach i na seo, bo klient internetowy jest lepszy. Jest lepiej wykształcony, lepiej sytuowany, co sprawia, że ma większy portfel. Oczywiście mówię tu bardzo generalizując, ale ogólnie 10-15 klientów internetowych sprawdza się lepiej, niż 30 z lokalnych gazet.

Blog o PR w kulturze na którym omawiam też marketing w kulturze. O tutaj biuro rachunkowe Lublin, gdyby było Wam potrzebne,  chociaż każdy wie, że to z miłości do Google.

 

 

Link to post
Share on other sites

@Ciuciubabek, myślę że reklamy AdWords nie znikną tak szybko i że prawdopodobnie nigdy nie znikną. Dlaczego zakładasz że w AdWords klikają tylko osoby nieświadome? Jeśli reklama jest trafna to jak najbardziej w nią klikam. Wyniki organiczne czasami są gorszej jakości niż reklamy.

Link to post
Share on other sites

Nie mówię, że adwords zniknie. Chciałem tylko pokazać, że dzisiaj klienci w wieku średnim, nawet ci, którzy biegle posługują się internetem, nie rozróżniają reklam i wyników organicznych. W przyszłości te dwa sektory będą się uzupełniały na innych zasadach, jak myślę, bo wynik organiczny będzie wyraźniej odddzielony od reklamowego.

Uważam też, że zupełnie inaczej powinna wyglądać reklama, a inaczej title i description strony pozycjonowanej. Przede wszystkim dlatego, że reklama jest lepsza na punktowe usługi, a title z pozycji do całościowego przedstawienia usług/usługi. Oczywiście przy założeniu, że klient rozróżnia te dwie sfery, co nie jest dziś jeszcze tak oczywiste.

Blog o PR w kulturze na którym omawiam też marketing w kulturze. O tutaj biuro rachunkowe Lublin, gdyby było Wam potrzebne,  chociaż każdy wie, że to z miłości do Google.

 

 

Link to post
Share on other sites

...

Może zatem w przypadku stron firmowych warto jedynie skupić się na AdWords?

Na 100 wejść z wyszukiwarki 20-30 jest z adwords a 80-70 z wyników "naturalnych" jeżeli chcesz się aż tak ograniczyć to skup się tylko na adwords

dlaczego przy biznesie sezonowym polecasz swl? Dlaczego w ogole polecasz swl? ....

bo działa

Marketing internetowy dla firm

 

Link to post
Share on other sites

Adwords to by nie mówić daje dużo więcej możliwości i róznych dopasowań niż pozycjonowanie.

Np. w działalności sezonowej do tego regionalnej i uwzlgednieniu kilku czynników lepiej wybrac adwordsa.

Pozycjonowanie w takich przypadkach może generować ogromny współczynnik odrzuceń...

Edited by mmr88
Link to post
Share on other sites

Najlepiej skorzystać z obu wymienionych form promocji.

Dopóki nie wykonamy testów porównawczych, nie

będziemy w stanie stwierdzić, które rozwiązanie będzie

korzystniejsze i bardziej efektywne dla naszego biznesu.

Czynników, które mogą decydować o przewadze jednej

lub drugiej z wymienionych form promocji jest tak wiele,

że subiektywne przeciąganie liny na korzyść wybranej

opcji nie ma właściwie żadnego sensu.

Wynajmij firmę pozycjonującą i daj jej miesiąc czasu na

uzyskanie oczekiwanych wyników. Po upływie miesiąca

wypuść kampanię AdWords pod wypozycjonowane frazy

(na tę samą kwotę pieniężną co inwestycja w SEO)

i nie zdziw się, gdy mimo tylu "oczywistości" z wyników

organicznych uzyskasz wyższą konwersję sprzedaży.

Kompleksowe usługi copywritingu na: http://awangardowycopywriter.pl.

Darmowy kurs copywritingu dla adeptów tej sztuki.

Link to post
Share on other sites

Nie da się stwierdzić czy warto czy nie bez przetestowania i jednego i drugiego.

Na opłacalność jednej i drugiej metody największy wpływ ma dobór fraz. To, oraz to jaki mamy koszt za znalezienie się na danej pozycji to najważniejsza rzecz.

Kilka przykładów:

Dla adwordsa stawka za kliknięcie dla klienta za frazę A na poziomie 0,50 zł jest opłacalna, przy 1,00 zł już nie. I teraz jeśli prowadzeniem kampanii zająłby się sam prawdopodobnie musiałby zapłacić 1,5 zł bo przy złej optymalizacji taki wynik mógłby osiągnąć. Stwierdzi więc, że adwords jest nie dla niego.

Przy czym w tej sytuacji mamy frazę dobrze dobraną. A naprawdę nie jest problemem dobrać frazę źle lub w nieprawidłowym rozszerzeniu. Jeśli założymy, że przykład z frazą A był w dopasowaniu ścisłym [A] to dla dopasowania ogólnego reklama w Adwords znów mogłaby okazać się nieopłacalna.

Podobnie rzecz się ma z pozycjonowaniem. Przy źle dobranych frazach pozycjonowanie to będzie tylko kosztem. A i dla dobrej frazy podobnie jak w adwords może okazać się, że płacenie 200 zł za obecność danej farzy na danej pozycji w miesiącu to za dużo bo opłacalność jest na poziomie 100 zł.

