Jump to content
glina

Długi ogon - struktura sklepu

Recommended Posts

Witam,

Mam pytanie odnośnie poprawienia skuteczności długie ogona na przykładzie wymyślonej struktury sklepu. Załóżmy że stworzyliśmy sklep gdzie chcemy sprzedawać artykuły agd.

Powiedzmy że struktura sklepu może wyglądać następująco:

www.mojsklep.pl

www.mojsklep,pl/pralki/

www.mojsklep,pl/lodowki/

www.mojsklep,pl/pralki/do-zabudowy

www.mojsklep,pl/lodowki/do-zabudowy

i link do konkretnego produktu np:

www.mojsklep.pl/pralka-amica-st-50-50kg

www.mojsklep.pl/lodowka-indesit-ah890j

Załóżmy że mamy dobrze zoptymalizowany serwis dobrze porozkładane znaczniki od h1 do h3

Chcemy być wysoko na frazy z długiego ogona czyli róznego rodzaju frazy związane z nazwami produktów.

Teraz moje pytanie czy linkowanie kategorii w ktorych znajdują sie produkty skutecznie zwiekszy nam pozycje fraz z długiego ogona? Albo inaczej jakie czynności musimy wykonać aby frazy z długiego ogona były wyżej ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przede wszystkim odpowiednie rozłożenie linkowania wewnętrznego. Przykładowo, jeśli masz bardzo rozbudowane menu, na głównej stronie czy na wszystkich podstronach wyświetlaj tylko najważniejsze kategorie lub te z najwyższego poziomu. Jeśli jeden poziom menu to kategorie będące nazwami produktów, a drugi poziom to marki - linkuj mocniej także najpopularniejsze marki.

Co do linkowania z innych stron, to właśnie przy dobrze rozłożonym linkowaniu wewnętrznym, długi ogon wskoczy po linkowaniu strony głównej i najważniejszych kategorii. Nie musisz linkować produktów, chociaż w niektórych miejscach (chociażby na forach) linkowanie właśnie do nich jest dość naturalne i przy okazji wzbogaca profil linków pod kątem linkowanych stron docelowych.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co ciekawe zauważyłem, że struktura linków w przypadku produktów markowych używa słowa "marka"

nazwasklepu.pl/timberland,marka,TI/

nazwasklepu.pl/nike,marka,NI/

Stosują to dwa niezależne sklepy, pojawiające się wysoko w wynikach wyszukiwania na nazwy marek.

Myślicie, że użycie słowa "marka" w linku ma na to wpływ?


MarketingAD.pl - Agencja Reklamowa Gdańsk. Najlepszy serwis AGD Gdańsk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ludzie często szukają po nazwie produktu albo po symbolu producenta.

Jest duża tendencja ustalania własnych nazw produktów i nie podawania numerów producenta po to żeby klient nie mógł porównać cen - zależy od branży. Wiele osób zwyczajnie weźmie nazwe produktu z Twojego sklepu i sprawdzi w 10 innych punkach. Ten sam produkt, dane techniczne w wielu przypadkach i opis i pewnie różna cena.

Reasumując wybierz dobrze które produkty chcesz pozycjonować ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use Privacy Policy