Jump to content

Recommended Posts

W adwordsie i w analyticsie możesz ustawić sobie konwersje.

W adwordsie przechodzisz do zakładki narzędzia >> konwersje i tworzysz nową konwersję. Nazywasz ją np. strona kontaktowa i tam też w odpowiedni sposób wrzucasz kod konwersji (na podstronie podziękowania za wysłanie formularza - bo to Twoja konwersja)

chyba, że chcesz śledzić tylko wejścia na podstronę kontakt to wtedy wklejasz kod na tej podstronie, ale da Ci to tylko tyle, że wiesz, że ktoś odwiedził podstronę kontakt, a nie wysłał zapytanie.

Następnie możesz utworzyć kolejną konwersję np. rejestracja użytkownika i wrzucasz kod na podstronie podziękowania za rejestrację.

W analyticsie jest bardzo podobnie, ale dodatkowo możesz ustawić ścieżki konwersji, czyli ścieżkę dojścia do konwersji (możesz obserwować na jakim etapie ile ludzi odpadło i zastanowić się dlaczego aż tyle.

Mam nadzieję, że o to Ci chodziło.

Link to post
Share on other sites

hehhe, dzięki ale to zrobiłem :)

Chodzi mi o to, że w raporcie mam np.

słowo kluczowe1 - 1 konwersja

słowo kluczowe2 - 23 konwersje

Ale nie wiem jak sprawdzić, jaką to konkretnie konwersję pozyskało słowo kluczowe1, zakładając że w panelu narzedzia->konwersje dodałem 10 różnych konwersji

Edited by amstrad
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

W Google AdWords polecam zakladke "wymiary" i tam widok: konwersje.

W ogole sporo informacji ciekawych mozna tam wyczytac , przelaczajac sobie odpowiednie widoki :)

Odnosnie analizy konwersji - polecam zdecydowanie Google Analytics. Jesli cele sa tam poprawnie skonfigurowane to wystarczy przejsc kolejno: raporty standardowe(u gory na pasku) a nastepnie po lewej stronie (glowne menu aplikacji):

konwersje

cele

przeglad

wowczas u gory nad wykresem(prosze zaznaczyc jakis zakres dat w prawym gornym rogu np 30dni ost) widac takie cos jak "wszystkie cele"

tam wszystko jest rozpisane(jesli jest wiecej celow zdefiniowanych) i widac wartosci liczbowe.

W analytics mozna na setki sposobow prezentowac dane;

wykresy

liczby

diagramy

procenty

itd

itd :))

nic nie ginie :) mam nadzieje ze chociaz troche pomoglem :)

"JAKOŚĆ PAMIĘTA SIĘ O WIELE DŁUŻEJ NIŻ CENĘ."

https://devdoit.pl

Link to post
Share on other sites

@DFAG,

nie o to chodzi :)

Chodzi o to, aby móc wyświetlić taki raport: źródła -> wyszukiwanie -> bezpłatne i tam uzyskać przy każdym słowie kluczowym informację, ile było realizacji dla danego słowa kluczowego. Jak wejdę na tym raporcie na Konfiguracja celu 1 to widzę tylko współczynniki konwersji, a nie liczbową wartość. Klient się uparł i domaga się liczb, a nie procentów :)

Link to post
Share on other sites

W adwords na zakładce słowa kluczowe wystarczy włączyć kolumnę konwersja/1kliknięcie - faktycznie pokazuje tutaj wartość sumaryczną, a nie rozbicie na konkretne konwersje (jeśli jest ich więcej niż 1 ustawiona)

Czy dobrze rozumiem, że chciałbyś widzieć które haslo doprowadziło do konkretnej konwersji?

Link to post
Share on other sites

Jeśli na konci Adwords ustawione są konwersje typu: rejestracja, wejście na stronę kontaktu, itp. to można je szczegółowo wykazać w raporcie dla kampanii, grupy reklam, czy słowa kluczowego. Podczas generowania raportu np. słow kluczowych (na karcie słowa kluczowe) wystarczy dodać nowy segment w postaci: konwersja --> nazwa działania powodującego konwersję. Na tej podstawie można sprawdzić np. które słowo kluczowe wygenerowało dany rodzaj konwersji - czyli szczegóły o których wspominacie.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use Privacy Policy