Tak czy siak, na pewno obie formy promocji strony mogą być opłacalne. Najważniejsze to odpowiedni dobór fraz i to ile za to możemy zapłacić.

Dobrze wg mnie jest jeśli chcemy testować obie formy zacząć od adwordsa. Po pewnym czasie mamy wyniki które mogą nam pomóc w doborze fraz do pozycjonowania. Pozycjonowanie trwa dłużej i fajnie gdyby po osiągnięciu wysokich pozycji okazało się, że pozycjonujemy opłacalne frazy

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Witam.

Mam pytanie związane z tematem, chociaż trochę z innej strony. Mam nadzieję, że nie powielę czegoś z przeszłości... :)

Wiecie może - technicznie albo teoretycznie przynajmniej - jak to się dzieje, że niektóre strony są obecne i w linkach sponsorowanych i TOP10 ??

Zawsze mi się "wydawało" - acz specem nie jestem w tych zagadnieniach - że link sponsorowany to mocniejsza forma pozycjonowania, która poniekąd "zakrywa" mi stronę w wynikach organicznych. Niedawno jednak zauważyłam w wyszukiwarce frazy, gdzie strona główna (zwykle sklepy www) jest w boksie sponsorowanym i w organicznym TOP3.

Sprytny myk. Nie powiem. Ale wymaga pewnie połączenia klasycznego pozycjonowania z AdW. I jeszcze jakiegoś porządnego monitoringu, który będzie mi sprawdzał obecność i w linkach i organikach... :<

Ech, wyjaśnij mi ktoś proszę na jakiej zasadzie to działa.

Z góry dziękuję

Pozdrawiam,

Link to post
Share on other sites

Zawsze mi się "wydawało" - acz specem nie jestem w tych zagadnieniach - że link sponsorowany to mocniejsza forma pozycjonowania, która poniekąd "zakrywa" mi stronę w wynikach organicznych. Niedawno jednak zauważyłam w wyszukiwarce frazy, gdzie strona główna (zwykle sklepy www) jest w boksie sponsorowanym i w organicznym TOP3.

Wyniki organiczne i wynik Adwords są od siebie niezależne dlatego sytuacja, którą zaobserwowałeś nie jest niczym nadzwyczajnym.

Sprytny myk. Nie powiem. Ale wymaga pewnie połączenia klasycznego pozycjonowania z AdW. I jeszcze jakiegoś porządnego monitoringu, który będzie mi sprawdzał obecność i w linkach i organikach... :<

Tak. Żeby twoja strona widniała w wynikach sponsorowanych i organicznych musisz wydać pieniądze i na AdWords i na 'klasyczne' pozycjonowanie.

Pozdrawiam,

M.

Link to post
Share on other sites

pozycjonowanie już zapewne wiesz na czym mniej więcej polega - Twoja strona w rezultacie ma zajmować jak najwyższe pozycje w naturalnych wynikach.

Adwords to nie są naturalne wyniki. To program Google, wk tórym może wziąć każdy, ale musisz zapłacić jak to zwykle bywa z reklamą. Każdy może założyć konto adwords www.adwords.google.com i poprowadzić swoją kampanię, ale warto najpierw poczytać o tym jak zrobić to najlepiej by nie wydawać pieniędzy w błoto.

W adwordsie płacisz za kliknięcie - wyświetlenie reklamy jest bezpłatne.

Polecam do przestudiowania https://support.google.com/adwords/certification/?hl=pl&uls=de - wszystko co musisz wiedzieć przed utworzeniem pierwszej kampanii.

Link to post
Share on other sites

dlaczego przy biznesie sezonowym polecasz swl? Dlaczego w ogole polecasz swl? ....

bo działa

Rzekł właściciel swla :P

Blog seo.zgred.pl inclick przestał istnieć, teraz wszystko jest na Zgred.pl no i powstał Semgence

 

 

Link to post
Share on other sites

A jak się ma zastosowanie Adwords na stronach, w których kliknięcia nie przekładają się wprost na zyski, czyli raczej mają spełniać rolę reklamy wizerunkowej + przede wszystkim podniesienie rankingu strony.

Czy takie zastosowanie ma sens?

Nigdy nie robiłem takich testów to nie wiem, ale np. obserwuję kilka stałych reklam funkconujących od kilku lat i widzę, że oprócz boxa reklamowego reklamowana strona w zwykłym trybie pozostaje gdzieś na kosmicznej pozycji. Warunek reklamy wizerunkowej spełniony, ale ranking strony stoi w miejscu albo nawet się cofa.

Sorry, nie odpowiadam na PMy

Link to post
Share on other sites

spełniać rolę reklamy wizerunkowej + przede wszystkim podniesienie rankingu strony.

Czy takie zastosowanie ma sens?

Moim zdaniem jeśli masz ogromny budżet jak korporacja, masz za dużo pieniędzy to faktycznie Ci się opłaca. Ale wydaje mi się, że adwords do tego dąży, aby wyświetlać tylko duże firmy, dla których nie liczy się każdy klik.

http://kamilkuczynski.com/kurs.html -kurs angielskiej wymowy: "7 zasad efektywnej nauki angielskiej wymowy"
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use Privacy Policy